Carmack nie lubi Visty i PS3

Legendarny projektant ze studia deweloperskiego id Software udzielił obszernego wywiadu dla amerykańskiego miesięcznika Game Informer w którym podzielił się swoimi przemyśleniami odnośnie gier związanych z systemem operacyjnym Vista oraz nową konsolą stacjonarną PlayStation 3 od Sony.

John Carmack, ojciec m.in. serii "Doom" i "Quake", sądzi, że Microsoft jest zbyt zachłanny w próbach zachęcenia graczy do ulepszenia systemów operacyjnych w swoich komputerach klasy PC na Windows Vista.

"Nic nie pomoże nowej grze przez dostosowanie się do nowego systemu operacyjnego. Były wprawdzie wśród gier jasne zwycięstwa związane z przejściem z Windowsa 95 na Windowsa XP, ale takich naprawdę nie ma w przypadku Vista" - stwierdził Carmack. "Sztucznie robią to poprzez trzymanie blisko niego [instrukcji] DirectX 10, co w zupełności nie ma nic wspólnego z systemem operacyjnym. Tu chodzi tylko o obsługę sprzętu, a to co nastąpi będzie sztuczną sprawą".

"Naprawdę przesadzają z zachłannością, aby stworzyć powody do ulepszenia systemu operacyjnego. Podejrzewam, że będę mógł używać XP przez dobre wiele lat nie posiadając z nim żadnych problemów" - dodał, zapowiadając, iż id Software będzie tworzyć gry wyłącznie dla komputerów z systemem Vista dopiero gdy rynek szeroko przyjmie ten system. Do tej pory tytuły firmy i jej partnerów jak "Enemy Territory: Quake Wars" będą tworzone z myślą o komputerach z systemem Windows XP.

Ponadto zdaniem dewelopera Xbox 360 powinien zdobyć przewagę na rynku konsol gdyż konkurencyjna PlayStation 3 zawiera kilka poważnych błędów utrudniających tworzenie na nią gier: "Wiele ludzi myśli, że dojdzie do powtórzenia wydarzeń z rozwoju platform poprzedniej generacji, ale teraz wszystko wskazuje na to, iż taka sytuacja może w ogóle nie mieć miejsca".

Sony popełniło błąd używając asymetrycznego procesora - twierdzi Carmack. Jego zdaniem choć fakt ten ma nawet kilka plusów to wprowadza zbyt dużo komplikacji i nie jest przydatny dla deweloperów gier. Zapełnił jednak, że id Software mimo wszystko postara się opracować swój nowy projekt także w wersji na platformę Sony. Jego zdaniem Microsoft dał lepszą obsługę dla deweloperów i opracował prostszy do opanowania układ graficzny.

Fragmenty nowego, niezatytułowanego jeszcze projektu id Software mają zostać po raz pierwszy zaprezentowane podczas targów QuakeCon w sierpniu.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Sony | studia | projektant
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy