¦ Strona 2
¦ Strona 3
Po krótkiej pogawędce z dawną znajomą udaj się w kierunku baru. Nieopodal Twój znajomy, właściciel Alambic Bistro, niejaki Hulot przegrywa właśnie w karty. Jak się okaże jego rywalem jest Theo Male. Gdy pokażesz mu portret pamięciowy podejrzanego ucieknie w popłochu. Co ciekawsze po chwili do Bistro wejdzie człowiek z portretu, ale także uda się mu uciec.
Po nieudanej pogoni pogadaj z Hulotem o zaistniałej sytuacji, a przy okazji zapytaj o zestaw narzędzi do otwierania drzwi. Dogadacie się wreszcie tak, że narzędzia dostaniesz, gdy odnajdziesz różnice na dwóch obrazach. Mówiąc krótko jeden obraz jest sfałszowany i różni się pewnymi detalami od oryginału. Do odszukania jest pięć szczegółów. Gdy je zaznaczysz kółkiem oddaj obrazy właścicielowi, a Hulot sprezentuje Ci piękny zestaw nowiutkich wytrychów.
Po wejściu na komisariat natkniesz się na znajomego sierżanta. Tym razem atutem jest portret pamięciowy sprawcy podejrzanego o morderstwo. Dzięki temu wreszcie spotkasz się z komisarzem Lebrun. Okaże się, że facet z portretu to były gliniarz Hellouin, który ukrywa się, ponieważ wpakował się w spore kłopoty. Dostajesz jego adres.
Oprócz tego dowiesz się, że Male został zamordowany.
Najwyższa pora wykorzystać zdobyte wytrychy. Cała sprawa jest bardzo prosta. Do dyspozycji mamy pięć wytrychów, ale tylko cztery z nich będą potrzebne. Należy je tak umieścić, aby żaden z nich się nie poruszał po pokręceniu gałką od drzwi. Na ilustracji pokazałem to przy użyciu odpowiednich cyfr.
Po wejściu do pokoju zabierz pierścionek z kominka i kawałki potłuczonego szkła z podłogi obok łóżka. W łazience zwróć uwagę na resztki farby na umywalce. To by było na tyle w tajemniczym pokoju.
Teraz zejdź do głównego holu hotelowego. Po lewej od schodów, obok wejścia do nieczynnej windy, jest pudło, a w nim młotek. Weź go.
Tu przyda się młotek. Rozwal nim drzwi i wejdź do biura. Od razu zaatakuj biurko a konkretnie górną szufladę i przejrzyj znajdujące się tam teczki. Nagle do pokoju wejdzie matka Hellouina i nakryje Cię na gorącym uczynku. Musisz udowodnić staruszce, że nie masz złych zamiarów i chcesz pomóc jej synkowi. Wtedy pokaże Ci ukryte wejście w suficie. Wejdź na górę i pogadaj z Hellouinem. Jego opowieść jest długa, ale naprawdę interesująca.
W progu domu rządzi pani Evelyn. Z jej opowieści wynika, że Eatonów nie ma w domu. Wejście na górę jest na razie niemożliwe, gdyż sprzątaczka blokuje je skutecznie. W związku z tym należy wyjść na podwórko i czerwoną piłką znalezioną niedaleko drzwi strącić z parapetu doniczkę, w której rośnie ukochany kwiatek Evelyn. To zajmie ją na tyle aby możliwe było ciche wejście do budynku.
Teraz na górę. W mieszkaniu wejdź do pierwszej sypialni. W szafie znajdziesz skrzynkę, której teraz nie otworzysz. W drugiej sypialni jest bilet na statek z Nowego Jorku do Le Havre. W salonie zaś wizytówka dr Kaufnera i Notes Bractwa Krzyżowców (przeczytaj go sobie).
¦ Strona 2
¦ Strona 3