Activision - nowe rozwiązanie może nagradzać graczy za promowanie gier

Activision Blizzard nie może narzekać na popularność swoich gier. Kolejne odsłony Call of Duty, ostatnia część Diablo czy mobilne Diablo Immortal osiągają - pomimo kontrowersji dotyczących jakości oraz systemów mikrotransakcji - znakomite wyniki. Ale chyba nigdy nie jest tak dobrze, żeby nie mogło być lepiej, prawda?

W skrócie:

  • Activision planuje system nagradzania graczy za promowanie ich gier wśród społeczności.
  • Nowy patent ma na celu zwiększenie zaangażowania graczy oraz ich interakcji w trybach multiplayer.
  • System może działać podobnie do Twitch Drops, czyli poprzez nagradzanie zarówno streamerów, jak i widzów.

Activision złożyło nowy patent w Biurze Patentów i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych, który zdaje się podpowiadać, jak firma zamierza podejść do promocji swoich gier. Patent ma na celu nagradzanie graczy za promowanie gier Activision wśród społeczności graczy oraz widzów. Nagradzane będzie dzielenie się osiągnięciami czy prowadzenie transmisji na żywo. To może być rewolucja.

Reklama

Nowy patent Activision, nazwany "Video Game Group Dynamic Building", opisuje internetowy system monitorowania graczy, którzy bawią się przy takich grach, jak Call of Duty i Call of Duty: Warzone. Światowa Organizacja Własności Intelektualnej opublikowała ten patent w swojej bazie danych Patentscope 13 czerwca 2024 roku.

Activision złożyło wniosek patentowy w lipcu 2023 roku. Opisuje on system, w którym gracz gra i transmituje swoją rozgrywkę, a nagrody są przyznawane na podstawie określonych zdarzeń. Celem jest zachęcenie graczy do dzielenia się swoimi osiągnięciami, które mają skłonić innych do grania w te same gry, osiągania podobnych wyników, a nawet zakupu gier za pośrednictwem streamera. Nagrody będą przyznawane w sposób podobny do Twitch Drops, czyli rozwiązania znanego między innymi z Overwatch 2.

Według Activision, system ten ma na celu rozwiązanie problemu izolacji graczy w grach wieloosobowych. Zachęcanie do dzielenia się strategiami, unikalnymi stylami gry czy osiągnięciami ma pomóc streamerom nawiązać lepszy kontakt z widownią, a widzom bardziej zaangażować się w grę. Przykładowo, gdyby Kai Cenat pokonał Malenię w Elden Ring podczas transmisji na żywo, mógłby otrzymać nagrody zarówno on, jak i jego widzowie. Oczywiście gdyby Elden Ring było grą Activision.

W pewnym sensie system ten przypomina rozwiniętą wersję linków polecających używanych przez youtuberów i strony internetowe do generowania przychodów poprzez zachęcanie widzów do korzystania z promowanych przez nich produktów. Nie wiadomo, czy Activision lub Microsoft wdrożyli ten patent do istniejącej gry, ale widać jak na dłoni, że branżowi giganci robią, co mogą, aby zmaksymalizować monetyzację swoich produkcji.

W tym roku tradycyjnie ukaże się kolejna odsłona serii Call of Duty. Tym razem będzie to Black Ops 6. Premiera gry została zaplanowana na 25 października. Zagramy w nią na PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One oraz Xbox Series X/S.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Activision
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy