PS2 - IPv6

Sony Computer Entertainment prezentuje zoptymalizowane oprogramowanie IP, umożliwiające tworzenie programów wykorzystujących szerokopasmowy dostęp do Internetu.

Warszawa - Firma Sony Computer Entertainment, światowy lider rynku rozrywki komputerowej, zaprezentowała nowe oprogramowanie oparte na protokole internetowym (IP), zoptymalizowane pod kątem unikatowej architektury Komputerowego Systemu Rozrywki PlayStation 2. Oprogramowanie opracowane przez Cisco Systems zostało włączone do PlayStation 2, by zapewnić szerszy dostęp do Internetu. Znajdzie się również w zestawie narzędzi dla programistów PlayStation 2 Software Development Kit, dzięki czemu opracowujący gry wideo będą mogli uwzględnić w nich możliwości, jakie daje szerokopasmowy dostęp do Internetu. Zawarte porozumienie jest fundamentalnym składnikiem strategii realizowanej przez Sony Computer Entertainment w celu zapewnienia sobie czołowej pozycji w nadchodzącej erze szerokopasmowego Internetu. Na początku Cisco dostarczy firmie Sony Computer Entertainment technologię IPv4, która zostanie wykorzystana w PlayStation 2. Kolejnym etapem współpracy będzie zaimplementowanie w konsoli PlayStation 2 funkcji QoS (Quality of Service - poziom jakości usług), która dzięki określaniu priorytetu danych przesyłanych w Internecie poprawi jakości rozrywki. Sony Computer Entertainment będzie współpracować z Cisco nad opracowaniem podwójnego stosu protokołów IPv4/IPv6, który będzie używany w nadchodzącej erze szerokopasmowego Internetu. Programiści opracowujący gry wideo będą mogli korzystać z jednej lub drugiej wersji protokołu w celu dostosowania gier do szerokopasmowego Internetu następnej generacji. Wprowadzenie nowego, podwójnego protokołu IPv4/IPv6 będzie ważnym wydarzeniem, które sprawi, że użytkownicy PlayStation 2 będą mogli korzystać w większym stopniu z form rozrywki, dostępnych dzięki usługom przesyłania treści cyfrowych za pośrednictwem Internetu.

Reklama



"Protokół IPv6 stanowi z pewnością podstawę, na której oparty zostanie szerokopasmowy Internet" - powiedział Ken Kutaragi, dyrektor generalny Sony Computer Entertainment. "Konsola PlayStation 2 będzie natomiast jednym z pierwszych Komputerowych Systemów Rozrywki przeznaczonych do użytku domowego, w którym zostanie wykorzystany podwójny stos protokołów IPv4/IPv6. Stos protokołu IPv4 i podwójny stos IPv4/IPv6 opracowane przez Cisco znajdą się również w zestawie narzędzi dla programistów PlayStation 2 Software Development Kit. Dzięki wykorzystaniu podwójnego protokołu łatwiej będzie programistom tworzyć treści dostosowane szerokopasmowego Internetu, co z kolei wpłynie na przyspieszenie rozwoju rozrywki nowej ery.

Sony Computer Entertainment przeanalizuje różne koncepcje, aby wybrać najlepsze rozwiązanie pozwalające na stworzenie infrastruktury szerokopasmowego Internetu następnej generacji, w którym przesyłanie treści cyfrowych będzie odbywać się z ogromną szybkością, a przy tym w niezawodny i wydajny sposób. Firma nawiąże również współpracę z usługodawcami, aby ułatwić sobie świadczenie usług w zakresie dostarczania użytkownikom z całego świata treści cyfrowych najwyższej jakości. Sony Computer Entertainment ma nadzieję, że przyspieszy nadejście czasów, kiedy szerokopasmowy Internet zapewni lepszy dostęp do rozmaitych form rozrywki komputerowej.



Konsole PlayStation i PlayStation 2 umożliwią Sony Computer Entertainment stworzenie i rozwinięcie nowego świata rozrywki komputerowej w nadchodzącej erze szerokopasmowego Internetu, w którym dojdzie do połączenia gier wideo, muzyki, filmów i telewizji.



Dodatkowe informacje dostępne w przedstawicielstwie Sony Poland:

Maciej Kmiołek

22 87 87 088



MartineZ: Składam podziękowania SONY POLAND za udostępnienie materiałów prasowych.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: wideo | oprogramowanie | rozrywki | Sony
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy