Już 19 marca br. ukaże się pierwszy numer nowego miesięcznika dla profesjonalnych graczy GameStar. Polska edycja dołączy do europejskiej rodziny magazynów, odnoszących wielkie sukcesy w Niemczech, na Węgrzech i w Czechach. Wydawcą miesięcznika jest IDG Poland SA.
Polskie wydanie zostało przygotowane na bazie niemieckiego pierwowzoru, czerpiąc z niego najlepsze elementy, m.in. niezwykłą aktualność publikowanych informacji oraz głęboką, rzetelną metodologię oceny gier. Każdy element niemieckiej formuły na sukces został jednak poddany surowej weryfikacji i dostosowaniu, dzięki czemu GameStar będzie doskonale spełniał oczekiwania polskich Czytelników.
"Nasza misja jest prosta: GameStar będzie pismem tworzonym przez graczy dla graczy. Będziemy informować i komentować. Będziemy podchodzić z entuzjazmem do każdej gry, lecz polecać tylko te dobre i najlepsze" - mówi Jacek Lech Komuda - redaktor prowadzący w magazynie GameStar.
"Aby pismo sprostało oczekiwaniom polskich czytelników, mających często naprawdę duże doświadczenie z grami, zebraliśmy zespół fantastycznych ludzi, dla których gry są największą życiową pasją. Nazwiska wielu z nich na pewno nie będą obce naszym Czytelnikom" - dodał Maciej Jurewicz, odpowiedzialny za koordynację prac polskich autorów.
W każdym numerze Czytelnicy znajdą następujące działy:
Pod względem graficznym, przeniesione zostaną rozwiązania opracowane dla wydania niemieckiego. Oznacza to, że design gazety będzie niezwykle lekki, przejrzysty i elegancki. Duży format pozwoli na efektowną prezentację opisów, natomiast bardzo czytelna ikonografia ułatwi nawigację i błyskawiczne wyszukiwanie informacji.
"Jesteśmy przekonani, że formuła magazynu GameStar bardzo szybko zyska akcetpację polskich Czytelników. Zawartość gazety i dołączonych płyt oraz sposób opracowania materiałów po prostu bronią się same. Świadczą o tym wyniki sprzedaży w Niemczech, gdzie GameStar od dawna jest absolutnym numerem jeden wśród gazet o grach, ale także na Węgrzech, gdzie właśnie przejął pozycję lidera oraz w Czechach, gdzie utrzymuje się w ścisłej czołówce" - powiedział Kazimierz Szot, prezes wydawnictwa IDG Poland S.A.
Nakład każdego numeru będzie dzielony. Część ukaże się z trzema lub czterema (w zależności od potrzeb) płytami CD, zaś część z płytą DVD-9, o pojemności prawie 9 GB. Pod względem zawartości płyt, już od pierwszego wydania GameStar stanie się absolutnym liderem na rynku. Żelaznym punktem będą pełne wersje gier. Najczęściej polonizowane, prawie zawsze publikowane po raz pierwszy w Polsce, zawsze hitowe. Do pierwszego wydania dołączone zostaną dwie gry w pełnych wersjach: "Smash Up Derby", czyli rewelacyjna kontynuacja "Demolition Derby" - gry samochodowej podnoszącej poziom adrenaliny do najwyższych granic, oraz "S.W.I.N.E - ŚWINIA", czyli przezabawna strategia czasu rzeczywistego, która wymaga nie tylko poczucia humoru, ale bardzo wysokich umiejętności przywódczych.
Wielką gratką będą wideoreportaże z testów gier. Na wiele miesięcy przed oficjalną publikacją i przed pojawieniem się wersji demonstracyjnych, Czytelnicy będą mogli zobaczyć, jak wyglądają i działają najbardziej oczekiwane gry. To nie koniec multimediów - galerie zrzutów z gier, tapety i dźwięki znajdą swoje miejsce na płytach. Całości dopełnią rozbudwane wersje demonstracyjne i testowe gier oraz najnowsze uaktualnienia, sterowniki i łatki. Czytając magazyn GameStar, Czytelnicy będą mieli pewność, że nie omijają żadnej istotnej gry, a gry które mają, działają najlepiej, jak to możliwe.
Integralnie powiązany z miesięcznikiem będzie serwis internetowy www.gamestar.pl, który przejmie użytkowników serwisu www.cyberjoy.com.pl, dotychczas utrzymywanego przez IDG Poland S.A. W serwisie internetowym publikowane będą najnowsze informacje ze świata gier, recenzje i archiwalne artykuły z wydania papierowego GameStara. Użytkownicy uzyskają także dostęp do regularnie aktualizowanego serwera ftp, zawierającego najnowsze wersje gier i uaktualnienia, zaś swoje uwagi, komentarze i spostrzeżenia będą mogli przekazać poprzez specjalnie w tym celu uruchomione forum. Najświeższe informacje będą trafiać do zainteresowanych via e-mail - wystarczy zapisać się do list subskrypcyjnych. Jeszcze w ciągu 2003 r. uruchomione zostaną dedykowane, bardzo szybkie serwery do gier on-line, dostępne dla prenumeratorów miesięcznika GameStar.