Przydatne sprzęty
Teleskop - zwiększa logikę, a przy okazji może nam zapewnić atrakcje w postaci porwania naszego obserwatora gwiazd prze UFO. Sim potem wraca, ale już odmieniony.
Elektryczna gitara - zapewnia rozrywkę oraz nauczy nas inwencji. Można z niej korzystać także w większej ilości osób. Jeśli jednak twoje umiejętności grania na instrumencie nie są zbyt wysokie, to ta druga osoba, będzie się z ciebie nabijać. Jednak im większą będziesz mieć inwencję, tym szybciej druga osoba zacznie tanczyć.
Zestaw chemika - uczy nas logiki, ale przy okazji ma także inne zastosowania. Możemy na nim tworzyć różne napoje, które wywołują zupełnie nieprzewidywalne efekty. Najpopularniejsze są niebieskie napoje. Potrafią one zwiększyć wskaźniki energii, rozrywki, towarzystwa, czy higieny.
Można także wykonać inne napoje, których efekty będą już znacznie ciekawsze.
Na przykład ciemnozielone. Tworzą one odwrotną kopię sima, który ją wypije. Czasem może to być bardzo pomocne., jeśli nasz sim był flejtuchem, to teraz będzie wyjątkowym czyściochem.
Żółty napój odwraca osobowość. A konkretnie zmienia naszą charakterystykę. Jest to przydatne, jeśli chcemy mieć maksymalną wartość wszystkich wskaźników. Wystarczy stworzyć sima, bez żadnych wartości, a potem stworzyć nim żółty napój.
Fioletowy napój tworzy z naszego sima potwora. Jeśli się tak stanie, to będziemy mieli kłopot, a do dlatego, że nasz sim już się nas nie słucha, a poza tym sim psuje wszystko czego się dotknie. A że chce użyć wszystko co zobaczy, więc czekają nas spore koszty naprawy. Na szczęście efekt ten mija po jakimś czasie.
Zielony napój powoduje szybkie spadanie wszystkich naszych wskaźników potrzeb. Jest to bardzo groźne, ponieważ może nam zaszkodzić.
Energia spada nam bardzo szybko, więc musimy wypić jak najwięcej kawy, bo zanim zaczniemy jeść zaczniemy. Głód spada nam również bardzo szybko, a jeśli to się stanie to nasz sim nie zdąży zrobić sobie posiłku, więc lepiej, żeby wtedy ktoś był w pobliżu, albo było gotowe jedzenie. Na szczęście efekt ten mija po jakimś czasie, ale potrafi sprawić sporo kłopotów.
Pomarańczowy napój sprawia, że nasz sim staje się niewidzialny. Możemy wtedy straszyć inne simy, co wygląda naprawdę komicznie.
Czerwony napój to typowy eliksir miłości. Wystarczy tylko go wypić, by zakochać się w którymś z sąsiadów.
Biały napój leczy naszego sima ze wszelkich chorób.
Stół stolarski "Młot i dłuto" - to nauka techniki. Ale nie tylko, ponieważ stół ten przynosi nam zyski. W jaki sposób? Otóż tworzymy na nim ogrodowe krasnale, za które po prostu dostajemy zapłatę. Przy okazji możemy także dostać nagrodę od policji. Na początku produkcja nie będzie szła za szybko, ale jak się podszkolimy, to będzie znacznie lepiej. Zapłatę dostajemy w zależności od jakości krasnala, tak więc na początku nie będzie ona zbyt wielka. Po zrobieniu kilku z nich, dostaniemy za sztukę o jednego simoleona więcej. Natomiast każdy punkt techniki zwiększy cenę naszego krasnala aż o 10 S. Szczerze mówiąc stół ten może dla nas przynieść naprawdę znakomity dochód. Wystarczy podszkolić w robieniu gnomów dwóch simów i mamy pieniądze praktycznie na wszystko. Kiedy nasze zdolności techniczne osiągną maksymalny poziom, to za krasnala dostaniemy aż 100S, a że tworzenie takiego krasnala trwa tylko kilkadziesiąt minut, to dziennie można ich wykonać kilkadziesiąt. Praktycznie nie trzeba wtedy chodzić do pracy, a dziennie będziemy zarabiać kilka tysięcy. Niestety praca ta, bardzo stresuje naszego sima. A postawione w naszym domu, zwiększają wskaźnik pokój. Jednak muszę was ostrzec. Krasnale są przy okazji wybuchowe. Nie wiem dlaczego, ale po kopnięciu eksplodują (są drewniane, wiec nie powinny).
sztaluga - która nauczy nas kreatywności. A przy okazji, malowane obrazy możemy sprzedawać.
Lustro - nauczy nas charyzmy
Szachy - nauczą nas logiki. Przy okazji zwiększą nam wskaźnik rozrywki. Można grać zarówno samemu jak i we dwoje.
Atlas - wzmocni nasze mięśnie i zwiększy kondycję.
Fortepian - nauczy nas inwencji
Lustro ścienne - charyzma
Nasz sim może pracować w następujących zawodach (tylko część z nich):
Kariera muzyka: Najpierw zaczynamy jako uliczny muzyk, potem awansujemy na stroiciela fortepianów, następnie śpiewamy na weselach, śpiewamy na imprezach, aż w końcu dochodzimy do kariery muzyka rockowego.
Kariera lenia: Tutaj za bardzo się nie napracujemy. Zaczynamy od nosiciela kijów golfowych, potem awansujemy na kasjera w sklepie, ratownika i wyżej
Kariera paranormalna: Zaczynamy od wróżenia z kart, potem śledzimy UFO
Dziennikarz: Recenzujemy gry, zapowiadamy pogodę w telewizji, prowadzimy swój program w TV.
Przemysł growy: na początku zaczynamy od testowania gier, potem wchodzimy na wyższy szczebel kariery i opracowujemy gry, następnie możemy je tworzyć i wspinać się wyżej.
W każdej pracy na samym początku nie zarabiamy za dużo. Ale powinno nam to wystarczyć na życie. Od czasu do czasu będziemy mogli też kupić jakiś nowy mebel. Jeśli często będziemy się doskonalić, to nasz awans będzie tylko kwestią czasu. Ale tu tez nie jest tak łatwo, bowiem pierwsze dwa awanse nie wymagają od nas zbyt dużej wiedzy. Chcąc jednak zajmować coraz wyższe stanowiska, musimy jak najwięcej czasu poświęcić na naukę, a przede wszystkim zdobyć przyjaciół, ponieważ niektóre prace, by uzyskać awans, wymagają posiadania kilku przyjaciół.
Jeśli mamy już ustabilizowaną sytuację finansową. Masz dobrą pracę, trochę odłożonych pieniędzy, to warto usprawnić trochę nasze mieszkanie. Najpierw radzę zmienić łóżko na lepsze. Pomoże nam to szybciej odzyskiwać energię.
Potem warto zainwestować w lepszą lodówkę oraz lepszy sprzęt gospodarstwa domowego. Dzięki temu nasze obiady będą robić się znacznie szybciej, a jeden obiad będzie znacznie skuteczniej zaspokajać nasz głód. Potem przydałoby się kupić komputer. Właściwie komputer powinien być naszym najszybszym zakupem. A to dlatego, że pomaga nam znaleźć pracę. Codziennie znajdziemy w nim trzy oferty pracy, czyli znacznie więcej niż w codziennej gazecie. Poza tym komputer dostarcza nam rozrywki. Następnie przydałoby się zmienić toaletę na model bardziej zaawansowany. Wtedy poza zwiększonym komfortem, nie musielibyśmy spuszczać wody po każdym jej użyciu, ponieważ nowa toaleta robić to będzie samoczynnie. Jeśli zostało nam jeszcze trochę pieniędzy, to warto zbudować drugą toaletę. Potrzebne jest to wtedy mamy przynajmniej trzy osoby w domu i co najmniej 3-4 przyjaciół rodziny. Wtedy nikt nie będzie czekał na swoją kolei, a zrobienie kolejnej toalety (nie łazienki), nie będzie nas dużo kosztować.
Powiększanie rodziny
A więc mamy już dobrą pracę, niezłe zarobki i nieźle wyposażony dom, więc pora pomyśleć o potomstwie. Dziecko możemy uzyskać na dwa sposoby. Co jakiś czas dzwoni do nas agencja adopcyjna i proponuje nam adopcję dziecka. Jeśli się zgodzimy, to zaraz pojawia się w naszym domu kołyska. Możemy się także postarać o dziecko metodą bardziej tradycyjną. Trzeba przez pewien czas utrzymywać bardzo dobre stosunki ze współmałżonkiem. Dawać prezenty, przytulać, całować itp. A po pewnym czasie pojawia się propozycja zrobienia sobie dziecka. Kiedy już pojawi się ono w naszym domu, przez pierwsze kilka dni sprawi naprawdę sporo kłopotu. Przede wszystkim musimy zacząć od zbudowania kolejnego pokoju dla naszego potomstwa. Budujemy więc średni pokój, ściany wykładamy specjalną tapetą dla dzieci i wstawiamy do pokoju parę zabawek, specjalne łóżko, szafę. Nie zapominamy o dużych i przestronnych oknach, biurku i to byłoby na razie wszystko. Stawiamy następnie w tym pokoju kołyskę. Dziecko to naprawdę spore kłopoty, dlatego jeśli jeden z domowników nie pracuje, to jest lepiej. Jeśli jednak dwie osoby pracują, to być może trzeba będzie jeden dzień nie iść do pracy. Na szczęście jeden dzień nieobecności nie ma żadnych konsekwencji. Dziecko będzie bardzo często płakać, będzie głodne, mokre itp. Dlatego trzeba mu będzie poświęcić naprawdę sporo czasu. Trzeba je karmić, bawić się z nim i usypiać. Do tego dziecko nie wie co to noc, dlatego co parę minut trzeba będzie do niego wstawać, a to spowoduje, że nasz wskaźnik energii bardzo spadnie. Pamiętajmy także, by pod żadnym pozorem nie wstawiać kołyski do naszej sypialni, bo wtedy drugi sim, również nie będzie mógł się wyspać, a to wpłynie potem na jego zachowanie w pracy. Na szczęście okres niemowlęcy trwa zaledwie trzy dni. Jednak jeśli zaniedbamy nasze potomstwo, to przyjdzie taka pani z opieki społecznej i go zabierze. Można się także pobawić i przenosić kołyskę z miejsca na miejsce, ale to i tak niewiele da.
Potem dziecko staje się już starsze i nie ma z nim takich problemów. Umieszczamy go w jego pokoju i to wszystko. Dziecko zaczyna chodzić do szkoły, więc musimy pomóc mu w nauce. Najbardziej przydatny będzie w tym wypadku komputer, dzięki któremu dziecko będzie dostawało znacznie lepsze oceny. Jeśli nie mamy pieniędzy, by zostawić komputer, to możemy go kupić na jeden dzień, a pod koniec dnia sprzedać. Wtedy odzyskamy dokładnie tyle samo pieniędzy ile zapłaciliśmy, ale przedmiot można używać. Musimy jednak pamiętać, by sprzedać przedmiot pod koniec dnia.
Jest to tym bardziej potrzebne, ponieważ za dobre oceny, dziecko będzie dostawać od dziadków pieniądze, które oczywiście i tak pójdą do rodzinnego budżetu.
Utrzymanie domu
Jeśli w domu pracują dwie osoby, to przydałoby się zatrudnić sprzątaczkę. Kosztuje ona 70S dziennie, ale za to wysprząta dokładnie mieszkanie, łazienkę, pościele nam łóżka. Wtedy wychodząc do pracy nie musimy już się martwić o bałagan w domu, ponieważ kiedy wrócimy, nie będzie po nim ani śladu.
Jeśli lubimy kwiatki, a nie mamy czasu się nimi zajmować, to warto zatrudnić ogrodnika, bo zadbane kwiatki wyglądają ładnie, ale zaniedbane już nie. Ogrodnik będzie je pielęgnował, podlewał i zajmował się nimi.
Niestety sprzątaczka ani ogrodnik nie potrafią naprawiać sprzętu gospodarstwa domowego, a w domu, tak jak w życiu, nic nie trwa wiecznie. Jeśli więc mamy podstawową znajomość techniki, to możemy dokonywać drobnych napraw. Jednak należy uważać, szczególnie przy wymienianiu zepsutych żarówek, ponieważ nasz sim może zostać porażony prądem (zwłaszcza, kiedy wymienia ją stojąc w wodzie;)
Psuć będzie się np. telewizor, komputer, zlewozmywak, prysznic, wanna. Będą się także przepalać żarówki. Warto jak najszybciej zaznajomić się z techniką, ponieważ każda naprawa kosztuje 50S, a bywają takie momenty, że elementy wyposażenia psują się jedne za drugimi. A jest jeszcze gorzej, jeśli nasz sim wypije jedną z mikstur jakie przyrządzi w zestawie chemika. Wtedy koszty napraw wzrosną drastycznie. Jeżeli jednak uda się nam zarobić 15.000S, to musimy kupić robota domowego. Wtedy będzie można pozbyć się i sprzątaczki i ogrodnika, ponieważ robot zajmie się tym wszystkim. Kiedy coś będzie wymagało naprawy, albo trzeba będzie posprzątać mieszkanie, to nasz robot wylezie ze swojego pojemnika i zajmie się tym co trzeba. Najfajniejsze jest jednak to, że robot potrafi gotować! Wystarczy postawić jego skrzynię tak, żeby i z przodu i z tyłu było sporo miejsca, potem po prostu włączyć go i robot wyjdzie i zacznie patrolować mieszkanie. Robot ma różne kapelusze w zależności od tego czym się zajmuje. Jeśli idzie coś naprawić, to zakłada brązową czapkę, czepek pokojówki, kiedy idzie sprzątać, kucharską czapkę, kiedy idzie przyrządzić nam posiłek. Dzięki temu wiemy po co wychodzi.
Najpierw jednak trzeba go zaprogramować, ale potem robot sam się wszystkim zajmie. Jeśli chcemy, żeby ugotował nam obiad, to kiedy będzie na zewnątrz, klikamy na jego szafę i wybieramy "podaj posiłek". Niestety jego obiady nie zawsze nadają się do jedzenia, ale jeśli nie mamy czasu na własnoręczne przyrządzenie posiłku, a nie chcemy zamawiać pizzy, to robot jest jedynym wyjściem. A gotowanie robota jest tym bardziej atrakcyjne, że nic nie kosztuje, podczas gdy przygotowywane przez nas posiłki za każdym razem uszczuplają nasze konto.
Jego cena może odstraszać, jednak naprawdę warto na niego wydać tyle pieniędzy, ponieważ do brudnego domu mogą zawitać karaluchy, które potrafią sprawić sporo kłopotów. A robot jest o tyle dobry, że możemy go użyć w każdej chwili (choć za każdym razem trzeba go włączać), podczas, gdy sprzątaczka i ogrodnik przychodzą o określonych porach, a na samodzielne naprawienia sprzętu nie zawsze mamy czas. Warto więc co jakiś czas włączyć robota i niech przejdzie się po domu i zrobi to co jest do zrobienia. Przy tymi robot może także zabawiać naszych sąsiadów.
Sąsiedzi
No i tak doszliśmy do naszych sąsiadów. Sąsiedzi, to jedna z najważniejszych rzeczy w grze. Bez nich nie osiągniesz lepszego stanowiska, nie będziesz mógł się ożenić (jeśli jesteś samotny) i nie będziesz miał kontaktów towarzyskich, co może doprowadzić twojego sima do depresji. Jeśli chcesz więcej, to trzeba będzie ich sobie stworzyć, ale o tym za chwilę. Sąsiedzi są zarówno pomocni, ale mogą także przeszkadzać. Kiedy zawitają do naszych drzwi, należy jak najszybciej wyjść do nich i przywitać ich, ponieważ po jakimś czasie pójdą sobie. Następnie należy zabawiać ich rozmową, dzięki czemu wzrasta nasz wskaźnik towarzystwa. Na początku będzie można z nimi tylko rozmawiać, bądź ich wyprosić. Po jakimś czasie pojawią się nowe opcje. Będzie można zażartować, przechwalać się, dokuczać, połaskotać, zrobić masaż, przytulić, pocałować itp. Oczywiście wszystkie opcje będą się pojawiać stopniowo i dopiero jak wzrośnie nasz wskaźnik stosunków z danym sąsiadem. Kiedy rozmawiamy z daną osobą widzimy, czy rozmowa przynosi nam korzyści (plus nad głową), czy wręcz przeciwnie (minus nad głową). Dlatego nie można od razu wykorzystywać żartów, czy łaskotania, ponieważ to może ochłodzić stosunki między nami. Wtedy trzeba wszystko zaczynać od początku. Aby sąsiedzi nie nudzili się u nas, należy im podać posiłek. Potem można włączyć im telewizor lub magnetofon i urządzić potańcówkę. Jeśli jesteśmy już nieco bogatsi, to możemy dobudować sobie ogródek i postawić tam grilla, co znacznie urozmaici przyjęcie. Dobrym sposobem na przyciągnięcie sąsiadów są balony. Wystarczy umieścić ich trochę i już zleci się towarzystwo.
Sąsiedzi potrafią być także bardzo denerwujący, ponieważ chodzą po całym domu, a poza tym nie zawsze wiedzą kiedy wrócić do siebie (chyba, że są z dzieckiem) i wtedy najczęściej trzeba ich wypraszać. Jeśli jednak będziemy z sąsiadami w dobrych stosunkach, to bardzo pomoże nam to w pracy. Jednak w niektórych posadach, potrzeba nieco więcej przyjaciół niż na początku mamy sąsiadów. Cóż więc można w takim wypadku zrobić? Ano, tworzymy kolejną rodzinę. Uruchamiamy grę od początku i tworzymy kolejną rodzinę i budujemy jeszcze jeden dom. Najlepiej jest wrzucić tam osiem osób. Nie trzeba im rozbudowywać domu. Wystarczy tylko, że umieścimy telefon, bo bez tego nie będą mogli do nas przyjść. W niektórych posadach potrzebujemy znacznie więcej przyjaciół, więc warto zbudować od razu dwa takie domy. Następnie przełączamy się na naszych poprzednich simów i w ten sposób mamy kolejnych sąsiadów. Kiedy zapraszamy sąsiadów na balangę, musimy pamiętać, by nie robić tego późno w nocy. Wszystko zależy od tego, czy ktoś zostanie i ilu ich będzie. Jeżeli mamy jednego sima pracującego, a drugiego zajmującego się domem, to ten zostający w domu urządza przyjęcia. Wtedy ten, który wróci z pracy, również będzie mógł porozmawiać z sąsiadami. Kiedy sąsiad osiągnie status przyjaciela rodziny, oznacza to, że powinniśmy ten poziom starać się utrzymać za wszelką cenę. A nie będzie to łatwe, ponieważ codziennie tracimy dwa punkty przyjaźni, więc musimy pamiętać, by co jakiś czas zapraszać naszych przyjaciół, bo inaczej wszystko trzeba będzie zaczynać od początku. A odzyskanie straconego przyjaciela trochę trwa, a przy okazji spowoduje, że możemy spaść na niższe stanowisko.
Ciekawostką jest to, że simy nie umierają ze starości, ale to nie znaczy, że są nieśmiertelne. Są śmiertelne i można je zabić na wiele sposobów. Najprostszym z nich jest zagłodzenie naszego sima. Wystarczy nie dawać mu przez parę dni jedzenia, usunąć lodówkę i zobaczyć co się stanie. A scena śmierci będzie wyglądać naprawdę zabawnie. Sim oczywiście umrze. Kolejnym sposobem na uśmiercenie naszego podopiecznego jest utopienie go w basenie. Każmy mu pływać, a potem zabierzmy drabinkę. Jeszcze jeden sposób, to spłonięcie sima w pożarze. Wystarczy, że zapali się kuchenka, albo kominek, a nasz sim będzie próbował to gasić. Położyć może go także zwykła grypa. Wtedy dobrze mieć pod ręką napój leczący.
A co jeśli nasz sim zginie? Pojawi się nagrobek w ogródku i urna w domu, a on sam stanie się duchem i zacznie nas straszyć. Zacznie przychodzić w nocy, a pójdzie sobie nad ranem. Przez jakiś czas może to nawet być zabawne, więc kiedy zechcemy pozbyć się ducha, to sprzedaj urnę i pozbądź się nagrobka.
Uatrakcyjnienie domu
Jeśli chcemy, żeby nasze simy miały lepsze samopoczucie, możemy uatrakcyjnić nasz dom. W pierwszym rzędzie zajmijmy się ścianami. Najlepiej dać jak najdroższą boazerię. W podłodze również kładziemy klepki. Następnie na ścianach wieszamy parę drogich obrazów, zaś pod ścianami kilka atrakcyjnych rzeźb. Dzięki temu samopoczucie naszego sima będzie wzrastać, kiedy znajdzie się w takim pokoju. Możemy jeszcze wstawić kominek, tylko należy uważać, żeby się przy nim nie spalić. Można także uatrakcyjnić nasz ogródek. Wstawiamy fontannę, kilka różowych flamingów, lampiony, parę słomianych krzeseł i już mamy atrakcyjne miejsce, gdzie możemy urządzać doskonałe przyjęcia dla sąsiadów.
Zdarzenia losowe
Musimy pamiętać, że jak wstawimy do naszego mieszkania kupę drogiego sprzętu, to możemy się spodziewać, że pewnej nocy złoży nam wizytę pewien pan w czarnym ubraniu i kominiarce i z workiem na plecach. Domyśliliście się pewnie, że to złodziej. Jeżeli nie mamy w każdym pokoju alarmy antywłamaniowego, to musimy liczyć się ze strata naszego dobytku. Ale nawet kiedy mamy alarm, to nie możemy być pewni, że złodziej nas nie okradnie. Wtedy po prostu wejdzie i zabierze to co ma pod ręką. A nawiasem mówiąc komicznie wygląda, jak gość pakuje mikrofalówke, wieżę, telewizor i parę innych rzeczy do jednego małego worka. Gdzie on to wszystko mieści, to wiedzą chyba tylko sami autorzy gry. Alarm powoduje, że zaraz po wykryciu złodzieja zjawia się u nas policja. Jednak czasem robi to zbyt późno. Kiedy nie mamy alarmu, to jaki tylko zobaczymy złodzieja, to dzwońmy od razu na policję. Niestety to co złodziej nam ukradnie przepada. Nawet jeśli zostanie złapany, także nie odzyskamy swoich rzeczy. Jednak tym wypadku policja zwróci nam równowartość skradzionego sprzętu. A przy okazji, jeśli przyczynimy się do złapania złodzieja, to dostaniemy nagrodę. Jeśli jednak nie chcemy, żeby złodziej nas niepokoił, to zamiast umieszczać alarm w domu, powieśmy go na zewnątrz domu. Wtedy zanim złodziej zbliży się do naszego domu, alarm wezwie policję.
To nie jedno zdarzenie, jakie może nas spotkać w czasie gry. Jest jeszcze wiele innych, jedne losowe, inne spowodowane przez nas samych. Na przykład nie posprzątanie jedzenia po posiłku. Po kilku godzinach wywołuje jedynie pojawienie się much. Ale co będzie jeśli jedzenie postoi u nas kilka dni? Wtedy będziemy mieli prawdziwy kłopot, ponieważ pojawią się karaluchy. To naprawdę uciążliwe bestie, bo sprowadzić je jest łatwo, ale już usunąć nie bardzo. Każdy karaluch musi być zasprajowany specjalnym środkiem owadobójczym. Niestety nie jest to takie łatwe jak mogłoby się wydawać. A to dlatego, że karaluchy łażą po ścianach. Potrafią także wejść pod różne elementy wyposażenia naszego domu. Aby się ich pozbyć musimy nakierować naszego sima na takiego karalucha, a następnie wybrać opcję Spray, a potem kliknąć na karaluchu. Pamiętaj, że kiedy sim zacznie opryskiwać karaluchy, to zajmie się nimi wszystkimi, więc nie musisz ich już szukać.
Goszczenie w naszym domu, tych niemiłych owadów powoduje także, że spada zadowolenie mieszkańców ze swego domu.
To jeszcze nie koniec niespodzianek. Czas może odwiedzić nas...śmierć. Tak to prawda. Ta sławna śmierć zawita do naszego domu. Jest to smutny gość w długiej kapocie i z kosą w ręku. Śmierć przyjdzie do nas jeśli przypadkiem (lub specjalnie) zabiliśmy jakiegoś sima. Jeśli spotka nas ten zaszczyt, to możemy ze śmiercią pogadać. Możemy zacząć ją prosić, żeby zostawiła naszego członka rodziny w spokoju. Albo możemy śmierć ograć. Zaproponujemy jej grę w kamień-papier-nożyce i jeśli uda się nam wygrać, to śmierć ożywia umarłego i zwraca go nam. Jednak nie zawsze wygrywamy, więc co się stanie, jeżeli przegramy? Nasz sim również ożyje i wróci do nas. Jednak nie cieszcie się, tak bardzo. Owszem, sim będzie żył, ale stanie się zombie.
Kolejną postacią, która może nas odwiedzić, jest smutny klaun. Wystarczy, że kupimy obraz, na którym będzie jego paskudna gęba i powiesimy go na ścianie, a będzie nas odwiedzał. Jest bardzo denerwującą osobą, ponieważ strasznie psuje nastrój panujący w domu. Łazi po całym mieszkaniu, beczy, kaszle i dołuje wszystkich mieszkańców. Niestety nie można z nim nic zrobić i musi odejść sam. Chyba, że spalimy obraz, na którym jest on namalowany.
Mamy jeszcze kilka przydatnych przedmiotów. Należy do nich min. wibrujące łóżko. Takie łóżko przydaje się dla nowożeńców. Na pewno widzieliście je w telewizji, kiedy pokazywano podrzędne moteliki. Łóżko to po prostu wielkie serce w kolorze czerwonym. Wystarczy położyć simy do tego łóżka i włączyć wibrowanie, wtedy nasi podopieczni zaczną się zabawiać. Jednak każde włączenie wibrowania kosztuje.
Nasz sim może się też zabawić we wróżkę i spróbować przepowiedzieć przyszłość ze szklanej kuli. Sim korzystając z kuli będzie dobrze się bawił, a przy okazji będą mu się zwiększać statystyki. Możemy się także pobawić lalką voodoo. Nie, nie będziemy torturować nie lubianego sąsiada. Po prostu, jeśli oprócz nas będzie w pokoju ktoś jeszcze, do dostanie po głowie. Żadnego innego oddziaływania ta lalka chyba nie ma.
Możemy także zabawić się z dżinem. Nie, nie z alkoholem, tylko z prawdziwym dżinem spełniającym nasze życzenia. Dżin znajduje się w lampie i jeśli chcemy go z niej wyciągnąć, to bierzemy lampę i zaczynamy ją czyścić. Wtedy wychodzi z niej i może spełnić jedne życzenie. Niestety tylko jedne dziennie, ale i to wystarczy, żeby narobić sobie kłopotów. Zawsze daje nam do wyboru dwie rzeczy i w zależności od tego co wybierzemy możemy się cieszyć lub żałować, że wywołaliśmy dżina. Każdy wybór może dać zły lub dobry efekt.
Dobre efekty mogą spowodować, że ktoś się w nas zakocha, dostaniemy garnek złota, podwyższą się nasze statystyki, dostaniemy jakąś drogą rzecz. Natomiast zły efekt może namnożyć rachunków do zapłacenia, podpalić nam mieszkania, spowodować, że sąsiedzi będą nas nienawidzić, zaleje nam mieszkanie itp. Poniżej macie szczegółowe efekty działania dżina.
Ziemia
Dobro - wyrastają ci kwiaty w ogrodzie
Zło - kwiaty więdną
Powietrze
Dobro - pojawiają się falmingi na trawniku
Zło - dom nawiedzają tabuny karaluchów
Praca
Dobro - zwiększa nam umiejętności
Zło - zmniejsza umiejętności.
Relaks
Dobro - daje parę drogich przedmiotów
Zło - podpala dom
Ogień
Dobro - poprawia nastrój
Zło - podpala dom
Woda
Dobro - daje nam fontannę
Zło - powoduje powódź w domu
Miłość
Dobro - sąsiad/sąsiadka zakochuje się tobie
Zło - burzy stosunki w rodzinie
Pieniądze
Dobro - daje garnek ze złotem
Zło - daje rachunki, które musimy zapłacić.
Przyjaciele
Dobro - sprawi, że ktoś cię polubi
Zło - sprawi, że ktoś cię znienawidzi
Rodzina
Dobro - polepszy stosunki z rodziną
Zło - pogorszy stosunki z rodziną.
Oprócz tego możemy pościągać z internetu naprawdę mnóstwo dodatków przygotowywanych zarówno przez autorów jak i przez fanów gry. Można więc znaleźć setki nowych podłóg, ścian, okien, mebli, wyposażenie kuchni itp. Można np. ściągnąć szafę grającą, które będzie odtwarzała nasze ulubione utwory w formacie mp3. Zresztą w dodatku "Światowe życie", którego to również dotyczy poradnik, znajdziecie kilka nowych stylów architektonicznych, oraz mnóstwo dodatkowych mebli.
Mam nadzieję, że ten poradnik pomoże wam rozwinąć waszego sima, a także pomoże wam osiągnąć szczyty każdej z karier, zarabiać mnóstwo pieniędzy i zbudować olbrzymi dom wyposażony w najnowocześniejszy i najdroższy sprzęt jaki tylko można mieć.
Snake