8K w grach to odległa wizja - uważa Phil Spencer
Szef Xboksa, Phil Spencer sceptycznie podchodzi do popularyzacji rozdzielczości 8K w grach wideo. Pracownik Microsoftu wątpi, aby stał on się standardem wśród graczy w najbliższej przyszłości.
PlayStation 5 i Xbox Series X będą wyświetlać gry w rozdzielczości 8K, aczkolwiek szef marki Xbox, Phil Spencer ma poważne wątpliwości odnośnie tego, czy ten standard stanie się kiedykolwiek powszechny w grach.
Przedstawiciel Microsoftu w rozmowie z Wired przyznał, że jest to aspirująca technologia, ale na rynku nie ma jeszcze urządzeń, które ją obsługują. Jego zdaniem minie wiele lat nim 8K stanie się powszechne wykorzystywane w grach, jest to zwyczajnie pieśń odległej przyszłości.
Wtóruje mu niejako Liz Hamren odpowiadają w amerykańskim przedsiębiorstwie z Redmond za rozwój konsol, która przyznała, że nawet telewizory 4K nie są nadal popularne wśród graczy. Spencer skomentował również ray tracing forsowany przez niektórych deweloperów i który jest silnie promowany również w przypadku konsol nowej generacji.
Phil Spencer uważa, że wpływ techniki śledzenia promieni na wygląd gier jest nierówny, w efekcie nie we wszystkich produkcjach prezentuje identyczny poziom. W przypadku specyfikacji Xbox Series X dostanie 8-rdzeniowy niestandardowy procesor Zen 2, układ graficzny RDNA 2 (12 TFLOPS, 52 CUs) czy 16 GB RAM GDDR6, 320-bit. Sprzęt trafi do sklepów 10 listopada 2020 roku w dwóch wersjach: podstawowej oraz tańszej stawiającej na pewien kompromis, jeżeli chodzi o parametry techniczne.
Marcin Jeżewski - ITHardware.pl