Toyota Lexus IS200

Najmniejszym modelem japońskiej firmy Lexus jest IS 200, będący luksusową limuzyną klasy C o sportowym zacięciu. Samochód napędzany jest 6-cylindrową, rzędową jednostką o pojemności 2 litrów, która zasilana jest poprzez wielopunktowy wtrysk paliwa. Przy 6200 obr/min uzyskuje ona moc 155 KM a przy 4400 moment obrotowy o wartości 195 Nm. Niespotykanym rozwiązaniem w autach japońskich jest zastosowany w IS 200 napęd na oś tylną. Przenoszony jest on za pośrednictwem bardzo precyzyjnie działającej, czterostopniowej przekładni automatycznej. Auto jest dynamiczne, na rozpędzenie się do setki potrzebuje 9,5 sekundy a jego maksymalna prędkość wynosi 215 km/h. Dość wysokie jest zużycie paliwa, które w mieście nieznacznie przekracza 11,5 litra. Poza nim Lexus zadowala się 7,2 litra benzyny na 100 kilometrów.

Reklama

Nadwozie typu sedan jest masywne i eleganckie. Owa masywność zauważalna jest głównie z boku auta, na co wpływ ma wysoko poprowadzona, dolna krawędź okien i szeroki, silnie pochylony słupek tylny. Zachodzi on mocno na klapę bagażnika sprawiając, że tył przypomina nieco auto typu hatchback. Mocno na boki karoserii zachodzą zarówno przednie jak i tylne kierunkowskazy o białych kloszach. W części przedniej wzrok przykuwa duża, chromowana krata wlotu powietrza z charakterystycznym, owalnym logo Lexusa. Wizerunek uzupełniają duże, podwójne reflektory i wcinający się pomiędzy nie a atrapę, lakierowany zderzak. W jego skrajne części wpuszczono światła przeciwmgielne a po środku znalazł sie pokaźnych rozmiarów, dodatkowy wlot powietrza.



Krótki, masywny tył zdobią trójkątne, białe klosze świateł, przez które "przebijają się" okrągłe, czerwone lampy. Dwa dodatkowe światła znajdują się po obu stronach wysoko umieszczonej tablcy rejestracyjnej. Za zatrzymanie samochodu odpowiedzialne są tarcze wentylowane z przodu i pełne z tyłu oraz seryjnie montowany ABS. Wszystkie koła zawieszone są na kolumnach McPersona. Tylną oś wyposażono ponadto w wahacz poprzeczny.





Kliknij, by pobrać galerię screenów

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: firmy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy