Producent: Phantagram Ltd
Dystrybutor: CD-Projekt
Data premiery: I-szy kwartał 2001
Rodzaj gry: RTS z elementami RPG
Wymagania: zawarto w opisie gry
Historia
Wiele tysięcy lat temu, kiedy mag Keeliani władał światem, siedmiu bohaterów z Xok przybyło do Nible - starego smoka - aby dowiedzieć się, jakie jest źródło potężnej mocy magii Keeliani-ego. Podczas tej podróży został zamordowany jeden z siedmiu bogaterów - Rick. Jego kompani byli zdruzgotani takim rozwojem wydarzeń, ale udało im się przywrócić Rick-a do życia dzięki energii płynącej z serca starego smoka... Od tej pory Rick, znany jako Rick Blood, posiadł magiczną moc smoka Nible i przeszedł na Złą Stronę Mocy...
Ni mniej ni więcej - historia oparta na filmie "Dragon's Heart", który na ekranach kin gościł około 2-3 lata temu. Bohaterów nie było co prawda siedmiu, ale najważniejszy element - czyli ożywianie umarłych za pomocą magii smoczego serca - pozostał niezmieniony.
Najważniejsze cechy gry
- grafika 640 x 480 / 800 x 600 w 65,536 kolorach
- animowana woda i lawa
- 120.000 klatek animacji postaci
- ruch i zachowanie się postaci lepiej odwzorowane niż dotychczas
- efekty świetlne tła, cienie postaci
- efekty graficzne wykorzystujące światła oraz półprzeźroczystość
- zaimplementowana obsługa mgły
- dynamiczne oświetlenie bohatrów z zaawansowną obsługą kolorów
- inne efekty specjalne, wykorzystujące możliwości akceleratorów 3D
- dwie niezależne rasy - ludzie oraz diabły
- 70 różnych jednostek (postaci)
- 7 bohaterów pierwszoplanowych, 7 bohaterów drugoplanowych
- trzy rodzaje bogactw: złoto, żelazo, mana (energia do wyk. czarów)
- 60 różnych czarów
- elementy RPG - po każdej wygranej walce jednostki zwiększają swoje doświadczenie i poziom zaawansowania, co zmienia ich zdolność walki
- 20 misji - dla każdej z ras
- 10 poziomów
- 10 minut wstawek filmowych
Wymagania
- grafika: 640x480, 65536 kolorów
- pamięć: minimum 32MB Ram, 64MB Ram rekomendowane
- HDD: 500MB
- DirectX: Version 7.0
- Szybkość - Pentium120, 32 Mega - 10 klatek/sek
- Szybkość - Pentium MMX266 w trybie 640x480 - 30 klatek/sek
- Szybkość - Pentium II 300 w trybie 800x600 - 35 klatek/sek
Kilka słów nt. grafiki postaci
Zrezygnowano z wykonania postaci metodą nakładania tekstur na polygony - czyli jak to ma miejsce w przypadku wielu gier 3D. Twórcy zrezygnowali z tego na rzecz wysokiej jakości, szybkiej grafiki prerenderowanej, wykorzystującej nową, wysokowydajną kompresję. Dzięki temu możliwe było wykonanie szybko pracującej grafiki z zachowaniem jakości lepszej, niż w przypadku grafiki polygonowej.
Połączenie RTS z RPG
Tryby RPG oraz RTS są tutaj nierozłączne. Gracz wybiera misję, którą chce rozpocząć grę, w zależności od wyboru misji gra będzie miała określony stopień trudności. Każda misja to osobna historia i różne cele do osiągnięcia - czyli cecha charakterystyczna dla gier RTS. W trakcie wykonywania misji gracze zdobywają punkty doświadczenia - czyli cecha gier RPG. Aby ukończyć grę, należy wykonać wszystkie misje - to też cecha RTS-ów.