Porsche Boxter

Boxster to zupełnie nowa konstrukcja. Wytyczne dla inżynierów były jasne: roadster z centralnie umieszczonym silnikiem w klasie cenowej 75 000 DM, czyli połowę tańszy od modelu 911 Cabrio. Zadanie wcale niełatwe. W przeszłości fabryka z Zuffenhausen nie miała szczęścia do "tanich" modeli. Sprzedaż "968" okazała się mniejsza niż oczekiwano i przysporzyła Porsche sporo kłopotów finansowych. Z Boxsterem firma trafiła w przysłowiową dziesiątkę. Podczas konstruowania nie popełniono żadnych błędów. Faceci ze Stuttgartu nareszcie zrozumieli, ze nawet niedrogie Porsche nie może przypominać plastikowych Nissanów i Toyot. Obecnie w 42% ten solidnie wyglądający roadster zbudowano z części modelu 911. Obniża to koszty produkcji, polepsza jakość i cenę. Nowy silnik pracuje - tradycyjnie u Porsche - w układzie przeciwbieżnych tłoków, chłodzi go jednak ciecz; osiąga moc 204 KM przy pojemności 2,5 l.

Reklama

Stabilna karoseria Boxstera jest dłuższa niż u konkurentów: BMW Z3 i Mercedesa SLK. W wyglądzie mieszają się nowoczesne elementy z tymi z minionych lat. Ot, chociażby rura wydechowa ustawiona na środku, przypominająca te z modelu 550 Spyder. Centralnie umieszczony obrotomierz i stacyjka z lewej strony przypominają, że to Porsche. Pozostałe elementy deski rozdzielczej maja nowy wygląd. Do dwóch oddzielnych bagażników załadujemy aż 260 l pakunków. Silnik chętnie "wchodzi" na obroty i swoje najlepsze akustyczne oraz dynamiczne właściwości prezentuje w okolicach 5000 obr./min. Boxster czuje się najlepiej w swoim naturalnym środowisku (kręte, niezbyt uczęszczane drogi).



Roadster wywija na zakrętach z ogromna prędkością, w bardzo szerokim zakresie pozostaje neutralny w prowadzeniu. Mimo dobrej aerodynamiki konstruktorom nie udało się wyeliminować głuchego szumu powietrza podczas jazdy z zamkniętym dachem. Porsche Boxster to roadster nowej ery. Stuttgarcka firma dowiodła wszystkim niedowiarkom, ze potrafi budować również inne samochody niż legendarna "911". Triumf Boxstera można przypisać dobrej mieszance przystępnej ceny i perfekcyjnych właściwości jezdnych.



Dane techniczne:

Silnik: 6-cylindrowy, bokser, 24-zaworowy, z wielopunktowym wtryskiem paliwa (Bosch), o pojemności 2480 cm3

Moc maksymalna: 204 KM (150 kW) przy 6000 obr./min

Maksymalny moment obrotowy: 245 Nm przy 4500 obr./min

Napęd: na koła tylne

Skrzynia biegów: 5-stopniowa, ręczna

Hamulce: tarcze wentylowane, ABS (Bosch)

Wymiary: 4315x1780x1290 mm

Masa własna: 1250 kg

Ogumienie: przód - 205/50 ZR17, tył - 255/40 ZR17, Continental Sport Contact

Średnica skrętu: 11,6 m

Pojemność bagażnika: 415 l

Pojemność zbiornika paliwa: 58 l

Prędkość maksymalna: 240 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,1s

Zużycie paliwa (ECE):

  • miejskie - 14,3 l/100 km,

  • pozamiejskie - 7,1 l/100 km,

  • połączone - 9,7 l/100 km




    Kliknij, by pobrać galerię zdjęć

  • INTERIA.PL
    Dowiedz się więcej na temat: paliwa | silnik | konstrukcja | porsche
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama