Sony: Nie promujemy rasizmu

Przedstawiciele pochodzącej z Japonii korporacji wydawniczej bronią się przed ostatnimi oskarżeniami. Wpierw podejrzenia wywołała gra "LocoRoco" przeznaczona na PlayStation Portable, następnie kampania marketingowa nowego modelu tej platformy.

Przepełniona kolorami gra "LocoRoco" trafiła do sprzedaży w Europie na przełomie czerwca i lipca. Naszym zadaniem w tej zakręconej platformówce jest przeprowadzenie uśmiechniętej kulki przez kolejne wypełnione niebezpieczeństwami etapy. Główną innowacją tytułu jest fakt, że do sterowania korzysta się z zaledwie dwóch klawiszy, którymi nie sterujemy bohaterem, ale obracamy ekranem próbując zmienić bieg wydarzeń.

Alejandro Quan-Madrid na łamach jednego z blogów serwisu 1UP zauważył, że dziwnym trafem część z postaci jest całkowicie czarna, a wyglądem częściowo przypomina stereotypowe czarnoskóre postacie dzikich, zupełnie jak w starych filmach z lat 20. ubiegłego stulecia. W jego opinii nie twórcy są winni, lecz zawartość gry, której należało się wcześniej przyjrzeć.

Ryan Bowling z amerykańskiego oddziału Sony skomentował wiadomość następująco: "'LocoRoco' to fikcyjna gra skierowana do międzynarodowej publiczności. Jej akcja toczy się w żywym, pastelowym świecie pełnym kolorowych krajobrazów i postaci, które nie bazują na prawdziwych miejscach, ludziach i rzeczach".

Niedługo później na ulicach holenderskich miast pojawiły się plakaty promujące 'ceramiczno-białą, przenośną konsolę PSP'. Jest to wprowadzony do sprzedaży w połowie maja nowy model platformy dostępnej na europejskim rynku w sprzedaży od 1 września 2005 roku jedynie w wersji w kolorze czarnym.

Na billboardach można dostrzec dwie kobiety: "białą" i "czarną". Hasło reklamowe głosi: "Biała PlayStation Portable nadchodzi". Po serii krytyki ze strony amerykańskiej prasy brytyjski serwis branżowy GamesIndustry.biz zdołał uzyskać następujący komentarz od przedstawicieli Sony: "Ta kampania marketingowa jest związana z nadchodzącą premierą białej PSP w krajach Beneluksu i skupia się na kontraście między czarnym modelem PSP i nowym ceramiczno-białym modelem PSP". Firma ujawniła, że na potrzeby kampanii stworzono około 100 różnych grafik, które "nie mają żadnej innej wiadomości, czy celu niż ten, który został zamierzony".

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Sony
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy