Hotel Giant

Producent: Enlight Software

Wydawca: JoWood

Dystrybutor PL: CD Projekt

Gatunek: ekonomiczna / strategiczna

Data wydania: 17 maj 2002

Data wydania PL: 11 grudzień 2002

Wymagania sprzętowe: Pentium II 400MHz, 64MB RAM, akcelerator 3D

Cena detaliczna: 29.90 PLN

Ocena: 6.5/10



W dzisiejszej dobie rozwiniętej cywilizacji nie obce nam są różnorakie korporacje, firmy, spółki, przedsiębiorstwa, które kierowane są przez prezesów, marketingowców, dyrektorów i wielu innych ludzi posługujących się podobnymi tytułami. Wszystko przypomina nam ogromny mechanizm wprawiony raz w ruch, bez możliwości zatrzymania. Wielu wysoce postawionych ludzi może poszczycić się swymi osiągnięciami w różnych sferach gospodarki. Przeciętny człowiek rzadko kiedy ma możliwość posmakowania życia prowadzonego przez tych obrotnych ludzi. Mało kto "wybija się" z szarej rzeczywistości dnia codziennego. Wielu natomiast ma cele, marzenia, które chciałby zrealizować. Dlaczego o tym wspominam? Otóż świetnym sposobem sprawdzenia się w roli "grubej ryby" jest zabawa z grą Hotel Giant, którą właśnie mam możliwość zrecenzować.

Reklama



Wstęp i sam tytuł artykułu sugeruje, że gra pozwoli nam wcielić się w wpływowego biznesmena, którego celem będzie stworzenie jak najlepszego hotelu lub sieci hotelów. Jak to w życiu bywa przyjdzie nam się piąć po żmudnych szczeblach kariery, aby w końcu do czegoś dojść. Początkowo zaczniemy jako zarządcy niewielkiego apartamentu, a skończymy jako znani wszem i wobec właściciele najbardziej luksusowych budynków hotelowych na całym świecie. Oczywiście, aby dodać grze potrzebnego wigoru ciągle zmagać się będziemy z coraz to bardziej wyrafinowaną konkurencją. Kluczem do sukcesu będzie umiejętne, osobiste zarządzanie coraz to bogatszym zbiorem hoteli. Odpowiednie ceny, wystrój wnętrz, jakość mebli, elokwentny personel - to wszystko możemy zaliczyć do czynników priorytetowych, dzięki którym osiągniemy niebywały sukces. Żeby jednak tego dokonać wpierw musimy rozpocząć rozgrywkę, a więc do dzieła.



Do wyboru mamy dwa tryby gry. Pierwszym jest kampania - przebrniemy przez kilkanaście przygotowanych przez producentów misji, dzięki którym stopniowo wspinać będziemy sie po szczeblach kariery aż do samego końca (po przejściu jednej misji, odsłania nam się możliwość ukończenia drugiej itd.). Jeśli pierwszy tryb nas znudzi lub przysporzy kłopotów, możemy wybrać drugą opcję, jaką jest wolna gra. Tutaj z kolei nie jesteśmy ograniczeni kolejnością wykonywania misji, czy celów. Po prostu budujemy hotel wyposażamy go i sprawujemy bezkresną władzę (chyba że wcześniej zbankrutujemy). Jednak taka zabawa dość szybko się nudzi, bowiem nie wyznacza nam żadnych celów - tak czy inaczej można się przez jakiś czas dobrze bawić. Jeśli jesteśmy początkującymi graczami, komputer przeprowadzi nas przez obszerny tryb tutorial, dzięki któremu dokładnie poznamy wszystkie zagadnienia gry, potrzebne w naszej dalszej zabawie. W tym miejscu ogromna pochwała należy się za trud pracy włożony w tenże samouczek, bez niego gra stałaby się o wiele trudniejsza i mogłaby na wstępie zniechęcić niejednego gracza. Podczas wykonywania misji będzie towarzyszył nam czas gry, który jest oszałamiająco realistyczny, a niestety tego do plusów nie możemy zaliczyć. Czasem naprawdę długo trzeba wytrzeszczać oczy w monitor zanim ujrzymy, iż w końcu minął w grze rok.



Omówiliśmy już tryby oraz technikę gry, teraz przejdźmy do budowy i wystroju wnętrz. Na początek dostajemy budynek całkiem "goły". Tylko od nas zależało będzie na jakiego typu pomieszczenia wygospodarujemy dostępną przestrzeń. Postawić możemy kilkanaście typów pomieszczeń, razy ich dowolna ilość, wynik: ogromne możliwości budowlane. Możemy zbudować sypialnie, łazienki, baseny, biblioteki, jadalnie i wiele innych standardowych pomieszczeń. Każde z nich powinno być odpowiednio umeblowane i udekorowane. Do zapełnienia naszych pomieszczeń zostało stworzonych ponad 200 różnego typu przedmiotów/mebli. Z tak bogatego wachlarza możliwości wybieramy te, które pasują do typu pokoju i naszych osobistych potrzeb. Oczywiście nie mogą to być meble pierwsze z brzegu, gdyż takowe nie będą w pełni zadawalać klientów. Jeśli przyjdzie mi wymienić elementy umeblowania to spotkamy się z: łóżkami, różnymi rodzajami oświetlenia, szafkami, stołami, sprzętami elektronicznymi i wieloma innymi przedmiotami wchodzącymi w skład tego bogatego zbioru, za który producenci bardzo "zaplusowali". Niestety, nie ma róży bez kolców i tak bogata ilość mebli potrafi nieźle utrudnić nam życie, w jaki sposób? Otóż przykładowo, aby postawić w pokoju telewizor, wpierw musimy znaleźć w zbiorze odpowiedniej wielkości półkę pod nasze pudło co często jest żmudną i męczącą pracą. Oczywiście wszystko to dodaje grze realizmu, ale "co za dużo to nie zdrowo".



Poza barwnym i rozważnym umeblowaniu musimy zadbać o poziom inteligencji zatrudnianych pracowników. Nikt bowiem nie chce obracać się wśród fajtłap, które zamiast usługiwać klientom, sieją zniszczenie w naszym lokalu. Od wyszkolenia i doświadczenia naszego personelu zależeć będzie także zadowolenie naszych tymczasowych mieszkańców. Czym większe zadowolenie, tym większą renomę zyskuje nasz budynek, a co za tym idzie zwabia w swe progi kolejnych, coraz bardziej licznych wczasowiczów, spragnionych należytego odpoczynku w luksusowych warunkach. Podsumowując - personel winien być doświadczony, elokwentny i dobrze zorganizowany - tak, by robić jak najlepsze wrażenie!



Skoro już przy wrażeniach jesteśmy to z ciężkim sercem musze stwierdzić, iż oprawa graficzna najlepszego wrażenia na mnie nie zrobiła. W początkowym menu opcji nie mamy możliwości zmiany grafiki, dopiero podczas rozpoczętej gry możemy ustawić jakość wyświetlanych elementów na niski, albo wysoki. Co prawda wszystkie, nawet te małe szczegóły widać dość dobrze, jednak ogólnie widok sprawia wrażenie, że został odwalony na szybko. Czasem naszym oczom ukazują się obrazy, które wprost walą po oczach brzydotą. Otoczenie naszego hotelu to zwykła biała przestrzeń, bez żadnych choć niewielkich elementów dekoracyjnych w postaci, drzew, kwiatów itp. Niektóre obiekty są tak brzydkie, że nie można na nie patrzeć, znakomitym przykładem może być basen, którego lepiej zbyt długo nie oglądać - grozi szokiem estetycznym. To samo ma się do wielu "kanciastych" mebli i słabych możliwości zastosowanego silnika graficznego. Tak w skrócie można opisać grafikę, co prawda można wyróżnić plusy w postaci przybliżania, oddalania i obracania kamery, ale to o wiele za mało, abym mógł pozytywnie wypowiedzieć się na ten temat.



No i tak doszliśmy do samego końca rozważań nad Hotel Giant. Cóż można o niej w skrócie powiedzieć? Jest to wydanie ambitnej firmy JoWood, która ogólnie słynie z wielkich hitów i jeszcze większych porażek. Hotel Giant możemy umiejscowić gdzieś po środku, bowiem do totalnej klapy produktu nie zaliczymy, a i wspaniały nie jest. Wygląda tak, jak gdyby był jeszcze nie dokończony, jakby zrobiony był na szybko, aby pozyskać pewną sumę pieniędzy. Na szczęście w naszym kraju grę możemy nabyć za jedyne 29.99 PLN i to jeszcze w pełni spolszczonej wersji. Dlatego, jeśli potrzebujecie średniej klasy grę po niskiej cenie na zabicie czasu, to Hotel Giant jest właśnie dla Was!



Toldi

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: dystrybutor | wydawca | hotel
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama