78 procent graczy kupuje używane gry

Najnowsze sprawozdanie NPD, obejmujące tematykę "Core Gamingu", przynosi kilka ciekawych statystyk na temat naszej ulubionej branży.

NPD mianem "core gamera" określa osobę, która spędza więcej niż pięć godzin w ciągu tygodnia przed telewizorem lub monitorem na graniu w bardziej złożone produkcje. Najprościej zobrazować ten typ gracza na przykładzie kogoś, kto około godziny dziennie poświęca na rozegranie kilku partyjek w Call of Duty.

Według badań amerykańskiej firmy, 14 procent całej populacji Stanów Zjednoczonych w wieku powyżej dziewięciu lat zalicza się do tego grona. To według wyliczeń NPD daje wynika bagatela 37,5 miliona obywateli, czyli praktycznie tyle, ile wynosi całkowita liczba ludności w Polsce!

Reklama

NPD postanowiło przybliżyć nieco sposób zachowania się tej szczególnej grupy mieszkańców USA. Jak się okazało, spośród 6 322 ankietowanych przez firmę osób większość tzw. "zatwardziałych graczy" jasno potwierdziła, że w ostatnim czasie ich wydatki na dobra konsumpcyjne związane z grami z roku na roku spadają. To chyba jednak w niczym nie przeszkadza, bowiem 88 procent badanych przyznało się do kupowania nowych gier w sklepach detalicznych.

Ankietowani gracze nie ograniczają się jednak do nabywania samych nowości. Z przeprowadzonych przez grupę NPD badań wynika bowiem, że aż 78 procent osób należących do tej kategorii równie chętnie kupuje "używki", a także coraz częściej wybiera zakupy w systemach zajmujących się elektroniczną dystrybucją (ponad 70 procent badanych zadeklarowało, że zakupiło ostatnio przynajmniej jedną grę w cyfrowej formie).

"Nasz eksperyment wykazał, że chociaż wielu 'zatwardziałych graczy' kupuje pełne wersje i dodatki w cyfrowej dystrybucji, to wciąż pozostaje jeszcze spora grupa osób, która do tej pory ani raz nie skorzystała z tego typu usług" - stwierdził Liam Callahan, analityk NPD.

Przeprowadzone przez NPD badanie po raz kolejny udowodniło, że rynek używanych gier nadal ma się dobrze. Interesujące będzie obserwowanie tego, jak zmieni się podejście tego typu graczy na przestrzeni kilku lat. W szczególności biorąc pod uwagę fakt wprowadzenia konsol nowej generacji, które jeszcze bardziej będą nastawione na cyfrową sprzedaż produktów.

Z dotychczasowych testów wynika, że 'zatwardziali gracze' to grupa, która stosunkowo równomiernie konsumuje wszystkie możliwe typy gier, nabywając równie dużo nowych pozycji (w formie fizycznej, jak i cyfrowej), co używanych.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: NPD | Call of Duty
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy