Co nowego z Jump Fest 2005?

Popularny japoński magazyn Shonen Jump zorganizował doroczną imprezę, podczas której nie obyło się bez prezentacji nowych gier firm Square Enix, Microsoft oraz Mistwalker.

Jednym z zaskoczeń był pierwszy pokaz specjalnej edycji wydanej w Japonii przed rokiem gry "Dragon Quest VIII", przeznaczonej na Sony PlayStation 2. Gra dotarła do Stanów Zjednoczonych w listopadzie bieżącego roku, a gracze w Europie wciąż na nią czekają.

Niemniej poprawiona wersja pozwalającej na ogromną swobodę gry będzie posiadać opcję zabawy w dzieciństwie głównego bohatera. Całość wprowadzi wiele sekretnych misji i dodatków. Pojawią się nowe generowane losowo mapy, potwory i przedmioty. Całość w Japonii będzie dostępna już wiosną 2006 roku.

Pokazano też czwartą odsłonę serii "Seiken Densetsu", tworzoną 10 lat po słynnej poprzedniczce. Seria, zwana w pozostałych regionach jako "Mana", ma być wciąż utrzymana w klasycznym stylu, ale będzie też wzbogacona o elementy 3D i rozbudowaną fizykę świata gry. Nie ma jeszcze żadnych planów wydania gry w Stanach Zjednoczonych i Europie.

Pokazano pierwszy raz publicznie dalsze odsłony rozpoczętej w 1999 roku serii RPG "Valkyrie Profile". Wpierw do sprzedaży trafi gra z podtytułem "Lenneth", która będzie skierowana do posiadaczy PSP i ma stanowić konwersję pierwszej części wzbogaconą o nowe elementy. Następnie do sprzedaży trafi "Valkyrie Profile: Silmeria" na PS2, czyli kontynuacja wydanej prawie siedem lat temu produkcji. Tym razem będziemy musieli pokierować losami drugiej, młodszej z dwóch sióstr, aby odkryć tajemnice kryjące się w fantastycznym świecie. Gra będzie utrzymana w konwencji 2D wzbogaconej o trójwymiarowe elementy. Z pewnością powrócą też specyficzne animowane przerywniki. Gra będzie dostępna w Japonii już w marcu.

Microsoft we współpracy z zespołem Mistwalker założonym przez Hironobu Sakaguchi, byłego producenta Square Enix, pokazał dwie gry RPG: "Lost Odyssey" i "Blue Dragon". Choć nie były grywalne to było można obejrzeć filmowe zapowiedzi. Pierwszy tytuł ma opowiadać o przygodach żyjącego około tysiąc lat Kaima Aragonera, niemniej sama prezentacja nie ujawniła nic o skrywanej w tajemnicy fabule gry. Pokaz drugiej produkcji zaś przedstawiał sielskie klimaty mistycznego miasteczka w iście baśniowym stylu, aby przejść do ukazania walki kilku postaci z potworami. Podobnie jak w pierwszym przypadku - fabuła jest sekretem.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Square | Microsoft | magazyn
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy