Premiera IN COLD BLOOD w pełnej polskiej wersji językowej już w październiku
2000. W grze wcielasz się w rolę agenta brytyjskiego wywiadu MI-6, Johna
Corda, wysłanego do dawnej republiki rosyjskiej, Wołgii. Twoim celem miało
być tylko odnalezienie Kifera - amerykańskiego agenta CIA, twojego dawnego
przyjaciela, który zaginął podczas wykonywania tajnego zadania na terenie
Wołgii. Ostatnie wiadomości od Kifera dotyczyły kopalni uranu. Jednak
kopalnia uranu okazuje się być zupełnie czymś innym.....
Scenariusz gry można porównać do najlepszych Hollywoodzkich produkcji, o
czym może chociażby fakt, że wydarzenia, w których bierze udział gracz,
zostały ukazane w sposób nie liniowy. Gra IN COLD BLOOD rozpoczyna się od
sceny tortur głównego bohatera (!) przez Dimitra Nagarowa - samozwańczego
dyktatora Wołgii oraz jego pomocnika i "nadwornego" kata - Lukjena. To co
następuje później, to zeznania Johna Corda, który opowiada jak do tego
wszystkiego doszło... i tu do akcji wkracza gracz. Taka struktura opowieści,
w formie retrospekcji, sprawia, że gra fascynuje gracza tym bardziej i im
dłużej gra: wie co się stanie, ale nie wie dlaczego. Czy tortury będą
ostatnim momentem życia Corda i czy tak naprawdę to będzie koniec...?
Na temat fabuły IN COLD BLOOD można napisać wiele, ale najlepiej zagrać i
samemu przekonać się o tym, że jest to jeden z najlepszych scenariuszy,
jakie widzieliśmy w grach komputerowych (a może i nie tylko...) ostatnich
lat.
IN COLD BLOOD to gra typu action-adventure z widokiem ze statycznych kamer z
pre-renderowanymi tłami i renderowanymi w czasie rzeczywistym postaciami
oraz kluczowymi obiektami (czyli bardzo podobnie do tego co można zobaczyć w
serii Resident Evil, Fear Effect czy Discworld Noir).
Jako połączenie gry przygodowej i akcji ICB zapewnia odpowiednie wywarzenie
elementów zręcznościowych oraz stricte logicznych, które wymagają dokładnego
przemyślenia kolejnych działań. Często można tu spotkać połączenie tych
dwóch, zdawałoby się tak odmiennych, konwencji. Na przykład zdarza się, że
trzeba wykonać jakieś zadanie na czas co nie oznacza, że dana misja polegać
będzie wyłącznie na jak najszybszym biegu przed siebie i strzelaniu do
wszystkiego co się rusza, ale raczej na odnalezieniu konkretnych przedmiotów
i odpowiednim ich wykorzystaniu np. przed wybuchem bomby. Czasami trzeba
mocno się zastanowić, czy strzelić, czy też może lepiej zakraść się do
strażnika od tyłu i ogłuszyć jednym, szybkim i CICHYM ciosem w tył głowy.
Gra IN COLD BLOOD to:
- 3 płyty CD
- 9 obszernych misji
- Około 400 lokacji
- Ponad 180 różnych postaci
- Ponad 30 minut sekwencji filmowych
- Ponad 5000 kwestii dialogowych
- Blisko 300 zatrudnionych przy realizacji projektu
- Ponad 60 osób pracujących nad polską wersją językową
- Kilkadziesiąt godzin świetnej zabawy
- 20 zegarków DATALINK do wygrania w konkursie organizowanym przez firmy LEM i TIMEX.
Screeny z gry dostępne tutaj