Producent: Virgin Interactive
Dystrybutor: CD-Projekt
Data premiery: Lipiec 2000 na Zachodzie
Rodzaj gry: RTS
Wymagania: PII-233, 64 MB RAM, akcelerator 3D, środowisko Windows 95/98
Original War jest nieco odmienną od poprzedniczek (Dune, C&C) strategią czasu rzeczywistego. Twórcy gry chwalą się całkowicie nieliniowym charakterem gry z wieloma możliwymi zakończeniami. Gracz dowodzić może jednostkami Amerykańskimi, Arabskimi oraz Rosyjskimi. Każdy odddział zostaje wysłany w przeszłość, gdzie zadaniem gracza jest przejęcie kontroli nad wartościowym minerałem, zwanym Siberium lub Alaskite - zależnie od wojsk, jakimi gracz kieruje. W tym miejscu wszystkie oddziały spotykają się ze sobą, kierowane z centrali (Huston, mamy problem...).
W grze zastosowano niewykorzystywany dotąd engine 3D, który pozwala na tworzenie niezwykle szczegółowych obszarów działań - co zresztą widać na załączonych screenach.
Zdecydowanie najciekawszą rzeczą jest nieliniowość gry. Gracz, kierujący grupą żołnierzy, wypełniający rozkazy centrum dowodzenia, ma możliwość :
- realizować te rozkazy i wypełniać kolejne misje aż do osiągnięcia sukcesu
- zostać sprzymierzeńcem innej grupy żołnierzy
- założyć własne centrum dowodzenia
Zależnie od wybranego sposobu działania różnie rozwijać będzie się akcja. Różne będą też zakończenia gry - jest to, jakby na to nie patrzeć, rozwinięcie pomysłu zastosowanego bodajże po raz pierwszy właśnie w Command&Conquer - tam zależnie od wybranej rasy mieliśmy różne zakończenia, różne misje do wypełnienia i różne obszary działania. Original War pozwala jednak na więcej. Na wiele więcej.
I na koniec najważniejsze cechy gry:
- Trzy oddziały do wyboru, każdy posiadający różne zdolności, cele oraz zadania do wykonania
- Niewiarygodnie dokładnie odwzorowany teren 3D
- Możliwość produkcji oraz projektowania własnych pojazdów
- Możliwość oswajania mastodontów, przekształcania ludzi pierwotnych w wojowników (trening)
- Nabywanie doświadczenia przez oddziały
- Rozgrywka multiplayer - do 4 graczy na raz.
- Replay z rozgrywki - dostępny także replay z gry wrogich oddziałów