Colin McRae: DIRT w czerwcu
Brytyjska firma wydawnicza Codemasters poinformowała o nowościach, które zostaną wprowadzone do nadchodzącej następnej edycji kultowych wyścigów samochodowych, sygnowanych przez jednego z najbardziej cenionych mistrzów kierownicy, oraz zaktualizowała datę premiery gry.
Twórcy "Colin McRae: DIRT" zdecydowali odrobinę zmienić oprawę gry. Produkcja zostanie wzbogacona o przeznaczone dla 10 kierowców jednocześnie, rozgrywane w Stanach Zjednoczonych rajdy C.O.R.R. (Championship Off-Road Racing).
Ponadto zabawa będzie mieszać w sobie elementy wyścigów z użyciem samochodów osobowych, samochodów z napędem na cztery koła, buggie, ciężarówek i crossów. Do tego wśród dostępnych konkurencji poza tradycyjnymi trybami znajdą się m.in. podjazdy pod górę.
Ponadto gra będzie korzystać z nowego silnika graficznego Neon. Ma on wyraźnie zwiększyć dozę realizmu rozgrywek dzięki połączeniu najnowszych technologii odpowiedzialnych za wizualizację efektów graficznych.
Neon ma odpowiadać za prezentację dokładnych lokacji i miejsc. Jedną z jego najważniejszych opcji będzie prezentacja efektów podmuchów wiatru wpływającego na zachowanie dymu, drzew, folii, flag, a nawet samochodów. Do tego dojdą rozwiązania związane z fizyką świata gry i stłuczkami pojazdów oraz niszczeniem znajdujących się w pobliżu kamieni, drzew i innych przedmiotów.
Ilość tras w "Colin McRae: DIRT" nie jest jeszcze znana - twórcy zapewniają, że pojawia się takie lokacje, jak słynne Pike Peak i Rocky Mountains. W odniesieniu do każdego rodzaju zawodów możemy spodziewać się wykorzystania stosownych licencji. Łącznie pojawi się ponad 40 różnych pojazdów z 12 kategorii.
Odnośnie trybu rozgrywek multiplayer ujawniono jedynie, że powinniśmy przygotować się na opcje zabawy z innymi graczami za pośrednictwem sieci internet.
"Colin McRae: DIRT" trafi do sprzedaży w czerwcu na komputery klasy PC oraz konsole Xbox 360 i PlayStation 3.