Ubisoft świętuje i zapowiada

Francuski koncern wydawniczy cieszy się z kolejnych sukcesów finansowych. Sprzedaż gier Ubisoft w trzecim kwartale bieżącego roku fiskalnego wzrosła o 24% w stosunku do tego samego okresu w poprzednim sezonie. Okres świąteczny nie kończy jednak wytrwałej pracy - zapewniają przedstawiciele koncernu.

Ubisoft znakomite rezultaty zawdzięcza w znacznej mierze polityce związanej ze stacjonarną konsolą Wii. Firma dostarczyła w okresie premiery urządzenia siedem różnych gier i choć część z nich, jak "Open Season", "Far Cry Vengeance" oraz "Blazing Angels", choć na półki trafiło z opóźnieniem, to odniosły one znaczne sukcesy. Ubisoft jest obecnie największym niezależnym wydawcą gier na Wii w Stanach Zjednoczonych i Europie.

Sprzedaż gier na Wii dała dla Ubisoftu aż 21% wszystkich dochodów z ostatnich trzech miesięcy. Największym przebojem była strzelanka "Red Steel". Największe zyski firmie daje wciąż Xbox 360. Premiery m.in. "Tom Clancy's Rainbow Six Vegas" i "Tom Clancy's Splinter Cell Double Agent" na tę platformę sprawiły, że dała firmie 28% wszystkich zarobków w trzecim kwartale roku fiskalnego. PlayStation 3 nie zostało uwzględnione w podsumowaniach. Firma podała tylko, że grudniowa premiera "Blazing Angels" na platformie od Sony stanowiła zaledwie 1% zysków z konkurencyjnych urządzeń.

Odnośnie planów na przyszłość Ubisoft zamierza wydać strzelankę FPS "Haze" tworzoną na PS3, Xboxa 360 i PC w nowym roku fiskalnym, czyli najwcześniej w już kwietniu. Taktyczna "Ghost Recon Advanced Warfighter 2" w wersjach na Xboxa 360, PSP i PC powinna być dostępna przed końcem marca, edycja na PS3 zaś w kolejnych miesiącach. Również dodatek do zręcznościowego symulatora "Blazing Angels" będzie dostępny na Xboxa 360 i PC przed końcem marca.

Posiadacze Wii otrzymają przynajmniej cztery nowe gry do końca marca. Będą to: "Blazing Angels", "Driver: Parallel Lines", "Teenage Mutant Ninja Turtles" i "Prince of Persia: Rival Swords". Przynajmniej trzy kolejne tytuły powinny być dostępne już w kwietniu.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: koncern
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy