Honda S2000

Jednym z najciekawszych modeli Hondy jest sportowy roadster S2000. Samochód ten wyposaża się w 2-litrowy silnik o mocy 240 koni i momencie 208 Nm. Watrości te uzyskiwane są po "wykręceniu" z silnika bardzo wysokich obrotów: 8300 i 7500. Tak doskonałe parametry z tak niewielkiej pojemności skokowej osiagane są dzięki rozwiązaniu zwanemu VTEC, które z powodzeniem stosowane jest także w wielu innych modelach Hondy. S2000 odznacza się doskonałymi osiągami, sprint do setki trwa bowiem jedynie 6,2 sekundy a prędkość maksymalna to 241 km/h. Przeciętne zużycie paliwa wynosi 10 litrów na sto kilometrów.

Reklama

Roadster ten prezentuje się niewątpliwie bardzo agresywnie. Zaopatrzono go w długą maskę silnika, drapieżne reflektory oraz masywny zderzak przedni, w którym znalazło się miejsce dla pokaźnego wlotu powietrza chłodzącego. Nadwozie S2000 jest bardzo aerodynamiczne i "muskularne". Uwagę przyciągają poszerzone błotniki z ukrytymi pod nimi dużymi, 16-calowymi kołami oraz bardzo interesujące, opływowe lusterka zewnętrzne. Wizerunku dopełnia dość krótki, masywny tył oraz wieńczące go okrągłe światła i dwie rury wydechowe.



Zawieszenie Hondy składa się z podwójnych wahaczy, stabilizatorów przechyłów i współosiowo montowanych amortyzatorów ze sprężynami. Takie rozwiązanie zapewnia świetne, bardzo stabilne prowadzenie auta, które jedzie "jak po sznurku" nawet w ciasnych, szybko pokonywanych zakrętach.





Kliknij, by pobrać galerię screenów

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: silnik | sportowy | Honda
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy