Driving Emotion Type-S - PS2

Producent: Escape

Wydawca: Square Electronic Arts

Rodzaj gry: Wyścigi

Ilość graczy: 1 - 2

Platforma: PlayStation 2

Wykorzystuje: minimum 35kb karty pamięci (8MB), analogowe sterowanie oraz wibracje

Data wydania: już jest!!!

Sugerowana cena: 249zł

Japońce pracują jak mrówki w ulu... (hłe, hłe...)

O tym, że naród skośnookich braci należy do jednych z najbardziej przykładających się do tego co robi - większość z nas już wie (a nawet nie raz zdążył się przekonać widząc produkcje pokroju FF8, czy choćby jedną z części GT). Faktem jest, że na światową premierę konsoli PLAYSTATION2 przygotowano wśród LUNCHTITLE m.in. właśnie DRIVING EMOTION TYPE-S. Na konwersję z NTSC na PAL musieliśmy czekać aż rok i trzy miesiące - ale było warto, gdyż jak na pierwsze wyścigi (na PS2) licencjonowanymi samochodami to muszę przyznać, że jestem zszokowany (pozytywnie ma się rozumieć) rozmachem oraz dopracowaniem detali. Przed odpaleniem gry bałem się tylko jednego; pogłosu krytyków - prasa światowa zbluzgała DET-S za sterowanie (czyli najważniejszy jak by nie patrzeć element gier samochodowych).

Reklama



Jeśli pomimo 20'dziestki na karku nadal ssiesz mamin cycek to DET-S nie jest stworzony dla Ciebie lamerze!..

Ustalmy sobie jedną rzecz na początku - byś nie tracił czasu na dalsze ewentualne zagłębianie się w ten tekst. Po pierwsze - jeśli wchodzenie w zakręty jednośladami z MOTOGP było dla Ciebie mordęgą to żegnam Cię kopniakiem w zad. Po drugie - jeśli hamowanie przed zakrętami jest dla Ciebie czymś zbędnym, głupim lub wręcz idiotycznym w wyścigach samochodowych to do wcześniejszego kopniaka dołączam kick twarzowy. Po trzecie - jeżeli uwielbiasz racery pokroju arcade'owego a nie znosisz symulatorów to uszanuję to i zaproponuję RRV. Nie będzie łatwo - mówię to szczerze! Sam przez pierwsze 3 godziny klnąłem jak szewc, puszczając pod nosem takie bluzgi, że aż wstyd jest mi o nich teraz myśleć (mam nadzieję, że przed śmiercią uda mi się z nich wyspowiadać bo coś czuję, że LUCYFER zaciera ręce). I teraz w ten oto sposób zrozumiałem światową prasę - lecz tylko jedna, rzecz nie dawała mi wewnętrznego spokoju: "Czy przed wydaniem tej pozycji miał ktoś okazję w nią zagrać???". Jazda ma prawo przypominać obijanie się nawalonego delikwenta o ściany wiejskiej remizy około piątej nad ranem. I choć bardzo chciałem jechać na wprost - po prostu nie mogłem! Po trzech godzinach skumałem, że błąd siedzi po stronie ustawień czułości oraz długości wyhyłów analogowych gałek! Dwie i pół paczki na drodze nie leży więc zdrowy rozsądek zmobilizował mnie do tego by jednak z DET-S zrobić jakiś użytek (broń Boże nie powieszenia przy lusterku! W moim przypadku byłoby to o tyle trudniejsze do zrealizowania, że nie posiadam własnych czterech kółek - a przy lusterku rowerowym myślę, że będzie kojowo się prezentować! Co wy na to?). I tak to, po przeanalizowaniu męczących objawów doszedłem do komponowania antidotum na tę niewdzięczną nieprzychylność sterowania. Było to o tyle możliwe, że w opcjach istnieje funkcja konfiguracji ustawień, o których wcześniej wspomniałem - całe szczęście! YEEAH... udało się!!! Metodą prób i błędów stworzyłem "sterowanie idealne"! Od tej chwili DRIVING EMOTION TYPE-S stał się moim prześladowcom - gdy tylko miałem chwilę wolnego czasu dopadał mnie bezlitośnie i nie pozwalał oderwać się od konsoli. Po trzech dniach intensywnego pogrywania miałem już zaliczone wszystkie tryby oraz odkryte wszystkie bonusowe samochody!!! Miód - po prostu sam miód spalinowego sportu motorowego...



Czekasz na GT3? Zabij czas grą DET-S!!! (to musi się udać...)

Tak... tak... Ja tak samo jak ty oczekuję spełnienia się mych marzeń i snów - czyli chwili kiedy w dłoniach swych trzymać będę grę GRAN TURISMO3:A-Spec!!! Jeszcze miesiąc... odliczam niecierpliwie dni do premiery każdego poranka otwierając swe przemęczone całonocnym graniem oczęta. Teraz będzie łatwiej przetrzymać ten okres bowiem DET-S jest namacalną materialną i duchową namiastką tego co nadchodzi siedmiomilowymi krokami. Jeżeli myślisz o zakupie omawianej gry - to wal do najbliższego sklepu czym prędzej, bo gwarantuję Ci, że jest to najlepsza wydana do tej pory konsolowa samochodówka na PS2!!! (pod warunkiem, że skonfigurujesz do własnych preferencji sterowanie).



Czy SQUARESOFT - kultowy twórca RPG'ów mógł stworzyć podobający się symulator jazdy samochodem???

Jedynym mankamentem tej pozycji jest jej krótkowieczność - przejście całości zajęło mi trzy dni (dokładnie 18 godzin pogrywania). Ten minus powiedzmy, że jest do przyjęcia, gdyż przypomnijmy ponownie fakt, że gra ta tworzona była w pośpiechu jako LUNCHTITLE. Jak na krótki okres kreowania wizerunku całości wydaje mi się, że i tak DET-S ma wiele do zaproponowania m.in.: wspaniale wyglądające sylwetki pojazdów, prefekcyjnie wykonane wnętrza (widok zza kierownicy rulezzz!!!), model sterowania wymagający od kierującego znajomości technik prowadzenia pojazdów w ekstremalnych sytuacjach (symulacja jak w mordę strzelił!), zróżnicowane trasy charakteryzujące się oryginalnym klimatem oraz funkcje grzebania w bebechach (w połączeniu z możliwością doboru dowolnych modeli aluminiowych felg!). Niektóre elementy tras przypominają do złudzenia te, po których mieliśmy okazję już pomykać w GT2 - nie ujmuje to jednak wartości DET-S (wręcz przeciwnie - gdyż pozycja ta jest wyjątkowa w swym rodzaju!). By wyrazić swój zachwyt i podziw nowej jakości gier na PS2, powiem w skrócie - kocham nową platformę sprzętową SONY oraz DRIVING EMOTION TYPE-S. Ta gra pozwala zasiąść mi za sterami najdroższych sportowych maszyn czując zapach ich wnętrz oraz szwy na skórzanych kierownicach. Symulacja pojazdów podążyła o jeden krok do przodu - symulowane są także ruchy kierowcy!!! Siedząc za kółkiem powiedzmy np. FERRARI 360 MODENA (widok z wnętrza) wchodząc w ostry zakręt lub uderzając z impetem w bandę ruchy głowy składają się w kierunku działających sił odśrodkowych!!! Podobnie jest podczas manewrów hamowania czy przyspieszania - dosłownie ma się wrażenie kierowania tymi czterokołowymi bolidami marzeń!!! To jest wspaniałe!!! (a wrażenia są nie do opisania gołymi słowami).



Czy w przyszłości stać Cię będzie na garaż wypełniony dziesiątkami luksusowych i sportowych pojazdów marzeń??? Jeśli masz jakieś wątpliwości - spełnij swe marzenia czym prędzej ospalając DET-S!



Po przejściu wszystkich dostępnych trybów rajdowych oraz treningowych będziesz miał do dyspozycji następujące marki oraz modele samochodów!!! (liczą się tylko pierwsze miejsca na podium - złoto albo nic!)



MARKA i MODEL

  • ALFA ROMEO: GTV 3.0 V6-24V
  • BMW: 328 Ci
  • FERRARI: 360 MODENA, F50
  • HONDA: CIVIC type-R, INTERGRA type-R, S2000, NSX S-Zero
  • MAZDA: MX-5(NB8C), RX-7(FD3S), MX-5(NA8C), RX-7(FC3S)
  • SUBARU: LEGACY Touring Wagon GT-B, IMPREZA WRX Sti Version VI
  • MITSUBISHI: PAJERO Super Exceed, FTO BP versionR, GTO TWINTURBO, LANCER GSR Evolution VI
  • NISSAN: PRIMERA 2.0Te-V, SILVIA spec-R, 300ZX Version S 2by2, SKYLINE GT-R V-Spec, CUBE x, 180SX TYPE X
  • PORSCHE: Boxster S, 911 GT3
  • TOYOTA: CELICA, MR-S, LEXUS IS200, CHASER TOURER V, SUPRA, TS020 GT-one, COROLLA LEVIN GTV, MR2, SPRINTER TRUENO GTV
  • TVR: Griffith Blackpool B340
  • LIGA GT: Castrol Mugen NSX, DENSO Supra GT, Mobil 1 NSX, RAYBRING NSX, Arta Zexel SKYLINE, PENNZOIL NISMO GTR, FK/Massimo CERUMO Supra, Castrol Supra, CALSONIC SKYLINE


OCENA

OPRACOWANIE GRAFICZNE: 9

OPRACOWANIE MUZYCZNE: 7

GRYWALNOŚĆ: 10

DŁUGOWIECZNOŚĆ: 8

OGÓLNE WRAŻENIE - KLIMAT: 9



MartineZ - BosS DET-S'a

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Square | spec | Platforma Obywatelska | wyścigi | sterowanie | wydawca | driving
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy