CD Projekt podsumowuje rok 2002

CD Projekt ogłosił wyniki sprzedaży za rok 2002. Sprzedaż gier sygnowanym logo tej firmy wyniosła łącznie dokładnie 1 217 217 egzemplarzy. W porównaniu z rokiem 2001 jest to wzrost o 20.80%. Wzrost sprzedanych ilości gier nie przełożył się na wzrost obrotów firmy, który wyniół jedynie 4%. Największym hitem w roku 2002 była gra Heroes of Might & Magic IV, której łączny sprzedany nakład wyniósł 39144

egzemplarze co jeśli chodzi o tempo sprzedaży jest rekordem w historii CD Projektu.



Homm4 znacznie wyprzedził nawet Warcrafta 3, który był drugim w kolejności bestsellerem z CD Projekt. Homm4 był również największym przebojem czeskiego oddziału firmy gdzie zostało sprzedanych ponad 6 tysięcy egzemplarzy.

Reklama



Osiągnięte wyniki skomentował Michał Kiciński dyrektor marketingu CD Projektu: "Rok 2002 był trudnym rokiem dla naszej firmy. Jak co roku mieliśmy bardzo ambitne plany rozwoju i ekspansji. Jednak stan polskiej gospodarki, wszechobecne symptomy recesji zmusiły nas do szybkiego zrewidowania planów. Zamiast koncentracji na rozwoju, musieliśmy bardzo mocno przyłożyć się nie do wzrostu

lecz wręcz do utrzymania poziomu osiąganych obrotów. Nie było to łatwe i nasz wysiłek najlepiej oddają cyfry. Choć sprzedaliśmy ponad 20% więcej gier, to praktycznie nie zanotowaliśmy wzrostu obrotów. Pokazuje to skalę średniego spadku cen wydawanych przez nas gier, co bezpośrednio wiąże się zmniejszeniem siły nabywczej naszych klientów. 2002 to pierwszy rok w naszej już dziewięcioletniej

historii, gdy nie udało się nam znacząco zwiększyć obrotów. Mimo wszystko jestem jednak dumny z tego co osiągneliśmy. W tym trudnym okresie udało nam się utrzymać, a ilościowo nawet zwiększyć poziom

sprzedaży, z powodzeniem weszliśmy na czeski rynek, gdzie nasz oddział z dnia na dzień osiąga coraz lepsze wyniki, a do tego założyliśmy CDP Red Studio, które wykonało kawał dobrej roboty przy tworzeniu pierwszej gry pt. Wiedźmin."

Zapytany o to czego spodziewa się po roku 2003 Michał Kiciński odpowiedział: "Jak zwykle mamy ambitne plany. Tym razem myślę, że nie będziemy ich musieli rewidować, gdyż bazują na bezpiecznych

założeniach. Przede wszystkim będziemy jeszcze mocniej koncentrować się na jakości wydawanych przez nas gier, rozwoju naszej obecności w internecie, oraz na skończeniu naszej pierwszej gry - Wiedźmina, którego kampania informacyjna wkrótce się rozpocznie. Mogę również obiecać, że średnia cena naszych gier, wbrew wszystkiemu, znów znacząco spadnie. To nie najlepsza wiadomość dla naszej konkurencji, ale na pewno dobra dla naszych klientów, których chciałem w tym miejscu pozdrowić!"

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: logo | firmy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy