Nintendo i nietypowi gracze na czasie

Analizy TNS Worldpanel Entertainment dowodzą, że wzrasta liczba kobiet i starszych ludzi korzystających z gier wideo. Liczba sięgających po elektroniczną rozrywkę osób z tych kategorii jest najwyższa w historii. Dalsze badania dowodzą, że liderem w docieraniu do nich jest korporacja Nintendo.

Raport wydany przez TNS Worldpanel Entertainment ujawnił, że ilość tradycyjnych odbiorców gier, a więc mężczyzn w młodym wieku, utrzymuje się na stałym poziomie, podczas gdy tuż obok zachodzi istna rewolucja.

Przez ostatnie cztery lata liczba osób w wieku od 45 lat wzwyż, które kupiły gry wideo do własnego użytku, wzrosła o ponad 40%. W przypadku kobiet zaś wskaźnik podskoczył o 67%. Blisko 57% tytułów zostało nabytych przez graczy powyżej 20. roku życia. Po tylko 22% z nich sięgnęły osoby od 20. do 29. roku życia. Przedstawicielki płci pięknej kupiły w tym okresie blisko 15% wszystkich sprzedanych gier.

Do tego według analityków TNS w Wielkiej Brytanii w ciągu ostatnich 12 miesięcy sprzedano 47 milionów gier i liczba ta jest o prawie 10% większa niż przed rokiem. W ciągu pięciu lat zaś rynek powiększył się prawie o połowę.

Po publikacji tych wyników firma Harris Interactive ujawniła rezultaty badań na zlecenie amerykańskiego oddziału Nintendo. Okazuje się, że za oceanem około 52% dziadków i 68% osób urodzonych w latach powojennego boomu demograficznego lat 1946-1964 chce otrzymać w prezencie świątecznym jakiś nowy produkt technologiczny.

Odpowiednio 27% i 34% osób chce otrzymać takie urządzenia, jak mobilna konsola DS Lite. Nintendo dodaje, że przenośna platforma z grą "Brain Training" okazał się jednym z największych przebojów targów Life@50+ zorganizowanych przez AARP w Nowym Jorku. Ponadto według amerykańskiej organizacji Entertainment Software Association, w 2006 roku blisko 25% wszystkich graczy stanowią osoby po 50. roku życia.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: ANALIZY | wideo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy