Czego gracze chcą od next-genów?

Grupa badawcza NPD Group zajmującą się analizą statystyk sprzedaży gier w Ameryce Północnej przeprowadziła zakrojony na szeroką skalę sondaż, w którym próbowała sprawdzić, jakie cele przyświecają graczom zainteresowanym kupnem konsoli następnej generacji.

Okazuje się, że cena platformy nie jest tak istotna, jak mogłoby się wydawać.

"Cena jest z pewnością ważnym czynnikiem, ale nie liczy się tak bardzo jak zawartość" - twierdzi Anita Frazier, analityk NPD Group. "Przez długi czas wierzyłam, że techniczne możliwości nie zdecydują o zwycięstwie w starciu konsoli następnej generacji. O historii będą stanowić udostępniane na nie treści".

Internetową ankietę, której wyniki zdecydowano się ujawnić przed premierą konsoli PlayStation 3 i Wii, przeprowadzono na reprezentatywnej próbie panelowej liczącej 16 670 osób w wieku od 6 do 44 lat zamieszkujących Stany Zjednoczone (osoby w wieku od 6 do 12 lat odpowiadały za pośrednictwem opiekunów) w dniach od 11 do 28 lipca.

Okazuje się, że potencjalni nabywcy nowych konsoli stacjonarnych nie liczą się z ich ceną rynkową, dla 87% respondentów główną rolę odgrywają tytuły gier, jakie będą na nich dostępne. Drugim pod względem ważności zmartwieniem okazała się zaś wsteczna kompatybilność platform. Opcję uruchamiania starszych gier wysoko ceni sobie blisko 68% ankietowanych.

Ponadto większość mężczyzn i osób w wieku powyżej 35. roku życia dość ogólnie ocenia możliwości konsoli. Jednakże zdecydowanie mniejsza część stanowiąca osoby, które zostały zakwalifikowane do grupy "ciężkich graczy", wydających największą ilość gotówki na gry i spędzających przy nich najwięcej czasu liczy na poszczególne tytuły, wsteczną kompatybilność, bezprzewodowe kontrolery, bezprzewodowe połączenia sieciowe Wi-Fi i możliwość prowadzenia rozgrywek online. Osoby te częściej wybierały też PS3 (79%) niż Wii (70%). Niemniej pośród respondentów, którzy zamierzają kupić tylko jedną konsolę, zdecydowaną przewagę ma PS3 (62%).

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: sondaże | NPD
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy