Atlantis II

Producent: Cryo interactive

Wydawca: Cryo interactive

Dystrybutor PL: CD Projekt

Gatunek: Przygodowa

Termin wydania PL: 28 marzec 2002

Wymagania sprzętowe: P 200, 32 MB RAM, CD x8

Cena detaliczna: 29 PLN

Ocena: 8/10



Dawno dawno temu, istniała mityczna kraina zwana Shambhali. To w niej znalazła się połówka tajemnej, zapomnianej mocy. Połówka, która reprezentuje Ciemność...



Moc, która w pierwszej części gry przedstawiona była jako kostka, została darowana ludziom - Atlantydom. To dzięki niej ich cywilizacja rozwijała się w imponującym tempie. Wybrańcy podzielili moc Kostki na dwie części - Światło i Ciemność. Na wskutek licznych wydarzeń jedna z części (ta reprezentująca Ciemność) znalazła się w Shambhali. Mieszkańcy tej krainy chcieliby, ażeby dwie połówki całości, Światło i Ciemność znów się połączyły obawiają się jednak, że w ten sposób Ciemność może wziąć przewagę nad Światłem, i dlatego nie pozwalali połówkom zbliżyć się do siebie. Ciemność była więc dobrze strzeżona w Shambhali, natomiast Światło aż do teraz pozostawało ukryte i zapomniane.

Reklama



Do czasu...

Wszystko zmieniło pojawienie się supernowej w gwiazdozbiorze Kraba. Prawdopodobnie to ona stała się przyczyną przebudzenia się Jasnej połowy Mocy. Teraz Ciemność i Jasność szukają się nawzajem. A Ty, drogi graczu, jesteś Tenem, potomkiem Setha (znanego z pierwszej części gry). To Ty posiadasz w sobie klucz do rozwiązania tej zagadki. I to na Tobie spoczywają losy świata...



Taki jest punkt wyjściowy gry przygodowej o nazwie Atlantis 2. A potem... no cóż, potem jest jeszcze dziwniej i ciekawiej. Otóż za pomocą tajemniczych trójkątnych kamieni i jeszcze bardziej tajemniczego lewitującego przewodnika przenosisz się drogi graczu w świat, a raczej trzy całkowite różne światy pełne magii, czarów i przygody. Każdy ze światów ma Ci do zaoferowania niepowtarzalny, specyficzny klimat i muzykę. Światy możesz odwiedzać w dowolnej kolejności. I co ciekawe, główny bohater (a raczej postać, w którą wciela się dusza głównego bohatera) w każdym świecie jest inny. W Chinach będzie to młody rachmistrz (nie mylić z rachmistrzem spisowym ;)) - doktor Wei, w Jukatanie - młody wojownik Tepec. Natomiast trzecią krainą, którą odwiedzisz będzie Celtycka Irlandia. Tam z kolei dusza Tena wcieli się w mnicha Felima. Tak więc śmiało można pokusić się o stwierdzenie, iż w cenie jednej gry otrzymujemy aż trzy. Ponadto razem z grą otrzymujemy pudełko do samodzielnego montażu typu "zrób to sam" (coś dla młodych majsterkowiczów ;)), oraz pisemko z dokładnym opisem przejścia gry (coś dla leniwych/zdesperowanych - niepotrzebne skreślić).



Grafika w grze jest co najmniej interesująca. "Bardzo dobrze dopracowana" to delikatne określenie. Każdy świat to odrębna, całkowicie inna całość, różniąca się od siebie. W dodatku w grze pojawia się ponad 60 postaci potrafiących ukazywać swoje emocje. Jednak niestety rozmowa z nimi raczej daleka jest od interaktywności. Polega głównie na klikaniu na tematy rozmowy i od czasu do czasu (bardzo rzadko) podejmowaniu decyzji "tak", lub "nie". Kiedy stoimy w miejscu możemy za pomocą myszki obracać się w różnych kierunkach i podziwiać otoczenie. A otoczenie dopracowane jest doprawdy wyśmienicie. Widać, iż programiści włożyli dużo wysiłku (i zapewne bezsennych nocy), żeby zaskoczyć gracza bogactwem kolorów oraz szczegółów. Ale ponieważ jak to mówią "nie ma róży bez kolców", także i w tej grze znalazł się pewien minusik. Otóż po kliknięciu w kierunku, w którym chcemy się udać, trzeba czekać kilka sekund, zanim komputer "załaduje" z CD nowe otoczenie. Trzeba przyznać, iż trochę mnie to irytowało. No, ale ponieważ wszystko w grze jest spokojne, i nastawione raczej na spokojnych i cierpliwych graczy, tak więc można przyjąć, że jakoś to wytrzymają. Inną niedogodnością jest brak możliwości nazwania zapisywanej gry. Na uwagę zasługuje natomiast oryginalny i ciekawy panel interfejsu. No, i oczywiście profesjonalna lokalizajca (głosów użyczyli m.inn. Marian Kociniak, Jan Piechociński i Anna Seniuk). Samo poruszanie się po środowisku jest proste (oprócz wspomnianej wyżej niedogodności). Natomiast korzystanie z ekwipunku to sprawdzony już w wielu grach standardowy i intuicyjny system point & click.



Ciekawostką jest możliwość grania pięcioma postaciami jednocześnie. Jednak nie na raz. Kiedy uruchomisz grę, oczom Twoim ukazuje się panel z pięcioma planetami. Każda z nich symbolizuje jednego gracza. Po rozpoczęciu gry dany gracz rozpoczyna rozgrywkę od monemtu, w którym ją przerwał. Może także skorzystać ze swojego ustawienia opcji gry i zapisanych przez siebie stanów rozgrywki. Przy uruchomieniu gry po raz pierwszy wszyscy gracze są sobie "równi". Według mnie to właściwie taki "save", ale bądź co bądź jest to jakaś nowość.


Co ważne, gra jest całkowicie pozbawiona agresywności i przemocy (mógłbym też dodać "i seksu", ale ponieważ występuje tam kapłanka w stroju... hmmm.. niekompletnym, więc niektórzy mogą mieć jednak pewne skojarzenia). Powiedziałbym nawet, że gra jest czasami senna (ale w żadnym wypadku nie jest nudna!)...



Teraz troszkę o muzyce. Muzyka w grze jest nastrojowa i zmienia się w zależności od świata działań bohatera. Ma dodatkowo tę zaletę, że niektóre kawałki można wykorzystać jako kołysankę dla młodszego brata ;).



Muszę uczciwie przyznać, żę gra jest momentami trudna i czasami trzeba się nieźle nagłówkować. Na szczęście leniwym/zdesperowanym z pomocą przyjdzie opis z pisemka, więc gra się bez lęku, że pewnego pięknego dnia utkwi się w martwym punkcie.



A to wszystko (4 CD bardzo dobrej i znakomicie zlokalizowanej gry + instrukcja + pisemko + pudełko do własnoręcznego montażu) za JEDYNE 26.99 PLN !! To się nazywa dopiero okazja!! A gdy uda Ci się, wędrowcze przebrnąć przez pełne niebezpieczeństw przygody, to być może trafisz do mitycznej i owianej mgłą tajemnicy Shambhali. Jeśli więc chciałbyś przeżyć wspaniałą, intrygującą przygodę, nie ruszając się z fotela, to gorąco polecam Ci Atlantis II. Zwłaszcza, jeśli podobała Ci się pierwsza część.



Lecz uważaj...


Bo jeśli zawiedziesz...



Jeśli zawiedziesz, wtedy ciemna część mocy zwycięży (widać lekkie nawiązania do Gwiezdnych Wojen :)) i świat stopniowo pogrąży się w chaosie. Zatem to na Tobie wędrowcze spoczywają losy świata. Czy myślisz, że jesteś w stanie podołać tej odpowiedzialności? Czy myślisz, że jesteś gotowy? Czy myślisz, że jesteś dostatecznie inteligentny? Jeśli tak, to jest tylko jeden sposób, żeby się o tym przekonać. Ruszaj więc. Wielka przygoda czeka na Ciebie...

Aha. Znowu zapomniałem o mocy.

Niech moc będzie z tobą.

Ta dobra, oczywiście.



Phix

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: otoczenie | światło | świat | dystrybutor | wydawca | Atlantis
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama