Dreamcast - opis konsoli

Procesor: Hitachi SH4 RISC, 200 MHz

System operacyjny: Windows CE

Procesor graficzny: Power VR 100 MHz, 3 miliony polygonów/sek.

Maksymalna rozdzielczość: 640x480

Pamięć RAM: 26 MB

Dźwięk: 64 kanały, 2MB Ram

Modem: 33.6 Kbps

Napęd CD: GD-ROM (1.2 GB)




SEGA DREAMCAST to 128 - bitowa konsola koncernu SEGA, która pojawiła się po raz pierwszy w sprzedaży 27 listopada 1998 roku odnosząc ogromny sukces na japońskim rynku gier video - sprzedano ponad 150 tys. sztuk, bowiem tylko tyle wyrzucono na rynek. W Europie premiera odbyła się 15 października 1999 roku i tu także Dreamcast'a przyjęto bardzo entuzjastycznie - 100 tys. sprzedanych konsol. Początkowo konsola miała się nazywać KATANA, ale ostatecznie zmieniono nazwę na obecną.

Reklama



Sercem konsoli jest procesor Hitachi Sh4 200 MHz, który wg możliwości jest (podobno) cztery razy potężniejszy niż Pentium II 300 MHz. Podstawowa rozdzielczość wykorzystywana przez układ graficzny DC to 640x480, pamięć to 24 RAM'u, moc graficzna przewyższa Playstation w stosunku 25/1. Dreamcast renderuje 3 miliony polygonów na sekundę, a procesor graficzny był ówcześnie najpotężniejszym z akceleratorów graficznych dostępnych na rynku - zastosowany chipset POWER VR 2ND GENERATION firmy NEC jest w stanie generować grafikę w rozdzielczości 1024x768. Procesor odpowiedzialny za dzwięk - Yamaha RISC CPU i DSP daje 64 kanały o jakości 44,1 kHz, czyli tyle co płyta kompaktowa, dodatkowe możliwości to Dolby Surround i 3D Sound. Procesor ten posiada 2MB pamięci zarezerwowanej tylko i wyłącznie na dźwięk.



Systemy operacyjne to system Dragon wraz z nakładką Windows CE wyposażony w zestaw driverów Direct-X. System Windows CE jest systemem zamkniętym tak więc nie ma szans na "złapanie" wirusa. Sama obudowa konsoli przypomina PSX-a, nawet jest tego samego koloru, ale jest o około 30% mniejsza i wagowo dwa razy cięższa. Wyposażona jest w cztery wejścia na joyady, modem i GD-ROM do odczytu płyt o pojemności 1GB - do nie dawna płyty te nie były możliwe do skopiowania przez żadną nagrywarkę (do czasu powstania rewolucyjnego boot loadera) Oczywiście prócz gier można odtwarzać także płyty z muzyką. Joypad jest duży, ale lekki, wyróżnia się tym, iż przewód łączący z konsolą wychodzi od dołu pada, chyba dlatego, że od góry są dwa sloty na kartę pamęci.



Visual Memory Card



Oczywiście jak do każdej szanującej się konsoli, również do DC można dokupić kartę pamięci - urządzenie VMS które łączy w sobie cechy karty, organizera i ręcznej konsoli. VMS posiada wyświetlacz i może kopiować dane z konsoli oraz łączyć się z innymi urządzeniami. Inne urządzenia to m.in. Dreamcast JUMP PACK - urządzenie wkładane do joypada i powodujące jego drżenie jak np. Dual Shock, istnieje też możliwość podłączenia konsoli pod monitor od PC-ta przez VGA BOX oraz do telewizora przez kabel RF lub RGB. Poza standardowym joy'em można dokupić klawiaturę umożliwiającą surfowanie w cyberprzestrzeni, kierownicę, pistolet, Arcade stick. Lista najlepiej sprzedających się gier w dniu premiery to: Sonic Adventure, Sega Rally2, Ready 2 Rumble, Power Stone, Tokyo Highway Challenge, Trickstyle, Virtua Fighter 3, Blue Stinger, Monaco GP, Dynamite Cop. Obecnie konsolę można kupić za cenę ok. 700 zł.



Emuskool

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: system operacyjny
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy