Co w XBoxie piszczy...

Na www.tomshardware.com możecie poczytać trochę o zawartości pudełka nazwanego XBoxem. Konsola reklamowana jest jako "średniej klasy PC z mocnym układem graficznym". A co tak naprawdę siedzi w środku?



Konsolka "napędzana" jest procesorem Intel Pentium III, pracującym z zegarem 733 MHz. Nie jest to więc żadna rewelacja w dobie Pentium IV czy też AMD Athlon XP. Zwłaszcza, że gry teraz są bardzo wymagające - te 733 MHz może okazać się w przyszłości poważną barierą. Chipwork, producent chipów sterujących XBoxem, chwali się, iż konsola wyposażona jest w high-endowy układ graficzny. Okazuje się, że jest to chip NVidii, bazujący na GeForce3 z zegarem 250 MHz, pamięcią 64 MB DDR-SDRAM, takowaną 200 MHz. Pozwala to na wygenerowanie 125 milionów polygonów na sekundę, a przepustowość pamięci szacowana jest na 6.4 GB/sek. Wyniki te są lepsze niż w Sony Playstation 2 oraz Nintendo Game Cube.

Reklama

Drugim układem, któremu warto się przyjrzeć (notabene również wyprodukowanym przez NVidię) jest chip odpowiadający za obsługę napędów oraz portów XBoxa. Zawiera on zintegrowane: interface IDE, obsługujący Ultra DMA 100, interface szeregowy do obsługi 4 portów USB (porty kontrolerów), oraz interface Ethernet 10/100. 8MB karta pamięci służy do zapamiętania parametrów kontrolerów podłączanych do USB. Kontroler IDE obsługuje dysk 10 GB oraz napęd DVD. Dysk twardy zawiera zmodyfikowaną wersje Microsoft Windows XP, ale nie da się uruchomić dysku na klasycznym PC.

Dodatkowy kontroler PIC, wyprodukowany przez MicroChip, obsługuje wyświetlacz XBoxa (panel czołowy) oraz sygnały z twardego dysku oraz DVD.
Najwyższa rozdzielczość obsługiwana przez XBoxa zgodna jest ze standartem HDTV i wynosi 1920x1080 pikseli. Dźwięk - 64 kanałowy z obsługą standartów 3D.



Jak widzicie - źle nie jest. W porównaniu z Sony Playstation 2 czy też Nintendo Game Cube parametry XBoxa wyglądają wyśmienicie. Właściciele telewizorów potrafiących obsłużyć obraz w stardardzie HDTV będą mogli rozkoszować oczy grafiką nieosiągalną dla konsolowej konkurencji. Co prawda ja trochę nie dowierzam twórcom gier, iż będą w stanie wyprodukować zaawansowaną graficznie grę 3D, która przy rozdzielczości 1920x1080 będzie pracowała z szybkością co najmniej 50fps... Ale czas pokaże jak bardzo konsola XBox będzie w stanie namieszać na rynku gier. Podrzewam, że będzie gorąco.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy