Eyetoy Technology - PS2

Marzenie o zobaczeniu własnej osoby w grze towarzyszyło wielu graczom przez wiele lat. Jest w tym coś niezwykłego by zamiast twarzy bohatera, stworzonej przez wyobraźnię programistów zobaczyć kogoś, kogo znamy od zawsze - siebie samego.



Eyetoy być może nie jest jeszcze tym co spełniło by to marzenie, ale z pewnością jest to pierwszy, bardzo wyraźny krok do nowego rodzaju interakcji na linii gracz - gra.



W czasie majowych targów E3, SCEE ogłosiło nadejście nowej technologii Eyetoy mającej umożliwić graczom pojawianie się w grach. Po raz pierwszy gracze występować będą "na żywo", wewnątrz gry z możliwością fizycznej interakcji i sterowania postaciami, wpływania na otaczające nas środowisko. Poruszanie się bohatera (czyli nas) i wszystkie reakcje odbywają się w czasie rzeczywistym (real - time movement tracking). Aby móc rozpocząć tego typu zabawę potrzebna będzie kamera Internetowa (Web Cam) podłączona do PS 2 po przez USB, oraz niezbędne oprogramowanie z odpowiednimi driverami. Podstawową zaletą jest fakt, że niepotrzebne będzie jakiekolwiek okablowanie utrudniające poruszanie się czy wykonywanie ruchów. Drugim plusem podłączenia kamery Internetowej bezpośrednio do PS 2 jest fakt, że nie będzie jakichkolwiek opóźnień w reakcjach postaci widzianej na ekranie telewizora. Trzecią zaletą, tym razem wynikającą ze specyfikacji PS 2 jest możliwość wykorzystywania w tego typu technologii grafiki 3D. Oto co na temat Eyetoy powiedział główny producent Ron Festejo (SCEE):

Reklama



"Technologia Eyetoy zrewolucjonizuje sposób w jaki gramy w gry. Będzie to pierwsze w historii gier doświadczenie, pozwalające na natychmiastowy udział osób, które nigdy wcześniej nie grały. Jest ono otwarte dla wszystkich członków rodziny, ponieważ nie wymaga wiedzy na temat grania. Z technologią Eyetoy, poznawanie jest zabawą. Ludzie lubią pozować przed kamerami, a następnie oglądać samych siebie w telewizji. Tego typu rozrywka jest również doskonałą formą zabawy dla osób, które nie uczestniczą bezpośrednio tylko stoją z boku i obserwują."

Jak na razie zapowiedziano następujące mini-gry wykorzystujące technologię Eyetoy:

  • Kung Foo: wczesne doświadczenia z pod znaku "Double Dragon". Z tym, że teraz pełna swoboda ruchu pozwoli graczom na interakcję bez kontrolerów, padów itd. Należy jednak uważać, by przypadkiem nie kopnąć ściany lub kolegi...

  • Dance Floor : gra z gatunku rytmiczno / tanecznych. Tym razem nie wystarczy wciskać przyski na Dual Shock 2. Teraz samemu będziemy poruszać się w rytmie muzyki!

  • Wishi Washi : gra polegająca na... myciu szyb! Tryb dla dwóch graczy (deatchmatch na szmatki do zmywania?!?). Są dostępne różne techniki i efekty.



    MartineZ: Składam podziękowania Sony Poland za współpracę. Graczy odsyłam do strony sklepowej PSX-SHOP

  • INTERIA.PL
    Dowiedz się więcej na temat: marzenie
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Strona główna INTERIA.PL
    Polecamy