The Movies

Producent: LionHead Studios

Wydawca: Activision

Dystrybutor PL: nieznany

Rodzaj gry: strategiczna / ekonomiczna

Data premiery: wrzesień 2003

Wymagania sprzętowe: AMD Duron 600 Mhz, 128 MB RAM, GeForce 2 32 MB



Czy kiedykolwiek w Twej głowie przemknęło choć przez chwilę marzenie o zostaniu znanym reżyserem filmowym? Może pragniesz zobaczyć w jaki sposób kręci się filmy, które później możemy podziwiać na ekranach kin? W rzeczywistości bardzo trudno o coś takiego, ale przecież od czego mamy coraz bogatszy świat wirtualny... Tak się akurat składa, że Peter Molyneux - człowiek słynący z oryginalnych pomysłów - postanowił wyprodukować bardzo niekonwencjonalną grę. Zapewne już domyślasz się co będzie jej tematyką... Jeśli myślisz, że zadane wcześniej pytania mogą urzeczywistnić się dzięki produkcji The Movies, to trafiłeś w dziesiątkę, bowiem gra ta przeniesie nas za kulisy kinematografii, do zalążka produkcji, do początku scenariusza.

Reklama



Swą karierę rozpoczniemy zaraz na początku wieku XX, jako właściciel niewielkiego studia filmowego w Hollywood. Na wstępie kręcić będziemy czarno-białe filmy krótkometrażowe pozbawione dźwięku oraz jakichkolwiek efektów specjalnych. Wraz z postępem czasu zaczną rozwijać się nasze możliwości twórcze oraz techniczne. Tylko od nas zależeć będzie czy pójdziemy z postępem czasu i techniki, czy też stać będziemy w miejscu. Pierwsze rozwiązanie może zapewnić nam sławę i pieniądze, a drugie z pewnością doprowadzi do bankructwa. Dróg do sławy jest dość sporo, możemy ją sobie zawdzięczać poprzez zastosowanie nowoczesnych technologii, niesamowitych efektów specjalnych, dotąd niespotykanych we wcześniejszych produkcjach. Możemy także stworzyć film, który podbije serca wielu ludzi, czy też zostanie on zapamiętany dzięki znakomitej obsadzie aktorskiej. Jak wspomniałem, źródeł sukcesu jest wiele i ich osiągnięcie zależy jedynie od naszej inwencji twórczej.



Filmy, jakie wyjdą z pod naszej bandery mogą opowiadać o wszystkim! Tylko od nas zależeć będzie jaką tematyką się zajmiemy. Oczywiście najlepszym rozwiązaniem będzie postęp wraz z duchem czasu i dostosowanie kręconych produkcji, do panujących obecnie trendów kulturowych. Nakręcenie "Gwiezdnych Wojen" w kolorze czarno-białym przy znikomej jakości efektów specjalnych może być gwoździem do trumny, lecz wykorzystanie tego samego pomysłu w latach późniejszych przy udziale większego potencjału technicznego, zapisze się w umysłach widzów i przyniesie niebagatelne dochody. Widzicie już tą wielką zależność? Tylko nasze racjonalne myślenie zapewni nam sukces! Możemy też orientować się, co społeczeństwo lubi oglądać - czy ma być to western, film historyczny, sensacyjny, a może erotyczny... Możliwości jest tyle, ile gatunków filmowych. Jeśli zaciekawił Was ten ostatni, to powiem tylko, iż będzie istniała możliwość kręcenia scen łóżkowych, lecz bez żadnych wyzywających scen, bowiem gra ma trafiać także w gracza niepełnoletniego.



Przejdźmy teraz może już do samego procesu tworzenia filmu, bowiem jest on bardzo ciekawy. Mając obmyślony scenariusz filmu, musimy wprowadzić go w życie. Na początek powinniśmy zatrudnić scenarzystów, którzy zajmą się tłem naszej produkcji, następnie aktorów, bez których rzecz jasna nie nakręcimy żadnego filmu. Co ciekawe, dużo zależeć będzie od aktorów jakich zatrudnimy, czy będą to amatorzy, czy też profesjonaliści. Czym większe doświadczenie pracownika tym więcej jego zachcianek musimy spełniać, aby pracował na pełnych obrotach. Wraz z kolejnymi nakręconymi filmami, rosło będzie doświadczenie wszystkich pracowników. Podczas kręcenia scen musimy zaopatrzyć się w kamerzystów i dźwiękowców. Bardzo ważne jest, aby posiadać sprzęt jak najlepszej klasy i w miarę najnowocześniejszy, wtedy filmy wychodzące z naszego studia będą podbijać serca widzów. Podczas kręcenia filmu gracz będzie miał do dyspozycji suwaki, które odpowiadać będą za takie czynniki jak: realizm, romantyzm i brutalność. Kluczem do sukcesu ma być umiejętne nimi operowanie. Uwzględniając po trochu każdy z tych czynników, stworzymy film przypadający do gustu szerszej grupie ludzi. Podczas przesadzania z brutalnością nakręcimy film sensacyjny, a przegięcie z romantyzmem... no chyba się domyślacie? Tak, czy inaczej wygląda to bardzo ciekawie zwłaszcza, że producenci mówią, iż gra ma zostać utrzymana w humorystycznym klimacie.



Twórcy gry informują, że do każdego nakręconego filmu automatycznie robił się będzie krótki trailer, którego zadaniem ma być promocja naszego filmu szerszej społeczności. Będziemy mogli go wysłać znajomym lub eksportować na specjalnie stworzony do tego serwer. Dzięki temu otworzy się przed nami możliwość oglądnięcia prac innych graczy, a także inni zaznajomią się z naszą. Dodatkowo powstanie system oceniania każdego trailera w skali od 1 do 100. Filmy utrzymujące się na szczytach list, nagradzane co miesiąc będą różnorakimi upominkami. Szykuje się zatem ostra rywalizacja, bo przecież każdy chce zostać znanym na całym świecie reżyserem filmowym!



Od strony graficznej The Movies prezentuje się bardzo przyzwoicie, co widać na dołączonych screenach. Widać dopracowane w każdym szczególe elementy otoczenia i to powinno w zupełności wystarczyć. Co ciekawe, gra wykorzystywać będzie trochę nowości graficznych, podczas np. efektownych wybuchów, czy innych efektów specjalnych. Ogólnie wymagania sprzętowe mają stać na średnim poziomie i zdecydowana większość będzie miała możliwość im sprostać.



Podsumowując wszystko można z czystym sumieniem powiedzieć, iż takiej gry jeszcze nie było! Myślę, że osiągnie ona w pewnym stopniu sukces i dostarczy nam naprawdę wielu godzin świetnej zabawy. Premiera gry przewidziana jest na wrzesień tego roku, więc nie pozostaje nam nic innego jak wyczekiwać jej z utęsknieniem.



Toldi

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Guardian | dystrybutor | wrzesień | film | wydawca | filmy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama