Porsche 911 (996)

Najnowsza odmiana Porsche 911 zaprezentowana została w 1998 roku na Międzynarodowym Salonie Motoryzacji we Frankfurcie. W aucie tym zastosowano oczywiście silnik typu bokser. Jednostka taka odznacza się doskonałym wyważeniem oraz płaskim kształtem, który obniża znacznie środek ciężkości całego samochodu. Zmianie uległ jednak układ chłodzenia, obecnie stosuje się w nim ciecz co umożliwia zastosowanie czterech zaworów. Napęd przenoszony jest przez sześciobiegową skrzynię manualną lub 5-cio stopniowy automat typu Tiptronic S. Obie przekładnie mają obudowy wykonane z aluminium co znacznie zmniejsza ich ciężar. Bardzo interesujący jest Tiptronic S, w którym zastosowano aż pięć charakterystyk przełożeń, umożliwiających dobór przełożeń do aktualnych wymagań kierowcy. Ponadto istnieje tu możliwość ręcznej zmiany biegów za pośrednictwem umieszczonych w kierownicy przycisków. Najmocniejsza na dzień dzisiejszy odmiana 911 to GT3, która uzyskuje moc ponad 460 koni, dzięki czemu rozpędza się do setki w czasie 4 sekund i uzyskuje prędkość maksymalną 315 km/h.

Reklama

Nowa 911 ma dłuższą i szerszą karoserię (od swojego poprzednika) o sztywności skrętnej podwyższonej o 45%. Poprawiona aerodynamika oznacza nie tylko lepszy współczynnik oporu powietrza (0,30 zamiast 0,34), ale także wyjątkowo małe siły, odrywające wóz od drogi podczas jazdy z dużą prędkością. Ulepszone przednie zawieszenie pozwala na zachowanie optymalnej geometrii przednich kół na ekstremalnie szybkich zakrętach, a udoskonalone, pięciodrążkowe tylne zawieszenie gwarantuje teraz zachowanie lekkiej podsterowności nawet na granicy przyczepności. Przednie i tylne zawieszenie łącza się z nadwoziem ramami pomocnicami, wykonanymi z aluminium. Silnik chłodzony cieczą ma mniejszą pojemność skokową (3,4 zamiast 3,6 l), ale większy moment obrotowy (350 Nm) i większą moc maksymalna (300 zamiast 285 KM) Zza kierownicy nie widać boxsterowych reflektorów z kawałkami taniego plastiku, które znikną dopiero w 450 - konnej wersji Turbo. Hamowanie - jak zwykle u Porsche - to przeżycie graniczące chyba z przebywaniem na poligonie atomowym podczas próbnej eksplozji. Dawkowanie siły hamowania - łatwiejsze niż kiedykolwiek, skojarzenia bardziej z brzytwą niż z młotem pneumatycznym. Nowe Porsche 911 wybacza więcej błędów niż poprzednie modele. Dużo więcej, bo "993" wybaczało niektóre, a jego poprzednik "964" - żadnych. Kierowca nie musi tak bohatersko walczyć z samochodem, auto jest teraz bardziej posłuszne. Według producenta seryjny model 996 osiąga maksymalne przyspieszenie boczne około 1,2g.

Porsche 911 zachowało swój klasyczny styl jednak zostało lekko "wygładzone". Polega to na tym, że błotniki są mniej wydatne a połączenia poszczególnych elementów (np. maska-szyba-dach) płynniejsze. Ponadto szyba przednia jest nieco mniej pochylona niż w modelu poprzednim a całe auto zostało wydłużone, dzięki czemu zauważalnie poprawiła się przestronność wnętrza. Karoseria Porsche odznacza sie bardzo niskim współczynnikiem oporu powietrza (Cx=0,30).



Dane techniczne:

Silnik: 6-cylindrowy, bokser, 24-zaworowy, chłodzony cieczą, z sekwencyjnym wielopunktowym wtryskiem paliwa, o pojemności 3387 cm3

Moc maksymalna: 300 KM (221 kW) przy 6800 obr./min

Maksymalny moment obrotowy: 350 Nm przy 4600 obr./min

Napęd: na koła tylne, ABD, ASR

Skrzynia biegów: 6-stopniowa, ręczna [5-stopniowa, automatyczna]

Hamulce: tarcze wentylowane i nawiercane, ABS Bosch 5.3

Wymiary: 4430x1765x1305 mm

Masa własna: 1250 kg

Ogumienie: przód - 205/50 ZR17, tył - 255/40 ZR17 (opcja: przód - 225/40 ZR18, tył - 265/35 ZR18)

Średnica skrętu: 10,6 m

Pojemność bagażnika: 130 l

Pojemność zbiornika paliwa: 64 l

Prędkość maksymalna: 280 km/h [275 km/h]

Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,2s [6,0s]

Przyspieszenie 0-200 km/h: 18,3s [20,4]

Zużycie paliwa (EC/92/116):

  • połączone - 10,1 l/100 km




    Kliknij, by pobrać galerię zdjęć

  • INTERIA.PL
    Dowiedz się więcej na temat: pojemność | paliwa | silnik | zawieszenie | porsche
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Strona główna INTERIA.PL
    Polecamy