Firma Nielsen Entertainment postanowiła opublikować wyniki przeprowadzonych niedawno w Stanach Zjednoczonych badań, które miały wykazać, jak wygląda profil aktywnego, zaangażowanego w produkcje z których korzysta gracza.
Analizy przeprowadzone na próbie dwóch tysięcy osób, które zadeklarowały się jako kupujące i korzystające z gier wideo, potwierdziły, iż aktywni użytkownicy całkiem inaczej definiują, czym dla nich są produkty branży elektronicznej rozrywki. Jak twierdzą analitycy, takie osoby zakładają, że gry są dla każdego bez względu na płeć, czego przykładem w ich opinii są zarówno masowe gry online, jak i gry na telefony komórkowe.
Ponadto aktywni gracze kierują się w wyborze gier różnymi względami. W chwili obecnej blisko połowa z nich stwierdziła, że zamierza poczekać z wyborem kupna konsoli następnej generacji dopóki na rynku nie pojawi się PlayStation 3, czyli opozycja dla Xboxa 360. Jednakże widać też silne przywiązanie do marki - posiadacze obecnych konsoli Xbox i PS2 zamierzają sięgnąć po ich następców niżeli sprzęt konkurencji.
Blisko 57% aktywnych graczy korzysta z sieciowych produkcji, przy czym zaledwie 21% z nich gra w płatne tytuły. Ponadto widać pośród nich też silną dysproporcję ze względu na płeć: 76% mężczyzn i zaledwie 24% kobiet. Panie też częściej sięgają po bezpłatne i mniej skomplikowane produkcje.
Jedynie 18% badanych pobiera gry do swoich telefonów komórkowych, ale aż 63% z nich jest z takiej formy zabawy zadowolona. Nielsen Entertainment dodaje też, że przeciętny gracz to mężczyzna w wieku od 25 do 34 lat. Aktywni gracze poświęcają na granie zaledwie 25% wolnego czasu, co wynosi około 12 godzin zabawy tygodniowo.
Reklama