Gry muszą spoważnieć!

"Do przetrwania branży elektronicznej rozrywki niezbędne jest tworzenie ambitnych i poważnych tytułów" - oświadczył Ichiro Otobe, dyrektor Square Enix podczas Game Developers Conference 2007 w San Francisco.

"Poważne gry muszą zostać instrumentalnie potraktowane przy rozszerzaniu ilości odbiorców gier wideo oraz w kształtowaniu wizerunku branży. Tylko w ten sposób nowe media mogą zdobyć powszechną akceptację" - oświadczył Otobe.

"Nie wszystkie nowe środki przekazu stają się częścią głównego nurtu" - powiedział przedstawiciel Square Enix. "Mamy spory rynek, ale jeśli nie potrafimy rozszerzyć zasięgu naszych produktów poza obecnych głównych odbiorców możemy zostać stać się działem niszowym".

Square Enix podjął współpracę z Gakken, wydawnictwem edukacyjnym założonym w Tokio w 1946 roku. Gakken od lat kształci mieszkańców Japonii wykorzystując komiksy manga. W ten sposób "obrazkowe historyjki" stały się poważnym środkiem przekazu.

Wydawca m.in. serii RPG "Final Fantasy", zamierza w podobny sposób tworzyć nowe gry. Korporacja podaje, iż z "wieloma" partnerami pracuje obecnie nad tytułami skierowanymi do konkretnych grup odbiorców. Jednym z klientów jest tajemniczy popularny magazyn zajmujący się modą.

Otobe podał wstępne tytuły dwóch projektów: "SG Labs" tworzonego z Gakken oraz opracowywanego samodzielnie "Project GB (Game Brain)". Wiadomo jedynie, iż ten drugi projekt ma uczyć zdolności tworzenia gier na przenośną konsolę Dual Screen. Niemniej nieznane są daty premiery obu tytułów.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Square | rozrywki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama