Reklama

Quizeirro Sprawdź swoją wiedzę i zmierz się z innymi. Google Play

GT Concept (AUDI RS6) - PS2

RS6 x 2 w GT Concept...

Reklama

Audi RS6 to samochód jedyny w swoim rodzaju. Jego niespotykana moc, permanentny napęd na cztery koła quattro, bardzo wydajny układ hamulcowy i innowacyjne podwozie DRC wyznaczają nowe wzorce. Audi RS6 dostępny jest jako limuzyna oraz w wersji Avant. Co warto nadmienić to fakt, że obie znalazły się w "Gran Turismo Concept"! Dziś pokażemy Wam "limuzynę" - RS6 (a do Avant'a wrócimy, jeżeli wykażecie nim swe zainteresowanie w mailach... czyli na tzw. życzenie).



Moc pod kontrolą...

Najmocniejszy jak dotąd model Audi został skonstruowany przez firmę quattro GmbH we współpracy z Audi AG. Zamontowany w Audi RS6 silnik V8 bi-turbo rozwija moc 443 KM (5700-6400RPM) i pozwala uzyskać osiągi rasowego samochodu sportowego. Dzięki innowacyjnemu systemowi zawieszenia Dynamie Ride Control (DRC) oraz 8-tłoczkowemu układowi hamulcowemu o dużej wydajności, osiągnięty został nowy wymiar dynamiki jazdy.



Design RS6 jest zdefiniowany niezwykle klarownie - niezależna, nie goniącą za efektem linia nadwozia daje wrażenie powściągliwej wyższości. Układ hamulcowy Audi RS6 został skonstruowany zupełnie na nowo -dostosowany do wysokich osiągów jednostki napędowej. Zarówno koła osi przedniej, jak i tylnej posiadają tarcze hamulcowe wykonane w technologii łączenia pochodzącej ze sportu motorowego.



Do modelu RS6 z gry "Gran Turismo Comcept" mamy tylko jedno ale - dotyczy ono systemu "DRC"?

W Audi RS6 zastosowano po raz pierwszy innowacyjną koncepcję zawieszenia: Dynamie Ride Control - DRC. Podstawę tego układu stanowi specjalny system tłumiący, który bez udziału elektroniki przeciwdziała wzdłużnym i poprzecznym przechyłom nadwozia. W momencie pokonywania zakrętu, przy skręconych kołach kierowanych, charakterystyka tłumienia zmienia się - przemieszczenia wokół osi wzdłużnej pojazdu (przechyły poprzeczne) zostają znacznie ograniczone. Na tej samej zasadzie system DRC przeciwdziała przechyłom nadwozia wokół osi poprzecznej podczas przyspieszania i hamowania (nurkowanie).

Skoro wiecie już na czym polega działanie systemu DRC to warto wspomnieć, że programiści z PolyPhony Digital chyba zapomnieli o zaimplementowaniu tegoż jakże pożytecznego patentu, gdyż pojazd buja się w zakrętach oraz ostrych startach i hamowaniach jak gdyby posiadał miękkie zawieszenie. Nie mówię, że te przechyły nie są przyjemne, lecz z "DRC" coś takiego nie powinno mieć miejsca. Mimo wszystko AUDI RS6 jest jednym z moich ulubionych pojazdów za rewelacyjne właściwości jezdne, potężne osiągi, wspaniały napęd na obie osie... no i ten drapieżny wygląd poparty eleganckim designem! Cudo, cudo i jeszcze raz cudo. Samochód prezentuje się od strony wizualnej oraz technicznej przewspaniale! Wielkie brawa dla mistrzów świata odpowiedzialnych za całą otoczkę i klimat serii "Gran Turismo"!



MartineZ: Zapraszamy Was do nadsyłania propozycji, które z samochodów pragnęlibyście zobaczyć w kolejnych odsłonach naszych exclusive "rzutów okiem"! Mogą być to pojazdy np. z TOCI, Gran Turismo, Burnout'a itp.- wybór tytułów konsolowych jest dowolny. Na podpowiedzi czekam pod adresem mailowym: crimsonn@interia.pl

Dowiedz się więcej na temat: quattro | układ | napęd na cztery koła | Audi

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama