Microsoft podzieli się pieniędzmi
Producenci mniejszych gier z nurtu "casual games" mają powody do radości. Gigant z Redmond zapowiedział nową ofertę współpracy z domorosłymi projektantami zwaną Ad-Share Program.
Microsoft Casual Games, oddział firmy specjalizujący się w wydawaniu miniaturowych zręcznościowo-logicznych gier, zaprezentował plan dzielenia się zyskami z reklam zamieszczonych w grach publikowanych na stronach internetowych z ich deweloperami.
Inicjatywa Ad-Share Program ma zagwarantować producentom nawet 20% dochodów uzyskanych z reklam, które znajdą się w nowych grach obsługiwanych w ramach platformy MSN Games.
Z podanej informacji wynika, iż ogłoszenia będą mogły ukazywać się nie tylko w grze, ale też dookoła okienka z grą lub na ekranach doładowywania nowych etapów. Microsoft Casual Games szacuje, iż deweloperzy 5 najbardziej popularnych gier, którzy sprawnie zaaplikują reklamy, będą mogli zarobić nawet 250 tysięcy dolarów rocznie.
Uczestnictwo w programie podzielono na dwa poziomy. Na pierwszym twórcy otrzymują 10% zysków z reklam przy spełnieniu minimum postawionych wymogów technicznych. W drugim przypadku otrzymają już 20% zysków - ich gra będzie musiał otrzymać jednak notę dopuszczalnej kategorii wiekowej odbiorców od ESRB, przejść poprawki lokalizacyjne oraz zaoferować użytkownikom opcję rozgrywek "deluxe" na przynajmniej 10 godzin.