Co przeżyjemy w 2007 roku?

Amerykański serwis internetowy pokusił się o próbę przewidywania przyszłości branży gier na PC w nowym roku. Redakcja opublikowała swoje zestawienie kilku wydarzeń, jakie powinny nastąpić w najbliższych miesiącach.

Pierwszym z dziesięciu trendów roku ma być spotkanie się "World of Warcraft" z silną konkurencją. Licząca sobie już ponad 8 milionów stałych użytkowników masowa gra online będzie musiała zmierzyć się z premierami takich tytułów jak "Age of Conan", "Vanguard", "Warhammer Online" oraz "Lord of the Rings Online". Każdy z tych tytułów jest godny uwagi.

Do tego premiera systemu operacyjnego Vista poprawi sprzedaż sprzętu do gier związanego z PC oraz znacznie wzmocni jakość grafiki w nowych tytułach. Vista wymusi na graczach kupno nowych komputerów i ulepszenie dotychczasowych sprzętów. W chodzący w skład systemu pakiet DirectX 10 sprawi, że tytuły takie jak "Crysis" będą prezentować się lepiej niż hity z konsol nowej generacji.

Live Nowhere - dziennikarze IGN nie wróżą w 2007 roku sukcesu dla usługi rozgrywek online między posiadaczami komputerów klasy PC i konsol Xbox 360. "Shadowrun" - jedyny zapowiedziany do tej pory tytuł, który ma w pełni korzystać z opcji tego sytemu jest ich zdaniem za słaby by przyciągnąć miliony graczy.

Po czwarte - powinniśmy być świadkami premiery "Spore". Ewolucyjnej gry od EA i Maxis, który pozwoli użytkownikom na udostępnianie online swoich własnych kreacji i nieustanną rozbudowę zmiennego świata gry.

Po piąte - wzrośnie znaczenie debaty poświęconej grom z przemocą. Minione miesiące pokazały, że temat jest ważny w oczach opinii publicznej, a politycy tacy jak Jack Thompson nie zrezygnują z zaostrzenia przepisów prawnych narzucających ograniczenia na producentów gier.

Wydawcy zaczną na poważnie traktować dystrybucję elektroniczną oraz gry epizodyczne. Oba rozwiązania bazują na rozpowszechnianiu za oplata treści przez sieci internet. W pierwszym przypadku sprzedaż obejmuje mniejsze gry, dodatki oraz rozszerzenia; w drugim zaś pocięte na części gry tworzone na wzór seriali telewizyjnych. Sukcesy zastosowania tych rozwiązań przez studia Bethesda, Valve i Telltale zachęciły pozostałe firmy do traktowania tych koncepcji na poważnie.

W 2007 roku nie będzie żadnej gigantycznej imprezy dla gier wideo. Śmierć dotychczasowych targów Electronic Entertainment Expo nie zostanie zrekompensowana w żaden adekwatny sposób.

Ósma predykcja dotyczy sukcesu akcji Games for Windows. Korporacja Microsoft zdoła wskrzesić na dobre rynek gier na PC dzięki zestandaryzowaniu opakowań z grami i traktowaniu komputerów z systemem Windows jako platformy podobnej do konsoli. Do tego gry objęte inicjatywą muszą spełniać jasno określone kryteria pod kątem grafiki i obsługi gry przez dzieci.

Możemy również spodziewać się zapowiedzi nowej gry od studia Blizzard. Z ostatnich wypowiedzi Itzika Ben Bassata, jednego z dyrektorów studia, wynika że będzie to tytuł z jednej z dwóch dotychczasowych serii firmy: RTS "StarCraft" lub RPG "Diablo".

Dziesiąte przewidywanie IGN zakłada, że premiera "Duke Nukem Forever" nie będzie miała miejsca w 2007 roku. Po wieloletnich oczekiwaniach szanse na premierę nowej gry z kultowej serii zdaniem reporterów zmalały do minimum.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: zestawienie | studia | serwis | serwis internetowy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy