Rally Cars - GT3

Samochody klasy WRC w Gran Turismo 3

Kilka samochodów klasy WRC, znanych z tras rajdowych - nowa Impreza, Mitsubishi Lancer Evo, Toyota Corolla i podobne. Doskonałe przede wszystkim do wyścigów szutrowych. Klikając na obrazki ściągniecie sobie na dysk galerię zdjeć każdego z opisywanych pojazdów.




Nowe Subaru Impreza odznacza się agresywnym wyglądem, który podkreślają duże eliptyczne reflektory ze zintegrowanymi migaczami i atrapa chłodnicy przypominająca pysk rekina. Sportowy charakter odnaleźć można w nisko poprowadzonych "fartuchach" przednim i tylnym, tylnym spoilerze i 17-calowych kołach z lekkich stopów. Najważniejszym elementem jest oczywiście napęd na cztery koła, który zapewnia doskonałe własności trakcyjne. Doskonałe wręcz zestrojenie zawieszenia predysponuje je do naprawdę szybkiej jazdy. Kierowca jest w stanie niemal zintegrować się z autem, którego sztywne uresorowanie zapewnia mu świetną stabilność. Żeby wywołać jakiekolwiek nieprzyjemne reakcje samochodu należy wykonać naprawdę bardzo gwałtowny manewr, np. ostre hamowanie podczas bardzo szybko pokonywanego zakrętu. Skoro mowa o hamowaniu, to warto wspomnieć, iż jest ono niezwykle skuteczne a odpowiednie działanie ABS-u sprawia, że wszystko odbywa się bez nieprzyjemnych szarpnięć.

Reklama




A oto poprzedni model Subaru Imprezy. Bezkompromisowy drogowy ścigacz, w cywilnej wersji dysponujący mocą 220 KM, napędzany turbodoładowanym silnikiem z cylindrami w układzie "bokser", w którym wystarczą zaledwie kosmetyczne przeróbki, aby uzyskać moc 270-280 KM. Napęd na cztery koła, twarde, typowo sportowe zawieszenie, kubełkowe fotele, pięciobiegowa skrzynia, nisko położony środek ciężkości i rezygnacja ze wszelkich zbędnych "gadżetów". Wszak to nie limuzyna...




3 lutego 2001 Mitsubishi Motors Corporation zaprezentowała nowego Lancera Evo VII. Ten wyczynowy sedan bazuje na modelu Lancer Cedia zaprezentowanym w maju ubiegłego roku. Napędzany jest dwulitrowym silnikiem z turbosprężarką i intercoolerem poprzez zaawansowany układ napędu na 4 koła dostarczając kierowcy przyjemność z prawdziwie sportowej jazdy. Dzięki dodatkowym spawom oraz specjalnym wzmocnieniom znacznie wzrosła sztywność nadwozia, jest ona o 50% większa w stosunku do poprzedniego modelu. Maska silnika i przednie zderzaki zostały wykonane z aluminium co przyczyniło się do redukcji masy samochodu. Specjalnie ukształtowane wloty powietrza chłodzącego silnik, zintegrowana ze zderzakiem atrapa chłodnicy, duże przednie i boczne spojlery oraz nastawny tylny spojler przyczyniły się do niskiego oporu aerodynamicznego auta przy jednoczesnym zachowaniu prawidłowego chłodzenia silnika. Właściwe dla osiągów Lancera Evo VII oświetlenie drogi zapewnia para ksenonowych reflektorów oraz dodatkowo reflektory przeciwmgielne.




Kolejny wielki wygrany, który doczekał się już swego następcy - by go zobaczyć zerknij na model Mitsubishi Lancer Evo VII. Lancer w 6-tej edycji był bezpośrednim konkurentem modelu Subaru Impreza do rocznika 2000 włącznie. Rok 2001 to nowy model Subau Imprezy WRX, a wraz z nowym Subaru pojawiła się siódma edycja Mitsu Lancera Evo. W cywilnej wersji Evo VI dysponuje mocą 280KM, pozwalającą na rozpędzenie tego lekkiego samochodu w 13 sekund do 200 km/h (na krótko zestopniowanej skrzyni biegów). Permanentny napęd na 4 koła, trzy elektronicznie sterowane dyferencjały oraz perfekcyjne właściwości jezdne to niewątpliwy atut Evo VI.




Toyota Corolla zadebiutowała na rajdowych trasach podczas Neste Rally Finland w 1997 roku. Bryła Corolli charakteryzuje się opływową, śmiałą stylizacją i nietypowym przodem z okrągłymi światłami i migaczami. Światła tylne wersji sedan, hatchback i liftback, choć podobne stylistycznie, różnią się jednak znacznie. Najskromniejsze są te z wersji czterodrzwiowej a najbardziej rzucające się w oczy - trzydrzwiowej. Wszystkie odmiany cechuje dynamiczna sylwetka i lekko sportowa charakterystyka.Największe sukcesy Corolli WRC, to zdobycie Vice-Mistrzostwa Świata, przez załogę Carlos Sainz/Luise Moya w 1998, oraz zdobycie Mistrzostwa Świata konstruktorów w 1999.




Pierwsza "poważna" Toyota na trasach rajdowych. Z klasycznego, dwuosobowego, sportowego samochodu, który w najmocniejszej wersji z silnikiem turbinowym posiadał również napęd na cztery koła, powstała 300-konna rajdówka. Imponujące osiągi (3.5 sek do 100 km/h) zawdzięczała przede wszystkim niewielkiej masie własnej - zaledwie 1230 kg. Niestety dość wysoka awaryjność samochodu powodowała, że często załogi jeżdżące Celicami nie kończyły rajdów.




Citroen Xsara zadebiutował w 1997 roku i jest następcą modelu ZX. Linia boczna auta wznosi się ku górze a maska silnika jest mocno pochylona z przodu. Charakterystyczne są wąskie przednie reflektory i listwy ochronne okalające samochód. Ogólnie sylwetka auta jest dość konserwatywna a przez to ponadczasowa. Uwaga - napęd na oś przednią!!!




Peugeot 206 jest obecnie najmniejszym samochodem WRC. Zbudowanie auta WRC przysporzyło firmie Peugeot bardzo wielu kłopotów. Ponieważ seryjny model 206 jest za krótki, aby można było go wykorzystać, firma musiała wypuścić 2500 modeli 206 GT z przedłużonymi zderzakami, tak, aby osiągnąć długość wymaganych 4 metrów. Rajdówka jest również szersza od seryjnego modelu. Nadwozie ma niezwykle dynamiczną sylwetkę. Duże, skośne reflektory i masywny zderzak nadają autu niepowtażalnego wyrazu. Równie interesujący jest lekko opadający tył 206. Wyposażono go w jednobarwne, zachodzące na boki światła. Dominują tu owale, które dostrzec można w kształcie szyby, dodatkowego światła stop czy przetłoczenia dla tablicy rejestracyjnej. Z boku Peugeot sprawia wrażenie bardzo opływowego, co podkreśla konstrukcja lusterek i klamek, kształt okien i progów oraz delikatnie opadający dach.




Ford Focus RALLY CAR jest następcą Forda Escorta RALLY CAR. Jego konstrukcja jest jedną z najdroższych spośród reszty "rajdówek". Debiut rajdowego Focusa miał miejsce podczas imprezy - Monte Carlo w 1999 roku.Auto wyposażone zostało w silnik typu Zetec umieszczony poprzecznie (doładowany turbo sprężarką firmy Garret), sekwencyjną skrzynie biegów M-Sport XTrac 240, stały napęd na wszystkie koła, oraz trzy aktywne mechanizmy różnicowe (dyferencjały). Silnik Focusa osiąga maksymalną moc 300 Km, przy 6500 obr./min., a moment obrotowy tego auta wynosi 550 Nm i jest osiągany przy 4000 obr./min. Auto porusza się na 18" felgach, oraz oponach firmy Pirelli. Nadwozie osadzone zostało na całkiem nowej płycie podłogowej. Swą agresywną stylistyką nawiązuje ono do najmniejszego z Fordów - Ka. Charakterystyczne są trójkątne reflektory i kierunkowskazy boczne oraz pękate nadkola łączące się ze zderzakami i płynnie przechodzące w drzwi. Linia okien Fokusa zwęża się ku tyłowi a jego dach opada. Karoserię cechuje duża sztywność i odporność na zderzenia. Wykonano ją z kilku gatunków blach i stali, które spawane są laserowo.




Samochód, który jest już coraz rzadziej spotykany na rajdowych trasach. Na tym modelu firma Ford doskonaliła swoją technikę przed ostatecznym atakiem, czyli wypuszczeniem rajdowego Focusa . Escort WRC był jednym z pierwszych samochodów tej klasy, które powstały po wprowadzeniu specyfikacji WRC - konstrukcja wywodzi się z legendarnego Escorta Cosworth'a. Jako ciekawostkę pozwolę sobie przytoczyć fakt, że W lipcu 2000 roku z taśm produkcyjnych Brytyjskiej fabryki Forda zjechał ostatni Escort. W czasie jego 32-letniej "kariery" wyprodukowanych zostało ponad 7 mln samochodów!!!




Samochód, który długo pozostanie w pamięci fanatyków sportu samochodowego. Po Lancii Stratos - rajdowym potworze stworzonym tylko i wyłącznie po to, by wygrywał wszystkie możliwe rajdy, na deskach projektantów Lancii powstała cywilna maszyna o charakterystycznych, kanciastych kształtach. Silnik 2.0 16V, wyposażony w turbinę, generował moc 220 KM. Nieodłączny w takich wypadkach napęd 4x4 pozwalał na rozpędzenie lekkiego samochodu kompaktowego do 100 km/h w zaledwie 5.7 sekundy. Taka właśnie cywilna Delta była podstawą do skonstruowania (po niewielkich przeróbkach) samochodu rajdowego, na którym 6 razy z rzędu wygrano Mistrzostwa Świata.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy