PGA 2006 nie do końca udane...

Organizatorzy tegorocznej wystawy Poznań Game Arena nie mieli zbyt wielkiego szczęścia - mimo szumnych zapowiedzi i wielkich planów z udziału w imprezie w ostatniej chwili wycofało się kilku z największych wystawców i sponsorów.

Wszystko to było smutną konsekwencją ogłoszonej przed rozpoczęciem targów żałoby narodowej po tragedii górników, którzy zginęli w kopalni Halemba. Problemów było jednak więcej.

W sobotę 25 listopada, pierwszego dnia PGA 2006, o godzinie 16:30 na obszarze hal wystawowych Międzynarodowych Targów Poznańskich rozległ się donośny głos spikera proszący o uczczenie śmierci górników ciszą i wygaszeniem monitorów. Po symbolicznym akcencie wszyscy wrócili do zabawy, która trwała nieprzerwanie do niedzielnego wieczora.

Największe targi elektronicznej rozrywki w Polsce znacznie straciły na swojej wielkości za sprawą zbiegu okoliczności. Microsoft zrezygnował z prezentacji swojej konsoli Xbox 360 oraz gry akcji "Gears of War", LEM postanowił zamknąć w sobotę swoje stoisko, a Electronic Arts przenieść turniej w grze sportowej "FIFA 07" na następny dzień - podobny los spotkał wszelkie pokazy taneczne.

Mimo wszystko na stoisku Allegro dostępne były zaledwie trzy platformy Xbox 360 z "Project Gotham Racing 3", odbyły się też turnieje "Tekken 5" na PlayStation 2 oraz komputerowe "Quake 4", "Doom 3", "Counter Strike", "Enemy Territory", "Need for Speed: Carbon", "Warcraft III", "Starcraft", "Pro Evolution Soccer 6", "Jedi Academy", "FlatOut 2" i "Prey".

Pośród głównych atrakcji znalazła się też polska prapremiera konsoli Wii poprowadzona w specyficznym ringu przez dystrybutora Nintendo, firmę Lukas Toys, oraz turniej mistrzów w "Quake 4" poprowadzony przez Creative z udziałem najlepszych graczy na świecie: Anglika Jamesa Hardinga, Białorusina Aleksieja Januszewskiego, Rosjanina Antona Signowa, Amerykanina Jasona Sylka i Polaka Macieja Krzykowskiego.

Organizatorzy PGA przygotowali ponad 200 stanowisk komputerowych do rozgrywek w turniejach (Digital Arena), dziesiątki stolików z grami planszowymi, bitewnymi i karcianymi, piłkarzyków, rzutek i stołów do billarda (Fantasy Arena), a także pokazy alpinistów, nurków, kajakarzy, capoeiry oraz rozgrywek paintball (Extreme Arena).

Wielu zwiedzających narzekało na brak stanowisk z grami dla pojedynczego odbiorcy, brak prezentacji najnowszych tytułów i przesadną reklamę tzw. e-sportów nastawionych tylko na wąskie grono hardcore'owych fanów gier.

Problemy stanowiły też przejazdy powrotne, które bezpłatnie gwarantowały współorganizujące targi PGA 2006 linie PKP Przewozy Regionalne - w pociągach okazywało się, że stemplowane podczas imprezy bilety kolejowe były wielką niewiadomą dla szeregowych pracowników spółki, wobec czego wielu graczy musiało dosłownie walczyć o prawo do darmowej podróży.

Przedstawiciele PGA Team odpowiedzialnego za organizację targów spodziewali się przynajmniej 15 tysięcy zwiedzających, do tej pory nie wydali jednak stosownej informacji o podsumowaniu imprezy.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: wystawy | Arena
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy