2K Games oficjalnie potwierdza - nadchodzi nowa odsłona Bioshock
Fani Bioshock od lat wyczekują zapowiedzi nowej odsłony swojej ulubionej serii i w końcu się doczekali, bo wydawca oficjalnie potwierdził prace nad grą.
Od premiery BioShock Infinite minęło już ponad 6 lat, więc to najwyższy czas, by gracze mogli ponownie zanurzyć się w wyjątkowym świecie gry. I choć w sieci od czasu do czasu pojawiały się doniesienia dotyczące nowej odsłony, to tak naprawdę dopiero dziś doczekaliśmy się informacji na temat kontynuacji i to prosto ze źródła - 2K Games oficjalnie poinformowało, że pracuje nad nową częścią serii. Ba, ta ma być w produkcji już od 2015 roku, ale na początku pojawiło się dużo problemów z zewnętrznym wykonawcą, które opóźniły faktyczny start prac do 2017 roku.
Czy oznacza to, że gra jest na dość zaawansowanym etapie i możemy spodziewać się szybkiej premiery? Niestety, zdaniem dewelopera tytuł z pewnością ominie obecną generację konsol, która zakończy się pod koniec przyszłego roku, wraz z debiutem PlayStation 5 i Xboxa Scarlett i poczekamy na niego jeszcze kilka lat. 2K potwierdziło jednak, że wciąż będziemy mieć do czynienia z pierwszoosobową strzelanką, w której kluczową rolę odegra fabuła, co powinno nieco uspokoić fanów serii, zmartwionych choćby ponowną absencją twórcy oryginalnego BioShocka.
Przy okazji dowiedzieliśmy się też, że 2K Games powołało w tym celu nowe studio, a mianowicie Cloud Chamber, które składa się m.in. z osób pracujących wcześniej nad grami tej serii, więc można mieć nadzieję, że nowej odsłonie nie zabraknie klimatu poprzednich. Cloud Chamber ma swoją siedzibę w Novato w Kalifornii (USA) oraz w Montrealu w Quebec (Kanada), a na jego czele stanęła... pierwsza kobieta w 2K zarządzająca studiem deweloperskim, a mianowicie Kelley Gilmore. Mówimy jednak o naprawdę doświadczonej osobie z branży, która ma na swoim koncie prace przy takich dużych hitach, jak XCOM czy Sid Meier's Civilization.
Co więcej, jej ostatnia wypowiedź sugeruje, że naprawdę wie, o co chodzi w tworzeniu nowych gier: - Założyliśmy Cloud Chamber, by tworzyć jeszcze nieodkryte światy oraz toczące się w nich historie, które przekraczać będą granice tego, co możliwe w medium, jakim są gry wideo. Nasz zespół wierzy w piękno i silę różnorodności, zarówno w zakresie tworzenia studia, jak i natury jego myślenia. Mówiąc krótko, nie pozostaje nam nic innego, jak tylko wyczekiwać kolejnych doniesień w tej sprawie i oficjalnej prezentacji - być może podczas jednej z przyszłorocznych gamingowych imprez? Trzymamy kciuki!
Daniel Górecki - ITHardware.pl