Wydawca: PAN Interactive
Dystrybutor: TopWare
Data premiery: marzec 2001
Rodzaj gry: RPG
Wymagania: PII-233, 64 MB RAM, akcelerator 3D, HDD, CD-ROM, Windows 95/98
Ocena: 6/10
Gra toczy się w czasach gdy na świecie rządziła magia i bogowie. Panował wielki chaos i strach. Tylko trzech śmiałków odważyło się przeciwstawić i skończyć z tym raz na zawsze. Aby tego dokonać, jeden z nich musiał odnaleźć i połączyć trzy części magicznego amuletu, które zostały ukryte w odległych krainach. Ten kto temu wyzwaniu sprostał, otrzymywał wszechpotężną władzę nad całym boskim światem.
Do wyboru gracz ma jednego z trzech bohaterów:
- Eryka - zdecydowanie się na niego to najłatwiejsza droga do sukcesu. Z łatwością wykona niemal wszystkie zadanie, choć niektóre z nich będą wymagały dodatkowego wysiłku czy pomysłowości.
- Konstantyna - jeśli ktoś szuka prawdziwych i ciekawych wyzwań to na pewno się nie zawiedzie grając właśnie nim. Musi zdobywać wszystko siłą aby przeżyć i wypełnić swoją misję.
- Wilka - gra tym myśliwym - mistrzem łuku - to umiarkowana trudność. Może wykonywać wiele zadań, ale niektóre z nich wymagały będą cięższej pracy niż w przypadku Eryka.
Każdego z bohaterów charakteryzują podstawowe cechy: charyzma, siła, zręczność, żywotność (chyba najważniejsza z nich; dzięki niej będziesz odporniejszy na obrażenia i mógł dźwigać nawet najcięższe przedmioty). Podczas gry zdobywa się punkty doświadczenia, które można rozdzielić między tymi cechami, a tym samym zwiększyć ich wartość. Są również inne cechy, które opisują aktualny stan bohatera. To m.in.: zdrowie, zatrucie, obrażenia, złoto i waga. Podczas gry można rozwijać takie umiejętności jak: szermierka, łucznictwo, rozpoznawanie, targowanie i leczenie.
Gracz zaczyna grę, sterując tylko swoim bohaterem, ale w miarę upływu czasu może zgromadzić drużynę liczącą do 10 członków. Wieśniacy są głównym źródłem wojowników, których można przyłączyć do swojej ekipy. Miejscowi pójdą z tobą, ale za niewielką opłatą. Zdarzy się również jakaś osoba, którą trzeba będzie doprowadzić z jednej osady do drugiej. Dobra drużyna to klucz do zwycięstwa. Aby nie zgubić się w wielu krainach ( jest ich aż 43) bardzo przydatna jest mapa, którą odkrywa się w miarę upływu gry.
Ważne jest również zarządzanie osadami. Podbijanie ich nie jest konieczne, ale otwiera przed graczem nowe możliwości. Można przejąć kontrolę nad osadą w sposób dyplomatyczny lub siłą. W każdej osadzie czeka jakieś zadanie do rozwiązania. Jeśli uda się je wypełnić automatycznie przejmuje się kontrolę nad osadą. Przejętą wioskę można rozbudować w zależności od swojego uznania (można postawić targ, kuźnię, koszary, dom uzdrowiciela, studnię czy groblę, o ile ich wcześniej nie było).
Broń w Konungu dzieli się na trzy podstawowe grupy: miecze, topory i łuki. W każdej z grup jest ponad 10 typów broni, różniących się wyglądem, mocą i innymi cechami. Podobnie jak broń, pancerze również dzielą się na trzy grupy: hełmy, tarcze i zbroje. Wszystkie te artefakty można naprawić u kowala, ale tylko u zaprzyjaźnionego. Ważnym elementem są mikstury i eliksiry, które podnoszą sprawność bohatera. Spotkać się można również z magicznymi płynami, które wskrzeszają nawet zmarłych. Mikstury można przyrządzać samemu, ale trzeba znać ich przepis.
W krainach ukrytych jest wiele skarbów i zakopanych magicznych przedmiotów. Są one wyjątkowo cenne i bardzo przydatne w walce z krwiożerczymi potworami - a jest ich nie mało.
Ogólnie gra jest niezła. Brakuje jednak dreszczyku emocji i chęci skończenia jej od momentu rozpoczęcia tej całej przygody. Grafika niczym nas nie zaskakuje jak również i muzyka, która też nie jest rewelacyjna. Ocena na jaka zasługuję Konung to 6 (w skali 0-10).