Reklama

Activision nie będzie usuwać swoich gier z PlayStation

​Wciąż słychać echa przejęcia Activision Blizzard przez Microsoft. Na szczęście dla posiadaczy PlayStation sytuacja nie maluje się w tak szarych barwach, jak oczekiwano.

Okazuje się, że Activision nie zamierza wycofywać swoich dotychczasowych gier z PlayStation. Posiadacze konsol Sony nie muszą się obawiać, że za kilka tygodni czy miesięcy stracą możliwość zabawy przy ostatnich odsłonach Call of Duty czy przy dostępnym w modelu free-to-play Call of Duty: Warzone. Co prawda nikt z Activision jeszcze tego nie potwierdził, ale informacja na ten temat znalazła się w dokumentach Amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd.

Wynika z nich, że Activision będzie respektować wszystkie zobowiązania wobec partnerów także po sfinalizowaniu przejęcia firmy przez Microsoft. Z PlayStation Store nie zniknie żadna z gier, która jest w nim obecnie dostępna. Nie musicie się więc spieszyć z zakupem Call of Duty: Vanguard czy którejś z poprzednich odsłon serii. Wszystkie powinny pozostać dostępne w oficjalnym sklepie PlayStation.

Reklama

Co dalej?

Oczywiście aktualne pozostaje pytanie, jaki los czeka kolejne produkcje Activision Blizzard. Część z nich na pewno zostanie zarezerwowana wyłącznie dla konsol Xbox oraz dla komputerów osobistych. Ale czy dojdzie do tego w przypadku tak znaczącej marki, jak Call of Duty? Czy kolejna odsłona COD-a trafi wyłącznie na Xboksy i pecety, a posiadacze PlayStation będą się musieli zadowolić Call of Duty: Warzone? To oczywiście tylko jeden z potencjalnych scenariuszy.

Podobne pytania zadają sobie ci posiadacze PlayStation, którzy z wypiekami na twarzy wyczekują - na przykład - kolejnych gier z serii Diablo. Czy w jej czwartą część będzie nam dane zagrać na PS4 i PS5? Nie wiadomo też, jakie Microsoft ma plany wobec serii sieciowych strzelanek Overwatch. Wszystkiego dowiemy się zapewne w nadchodzących miesiącach. Obecnie dział prawny Microsoftu pracuje nad finalizacją jednego z najbardziej spektakularnych przejęć w historii.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy