Brytyjskie władze potępiły akcję reklamową firmy Acclaim, która - promując grę "Burnout 2: Point of Impact" - zachęca kierowców do jazdy niezgodnej z przepisami. "Burnout 2" to kontynuacja znanej gry wyścigowej na PlayStation 2. Acclaim ogłosił, że zwróci pieniądze wydane na mandaty wszystkim kierowcom, którzy 11 października - w dniu premiery gry - będą jeździć szybciej niż zezwalają na to przepisy.
To nie pierwszy przypadek, gdy Acclaim szuka medialnego rozgłosu poprzez kontrowersyjne akcje. W sierpniu firma przyznała nagrody 5 osobom, które zdecydowały się zmienić nazwisko na Turok (imię bohatera serii gier Acclaim). Teraz firma przygotowuje się do premiery tytułu "BMX XXX" - "niegrzecznej" symulacji jazdy BMX-em. Acclaim przygotowało serię reklam przedstawiających m.in. kopulujące psy, prostytutki czy wymiotującego mężczyznę. Kilka zachodnich magazynów odmówiło ich zamieszczenia.
(4D)