11 bit studios zalicza ogromny spadek na giełdzie - chodzi o Frostpunka 2
Frostpunk 2 po swojej premierze zebrał raczej pochlebne opinie. Gra od polskich deweloperów pobiła nawet rekord popularności serii na Steamie, a finalnie rozeszła się w liczbie 350 tys. sztuk, zwracając koszty produkcyjne studia. Tymczasem sytuacja na giełdzie w przypadku 11 bit studios nie napawa optymizmem.
Frostpunk 2 pojawił się na rynku 20 września, debiutując na platformie Steam oraz w usłudze Game Pass od Microsoftu. Wiele rzeczy wskazywało na to, że możemy mówić o naprawdę udanej premierze jednej z najbardziej wyczekiwanych gier roku. Mroźna kontynuacja strategicznej serii zbierała w dużej mierze pochlebne opinie.
Długo nie trzeba było czekać, by Frostpunk 2 pobił rekord grywalności całej serii, która miała miejsce kilka ładnych lat temu w przypadku oryginalnego Frostpunka. W sequelu w momencie szczytowym bawiło się 35 tys. osób. Fani chwalą w kontynuacji m.in. tryb piaskownicy czy klimat postapo, jaki udało się wiernie oddać rodzimym deweloperom. Krytyczne komentarze adresowane są z kolei w kierunku zmian niektórych mechanik gameplayu.
Wydawać by się mogło, że premiera Frostpunka 2 przebiegła zgodnie z oczekiwaniami inwestorów, jak również fanów serii. Z inną odpowiedzią przyszły wyniki giełdowe. W poniedziałek 23 września kurs akcji 11 bit studios spadł z 645 do 329 zł. Tak mało za akcję tej spółki płacono ostatnio w 2020 roku przed krachem związanym z pandemią koronawirusa i wszędobylską paniką na giełdzie - zauważył serwis Bankier.
Studio poinformowało, że Frostpunk 2 sprzedał się w liczbie 350 tys. sztuk, co w prognozach pozwala pokryć wszelkie koszty związane z procesem produkcyjnym tej wyczekiwanej gry. Nowy tytuł od 11 bit studios pobił rekord popularności serii, ale i tak nie spełnił szacunków analityków i inwestorów, którzy prognozowali, że peak graczy osiągnie wartość na poziomie 40, czy nawet 50 tys.
Warto jednak na końcu dodać, że Frostpunk 2 sprzedaje się szybciej niż pierwsza odsłona cyklu, która wówczas dotarła do 250 tys. klientów w niespełna trzy doby od swojej premiery.