Wycieki w branży gier wideo to zjawisko funkcjonujące na porządku dziennym. Sporo przecieków faktycznie znajduje potwierdzenie w rzeczywistości, ale są też takie, które sieją niepotrzebne zamieszanie, by finalnie w całości rozmyć się z nieubłaganie nadciągającymi realiami.
Ogromnym atutem Internetu jest to, że zapewnia on błyskawiczny dostęp do wiedzy i informacji. Są też ciemne strony tego zjawiska, a ostatnim tego typu przykładem jest pewien viral, który coraz silniej umacnia się na TikToku i w serwisie X (ex-Twitterze). Jeden z użytkowników rozsiewa rzekome wycieki fragmentów rozgrywki z gry GTA 6.
Fałszywka goni fejk news, nabijając kosmiczne wyświetlenia...
Klipy trwają zaledwie od kilku do kilkunastu sekund i mają prezentować sylwetki głównych bohaterów gry oraz otwarty świat zaprojektowany przez Rockstar. Wszystko to okraszone jest krótkim opisem budującym napięcie i klimat. Po raz kolejny okazuje się, że niewiele trzeba, by tzw. 'fake news' odnotował ogromne wyświetlenia i gigantyczne zainteresowanie.
Filmu, który w nieco ponad dobę zgromadził w serwisie X przeszło 8 milionów odsłon, to w rzeczywistości klip pochodzący ze starego wycieku plików Rockstar z 2022 roku lub po prostu materiał skrzętnie wygenerowany przy pomocy narzędzi sztucznej inteligencji. A takich na rynku aktualnie nie brakuje.
Bardzo szybko kilka niezależnych źródeł zweryfikowało, że domniemane wyciekające treści z GTA 6 to zwykłe fałszywki niebędące realnymi, nowymi fragmentami ujęć z nowej produkcji od Rockstara. Niestety użytkownik odpowiadający za te przecieki napędzał dalszą spiralę promocyjną. W zamian za konkretną liczbę obserwujących go osób, czy konkretną liczbę 'serduszek' pod wpisem, zobowiązywał się do publikacji kolejnego - jak podkreśla - oszałamiającego klipu z gry.
Żyjemy w szalenie niebezpiecznych czasach, gdy dzieła opracowane przez AI momentami trudno jest odróżnić od realnych projektów. Żyjemy również w czasach, w których zwykły "fake news" jest w stanie zdobyć rozgłos i popularność, docierając do dziesiątek milionów odbiorców.











