Logitech ma 25 lat

Logitech, firma powstała w Apples w Szwajcarii 2 października 1981, świętuje dziś 25. rocznicę istnienia. Założyciele Daniel Borel, Pierluigi Zappacosta i Giacomo Marini tworzyli firmę w tym samym duchu, jak przedsiębiorcy działający w Dolinie Krzemowej.

Według pierwszych założeń firma miała tworzyć oprogramowanie: "Logi-" to skrócona wersja francuskiego słowa "logiciel", czyli program.

Twórcy Logitech zwrócili jednak uwagę na rosnące zapotrzebowanie na urządzenia, za pomocą których można by sprawnie obsługiwać powstające w owym czasie interfejsy graficzne. Zainteresowali się więc projektem komputerowej myszy opracowywanym przez prof. Jean-Daniela Nicoud i jego zespół w Szwajcarskim Federalnym Instytucie Technologicznym (EPFL). Ta decyzja okazała się kluczowa dla przyszłego sukcesu firmy - do tej pory Logitech wyprodukował 700 milionów myszy komputerowych.

O powodzeniu Logitech nie zadecydowała jedynie popularność myszy komputerowych. Firma była jedną z pierwszych, które wprowadziły na rynek aparat cyfrowy (Logitech Fotoman, 1992). Jako pierwsza stworzyła urządzenie będące połączeniem głośnika i dyktafonu (Logitech AudioMan, 1992). Do 1995 roku Logitech, znów jako prekursor, wprowadził na rynek urządzenie do przesyłania obrazów wideo (nagranych i na żywo) przez Internet (Logitech VideoMan) oraz pierwszy produkt przeznaczony dla graczy (Logitech WingMan). Wiele z tych wczesnych innowacji stanowiło podwaliny współczesnego sukcesu firmy. W portfolio jej produktów znajdują się nie tylko myszy i klawiatury, lecz także produkty służące do komunikacji przez Internet, akcesoria do odtwarzaczy muzyki cyfrowej oraz seria nowoczesnych uniwersalnych pilotów do systemów domowej rozrywki.

W roku finansowym 2006 firma po raz ósmy z rzędu odnotowała dwucyfrowy wzrost i sprzedaż na poziomie 1,8 miliarda dolarów (143 milionów produktów). Sprzedaż sprzętu audio wzrosła o 112 procent, sprzętu wideo o 36 procent.

"Dzisiaj świętujemy bardzo ważny dla nas moment - 25. rocznicę założenia firmy. Mamy okazję, by spojrzeć w przeszłość" - powiedział Guerrino De Luca. "Co ważniejsze, powinniśmy zastanowić się, co ukrywa przed nami przyszłość. Dzięki konsekwentnie realizowanej strategii firma rozwijała się przez ostatnie osiem lat w zawrotnym tempie. Cieszy mnie, że Logitech nadal działa w ciągle rozwijającej się branży nowości technologicznych i tworzy coraz bardziej popularne bezprzewodowe urządzenia peryferyjne, ułatwia komunikację przez Internet, umożliwia odtwarzanie muzyki cyfrowej i odpowiada na rosnące zapotrzebowanie na inteligentne urządzenia kontrolne, które upraszczają złożoną naturę obecnych systemów domowej rozrywki".

"Logitech urodził się w tym samym czasie, co PC i naszym marzeniem było stać się częścią rodzącej się wówczas branży" - powiedział Daniel Borel. "Jednak żaden z nas nie przypuszczał, że Logitech osiągnie tak wiele. To była wyjątkowa i fascynująca podróż. Gdy spoglądamy wstecz, czujemy się niezwykle uprzywilejowani - przetrwaliśmy i mogliśmy się rozwijać, podczas gdy wiele dobrych firm nie przetrwało na rynku. Dziś, jak 25 lat temu, nadal pragniemy spełniać nasze marzenia. Przed nami przyszłość - przecież tak wiele zostało jeszcze do wynalezienia!".

Reklama
Logitech - inf. prasowa
Dowiedz się więcej na temat: firmy | internet | myszy | firma
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy