Heroes Chronicles: Szarża Smoków

Producent: New World Computing

Wydawca: 3DO

Dystrybutor PL: IM Group

Rodzaj gry: Strategia turowa

Wymagania sprzętowe: P133, 32 MB RAM, CD-ROM x4

Data wydania PL: Już jest

Cena detaliczna: 59 PLN

Ocena: 6/10



Do Jego Królewskiej Mości Króla Elfów z AvLee

Ze smutkiem przyznaję, że nieobecność zielonych i złotych smoków zakłóciła Święto Wiosny. Ponieważ nie pomnę, by dobre smoki choć raz złamały swą obietnicę, więc gdy napisałeś, że przyrzekły przybyć na tegoroczne uroczystości, pojąłem, iż musiało zdarzyć się coś złego. I choć spędziłem ostatnimi laty wśród smoków tak wiele czasu - muszę to przyznać - nie wiem co się stało. [...]

Reklama



Ślę pozdrowienia



Tarnum Przyjaciel Smoków

W oczekiwaniu na wielki tytuł, jakim z pewnością będzie "Heroes of Might & Magic 4", firma IM Group udostępniła nową grę twórców tej sagi. Dla graczy lubiących fantasy w strategicznym wydaniu na półkach sklepowych czeka gra "Heroes Chronicles: Szarża Smoków". Gra została w pełni przetłumaczona na język polski, a w pudełku z nią, prócz płyty i instrukcji, znajdziecie przedstawienie innych tytułów z "Kronik".



Fabuła

Nawiązując do serii HoM&M jej wydawca, firma 3DO, pragnęła powtórzyć, choćby w części, sukces wydając "Kroniki". Jednak prawdę mówiąc seria ta praktycznie nic nowego do rozgrywki nie wnosi. Bazuje na tym samym, dwuwymiarowym "silniku" graficznym co HoM&M, a różni się od swojej poprzedniczki tylko wprowadzoną kampanią. Tak więc śmiało można byłoby uznać "Szarżę Smoków" za dodatek do serii "Heroes of Might & Magic" nie wymagający oryginalnej wersji podstawowej gry. Osiem misji w scenariuszu zawartym w grze bazuje na poszukiwaniach przez Tarnuma, bohatera gry, zaginionych smoków. Jest to jedno z zadań, jakie potępiony Tarnum musi wykonać, aby zyskać przychylność bogów. Zadań jest cztery - tyle co gier w serii "Heroes Chronicles". Świadom zagrożenia jakie niesie za sobą pogłoska, że Mutare, Królowa Smoków, prowadzi swoją ogromną armię przeciwko leśnym elfom, Tarnum postanawia przeciwdziałać nadchodzącemu kataklizmowi. To, czy mu się powiedzie, czy nie, zależy już od Was gracze... Cała kampania jest podzielona na osiem misji, w których nasz bohater musi wykonać odpowiednie zadania, aby je pomyślnie ukończyć. Stopień trudności można sobie wybrać dowolny - a jest ich pięć. Jednak zauważycie z pewnością, że pierwszych siedem misji jest "do przejścia", natomiast ostatnia jest już bardzo trudna. Gdyż dwaj przeciwnicy zbroją się cały czas, i nawet jeśli pokonany zostanie jeden z nich, to drugiemu sprostać będzie rzeczą ogromnie trudną. Ale dla chcącego nic trudnego...



Sama gra opiera się na tym samych zasadach co seria "Heroes of Might & Magic". Budowanie zamków, gilidii magów, pchlich targów, kuźni i innych komponentów, które będą składnikami Waszych miast, pozostało bez zmian. Dla fanów "Heroesów" będzie to z pewnością pocieszająca wiadomość, bo właśnie dzięki temu zyskała sobie ona tak wielu zwolenników. Podobnie jest z elementami bitew - ten sam co poprzednio interfejs sterujący jednostkami i takie same zasady panujące na polu bitwy. Ciekawostką jest wprowadzenie cytadeli do budynków - w niej możliwa jest rekrutacja wszystkich jednostek, bez zbędnego przechodzenia między budynkami. Rozgrywka podzielona jest na dni, tygodnie i miesiące, które odmierzane są w turach (naprawdę czuję się jakbym recenzował Wam "Heroes of Might & Magic III"). Bardziej dociekliwi znajdą jeszcze kilka zmian kosmetycznych ułatwiających obsługę gry.



Grafika

Jak już wspominałem grafika opiera się na tej znanej z "HoM&M", czyli pełne 2D. Niestety nie uświadczycie żadnych nowych jednostek ani budowli. Ciekawe są przerywniki pomiędzy misjami, a majstersztykiem jest filmik prezentujący śmierć bohatera. Jeśli Wam się uda doprowadzić Tarnuma do zguby to polecam obejrzenie końcowej sekwencji - miodzio... Generalnie grafika praktycznie ta sama co w "HoM&M III".



Dźwięk i muzyka

I tutaj znów: to samo co w "Heroes of Might & Magic III". Tak więc Ci, którzy grali w trzecią część "Heroesów" wiedzą czego mogą się spodziewać. Jeśli jednak ktokolwiek nie miał kontaktu z tą legendarną serią to krótko streszczę oprawę muzyczną w grze. Lokalizacja i dźwięk prezentują wysoki poziom, wszystkie odgłosy są wyważone, nie męczą ucha, z przyjemnością się przy nich gra. Muzyka zawarta w grze bardzo (znowu) przypomina tą z pierwowzoru.



The end

Kilka słów podsumowywujących te wypociny. Otóż oceniłem grę na 6 w 10-punktowej skali głównie ze względu na to, że gra ta nie wnosi praktycznie nic nowego do rozgrywki. Jeśli byłaby tylko dodatkiem ocena byłaby wyższa. Minus także za brak opcji multiplayer, co sprawia, że po przejściu "Szarży Smoków" nie ma po co do gry drugi raz wracać. Jednak dla fanów serii "HoM&M" tytuł ten (zresztą tak jak pozostałe trzy) umili okres oczekiwania na długo wypatrywaną "Heroes of Might & Magic IV". Także gracze lubiący strategie turowe powinni być raczej zadowoleni z posiadania tego tytułu.



Łukasz Lasak

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: dystrybutor | wydawca | magic | Herosi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama