WCG 2002 - jak to zrobiliśmy w Polsce

W niedzielę, 29 września 2002 roku polskie finały do światowego turnieju gier komputerowych World Cyber Games 2002 zakończyły miesięczne zmagania on-line w grach: Quake III, StarCraft: Brood War i Half - Like Counter - Strike. Organizatorem polskiej edycji turnieju był Samsung Electronics Polska.



Wejście do gry

Wszystko zaczęło się w poniedziałek 19 sierpnia 2002 roku: "bomba poszła w górę" i od godziny 8:00 na stronie internetowej www.syncmaster.wcg.pl mogli rejestrować się wszyscy zawodnicy chętni do wzięcia udziału w polskich eliminacjach World Cyber Games 2002.

Reklama

Ostatecznie zarejestrowało się 3109 uczestników, z których prawie 1500 przystąpiło do gry.

Grami turniejowymi były: Quake III Arena, Star Craft: Brood War lub Half Life: Counter Strike.
"Wybór nasz padł na te właśnie gry, ze względu na ich sieciowy charakter, a w przypadku Counter Strike - nawet drużynowy. Zależało nam na tym, aby uczestnicy turnieju mogli zmierzyć się z innymi pasjonatami gier, a te pozycje najlepiej się do tego nadawały." - powiedziała Berenika Ochal z Samsung Electronics Polska.



Rozgrywki

Faktyczne zmagania rozpoczęły się w piątek, 6 września 2002 roku. Równocześnie organizator turnieju - Samsung Electronics Polska - zdecydował o przedłużeniu zakończenia rejestracji z 6 na 15 września z powodu olbrzymiego zainteresowania zawodami.

Eliminacje w Quake III Arena i Star Craft: Brood War trwały do 23 września, zaś w Half Life: Counter Strike - do 24 września.

W ich wyniku wyłoniono 32-óch graczy w Quake III Arena, 32-óch w Star Craft: Brood War oraz 20 osób (4 klany) w Half Life: Counter Strike.

W roku bieżącym rozgrywki prowadzone były tylko on-line. "Dzięki przeprowadzeniu turnieju w sieci dostęp do eliminacji mieli wszyscy, i na tym nam najbardziej zależało. W ten sposób uczestnicy mogli grać w domu, kawiarniach internetowych czy po szkole - w szkolnych pracowniach internetowych. Zgodnie z ideą Samsung Everyone's invited" - powiedziała Berenika Ochal.

Przed każdą rozgrywką zawodnicy mogli prowadzić rozmowę on-line. Także po przeprowadzonej grze mieli możliwość wymieniania się swoimi uwagami.

Istniała również funkcja zgłaszania protestu do każdej rozgrywki co oznaczało, iż gracz - kiedy tylko uznał, iż przeciwnik wygrał nie prowadząc gry fair - mógł zareklamować wynik gry u sędziego turnieju.

Za właściwą organizację zaplecza technologicznego turnieju był odpowiedzialny system Genius.



Cyber Truck - mobilny salon gier XXI wieku

Wszyscy (bez względu na to, czy kiedykolwiek grali w gry komputerowe) mieli szanse spróbowania swoich sił w jednej z 3 turniejowych gier (Quake III, StarCraft: Brood War i Half-Like Counter-Strike) spotykając się w Cyber Trucku. Mogli również, choć pokonanie ich było bardzo trudne, zmierzyć się z mistrzami gier komputerowych, w tym między innymi z ubiegłorocznym finalistą - Mariuszem Fronczakiem oraz Maciejem Wasylukiem, Piotrem Stępniem.

W kolejne weekendy września Cyber Truck pokonał trasę około 3000 km, odwiedzając: Gdańsk (07.09), Poznań (08.09), Katowice (14.09), Kraków (15.09), Warszawę (21.09) oraz Łódź (22.09).

W ciągu tych trzech tygodni Cyber Truck odwiedziło kilka tysięcy fanów gier komputerowych. Ostatnią szansą, aby zasiąść w tym mobilnym salonie gier i sprawdzenia się w jednej z gier turnieju Syncmaster World Cyber Games był jego polski finał.



Koniec polskich eliminacji SyncMaster World Cyber Games 2002

W niedzielę, 29 września 2002 roku, w warszawskiej Hali EXPO XXI, odbył się finał polskich eliminacji do World Cyber Games 2002. Po 11 godzinach zaciętej i pasjonującej walki poznaliśmy 9-cio osobową drużynę, która będzie reprezentować Polskę w Korei.



Nikt, z sześciotysiecznej widowni, nie spodziewał się takich właśnie rozstrzygnięć w poszczególnych grach! Kolejno odpadali wszyscy faworyci eliminacji.



W rezultacie w Quaku III Arena TM najlepsi okazali się: Mateusz Ożga (dx-matr0x) i Andrzej Marcin Sobolewski (GaD). W StarCraft będą nas reprezentować Tomasz Wilczyński (Aejong) i Artur Michalak (blackman). Wreszcie Counter Strike: tu najlepszy okazał się klan CGLred w składzie: Łukasz Wnęk (Luq), Kamil Lahti (spider), Dariusz Nowakowski (SplAsh), Tomasz Stawicki (t0mek) i Zbyszek Rudnicki (zibi).



Nasi zawodnicy mają jeszcze miesiąc, aby poprawić swoje umiejętności. W niedzielę, 27 października 2002 roku wyruszają w jedną z najważniejszych podróży w swoim życiu: od poniedziałku - 28 października do wtorku - 3 listopada 2002 roku będą walczyć w Korei z 500 najlepszymi zawodnikami z całego świata o tytuł "Najlepszego wśród najlepszych" oraz nagrody o łącznej wartości 300 tys. $.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: zawodnicy | star | rozgrywki | Samsung | Arena
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama