Europa Universalis III - różne rodzaje jednostek

Cenega Poland zaprezentowała cykl wiadomości informacyjnych, dotyczących nadchodzącej strategii "Europa Universalis III". Kolejno ujawniane będą kolejne elementy rozgrywki - dziś prezentujemy informacje o różnych rodzajach jednostek występujących w grze.

"Europa Universalis III" to kolejna gra strategiczna autorstwa Paradox Interactive, będąca największą produkcją w historii tej firmy. Dzięki elementom takim jak handel, dyplomacja, odkrycia i wojna, "Europa Universalis III" pozwala graczowi w ciągu 300 lat zmienić bieg historii świata. Bliższe informacje dotyczące wydania gry w Polsce zostaną ujawnione już wkrótce.

W grze "Europa Universalis III" mamy do czynienia z wieloma rodzajami jednostek, różniących się od siebie w zależności od technologii oraz regionu świata. Każda jednostka posiada nieco inną charakterystykę bojową oraz wygląd. To zróżnicowanie z pewnością sprawi, że rozgrywka będzie ciekawsza i bardziej urozmaicona.

Każdy typ jednostki należy do jednej z siedmiu kategorii: jednostki lądowe dzielą się na piechotę, kawalerię i artylerię, natomiast jednostki morskie na: transportowce, i trzy rodzaje okrętów wojennych o różnej wielkości.

Siły lądowe są wykorzystywane do obrony prowincji, walki w bitwach, tłumienia buntów, oblężeń miast przeciwnika oraz do prowadzenia wszelkich operacji wojskowych na suchym lądzie.

  • Pułki piechoty

  • Pułki piechoty to żołnierze walczący pieszo. We wczesnych fazach gry piechurzy są uzbrojeni w miecze lub włócznie, czasami również w łuki lub oszczepy. Piechota porusza się raczej wolno i nie jest zbyt efektywną siłą na polu walki. W trakcie gry oraz postępów w technologii lądowej, jej miejsce zajmą silniejsze, wyposażone w broń palną jednostki, które będą o wiele groźniejsze dla przeciwnika.

  • Pułki kawalerii

  • Wojownicy dosiadający koni stanowią najpotężniejszą siłę do walki w polu na początku gry. Ich ruchliwość i potężne szarże rozbijają przeciwnika i powodują jego ucieczkę z pola walki. Oddziały te tracą przewagę, kiedy teren lub pogoda zmniejszają ich prędkość poruszania się. Są również kompletnie nieprzydatne podczas prowadzenia oblężeń.

  • Pułki artylerii

  • Wczesne formy artylerii były ciężkie i trudne w obsłudze, dlatego niezbyt nadawały się do wykorzystania na polu bitwy. Na ogół ich zastosowanie ograniczało się do oblężeń, gdzie ciągłe bombardowanie murów przeciwnika powodowało w końcu wyłom, przez który mogła zaatakować piechota. Na początku ery napoleońskiej, artyleria przeszła gruntowne zmiany technologiczne i stała się niesamowicie niszczacą siłą na polu bitwy. Ten fakt został odzwierciedlony w grze poprzez zwiększenie strat zadawanych przez pułki artyleryjskie.

    Siły morskie składają się z okrętów, które są grupowane we flotach. Flotą dowodzi admirał.

  • Transportowce

  • Okręt podstawowy. Jak sama nazwa wskazuje, statki transportowe służyły do przewozu wojsk lądowych przez morze, umożliwiają prowadzenie operacji wojskowych z dala od kraju macierzystego.

  • Okręty wojenne

  • Galery stanowią najmniejszą klasę okrętów wojennych. Posiadają ograniczone uzbrojenie i nie są zbyt odporne na uszkodzenia. Ich przewagą jest niewygórowana cena, szybki czas budowy oraz małe koszty miesięcznego utrzymania.

    Lekkie okręty są większe niż galery. Dysponują większym uzbrojeniem i mogą wytrzymać dużo większe uszkodzenia.

    Duże okręty są najciężej uzbrojone i zanim zostaną zatopione, mogą wytrzymać ogromne zniszczenia. Poruszają się raczej wolno i są niezywkle drogie, zarówno jeżeli chodzi o budowę jak i utrzymanie.

    Reklama
    Cenega Poland - inf. prasowa
    Dowiedz się więcej na temat: cykl | Europa
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Strona główna INTERIA.PL
    Polecamy