Najwięcej grają "duże dzieci"

Amerykańska organizacja ESA (Entertainment Software Association) odpowiedzialna za organizację targów E3 opublikowała ostatnie wyniki swoich regularnie prowadzonych badań amerykańskiego rynku gier.

Doroczny "raport z najważniejszymi faktami o branży gier wideo" sugeruje, że obecnie średni wiek gracza za oceanem wynosi dokładnie 33 lata.

Zgodnie z nowymi badaniami przeprowadzonymi na reprezentatywnej losowej próbie 1700 amerykańskich gospodarstw domowych, aż 69% amerykańskich "głów rodziny" gra w gry komputerowe lub wideo. Przeciętna wieku gracza wynosi obecnie 33 lata. Pośród wszystkich grających 31% ma jest poniżej 18 roku życia, 44% znajduje się w kategorii od 18 do 49 lat, a 25% w najstarszej grupie wiekowej od 50 roku życia. Najczęściej jednak z gier korzystają osoby około 40-letnie.

Ponadto raport stwierdza, że kobiety w wieku od 18 roku życia stanowią większą grupę odbiorców (30%) gier niż chłopcy do 7 roku życia (23%). W całej populacji grających mężczyzn jest 62%, a kobiet 38%.

Przeciętny gracz sięga po swoją ulubioną formę rozrywki już od 12 lat. Raport podaje też, iż 44% amerykańskich graczy korzysta z gier sieciowych i jest to o 19% więcej niż w 2000 roku. W grach online różnica płci jest zaskakująco niewielka. Grających mężczyzn jest tu 58% ogółu populacji, a kobiet 42%.

Jedyną poważną wadą przeprowadzonych badań jest brak podziału na osoby korzystające z gier na komputery klasy PC, konsole i prostsze gry dostępne na witrynach internetowych - dodają specjaliści z serwisu Gamasutra. Nie wyróżniono także rządzącego się innymi prawami rynku gier na telefony komórkowe.

Wspomniana uwaga jest ważna zwłaszcza w odniesieniu do informacji o najpopularniejszych gatunkach gier. Bez podziału na platformy nie sposób zrozumieć następujących rewelacji: Amerykanie najczęściej (52%) sięgają po układanki, gry logiczne i karcianki; zdecydowanie mniej (22%) miłuje gry akcji, sportowe, strategie i RPG, a zaledwie 9% sięga po gry na stronach internetowych i 7% po masowe gry online.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: organizacja
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama