A.I.L.A.: Horror, który doskonale zna twoje największe lęki

Miłośnicy horrorów mogą powoli zacząć zacierać ręce - nadchodzi A.I.L.A., wyjątkowa gra z widokiem z perspektywy pierwszej osoby, która wprowadzi świeże spojrzenie na gatunek produkcji grozy. Gracze wcielą się w rolę testera gry, który stanie oko w oko z najmroczniejszymi scenariuszami wygenerowanymi przez... a jakże, rewolucyjną sztuczną inteligencję.

Testowanie strachu

Gra opracowana przez Pulsatrix Studios, twórców ciepło przyjętego i wyjątkowo dobrze ocenianego horroru Fobia - St. Dinfna Hotel, zabierze graczy w surrealistyczną podróż przez różne podgatunki horroru - od survivalu, przez psychologiczną grozę, aż po brutalne sceny z filmów gore. Zadaniem użytkownika będzie testowanie tytułowej sztucznej inteligencji o nazwie A.I.L.A., która nie tylko będzie analizować reakcje na strach, ale także na ich podstawie tworzyć kolejne przerażające scenariusze.

W trakcie gry będzie można zmierzyć się z lękami związanymi m.in. z rytualnymi kultami, zagadkami prowadzącymi do makabrycznych odkryć, czy nawet ze średniowiecznymi nieumarłymi - dla każdego coś mrocznego. Twórcy obiecują, że rozgrywka będzie stanowić zupełnie nowe doświadczenia - A.I.L.A. ma dostosowywać poziom napięcie do obaw graczy, fundując coraz bardziej przerażające momenty.

Reklama

Immersja na najwyższym poziomie

To, co wyróżnia A.I.L.Ę., to niesamowita dbałość o sferę wizualną. Dzięki wykorzystaniu silnika Unreal Engine 5 gra zaoferuje niezwykle realistyczne środowiska, wzbogacone technologiami MetaHuman (kreator realistycznych postaci) czy Lumen (system dynamicznego oświetlenia). Każdy element - od gry światłocieni, przez tekstury, po animację mimiki twarzy postaci - ma pomagać w niemal całkowitymi zanurzeniu w wykreowane środowisko.

Wyobraźcie sobie, że przemierzacie fotorealistyczne lokacje, w których każdy zacieniony zakamarek może ukrywać coś, co przyprawi o dreszcze. W tej grze immersja nie będzie jedynie dodatkiem - to ma być fundament produkcji.

Kiedy można zacząć się bać?

Premiera gry A.I.L.A. została zaplanowana na 2025 rok, ale już teraz można dodać grę do swojej listy życzeń na platformie Steam. Twórcy aktywnie dzielą się nowinkami na swoich profilach w mediach społecznościowych, oferując fanom pierwsze spojrzenie na mroczną atmosferę gry.

Strach na nowo zdefiniowany

A.I.L.A. zdaje się nie być kolejną zwykłą grą z gatunku horrorów. To może być ciekawy eksperyment, który zbada, jak daleko można przesunąć granice ludzkiego strachu przy pomocy nowych technologii. Z drugiej strony może okazać się, że przywoła swego rodzaju refleksje związane z ludzkimi relacjami ze sztuczną inteligencją - która zamiast wspierać, może kiedyś wykorzystać nasze słabości.

Czy jesteście gotowy, by podjąć wyzwanie i zmierzyć się ze swoimi najgłębszymi lękami? Twórcy gry A.I.L.A. pracują nad tym, by przetestować wasze granice!

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy