Dziś premiera polskiego wydania książki "Jacked. Chuligańska historia Grand Theft Auto"

​Grand Theft Auto, w skrócie GTA, to jedna z najpopularniejszych i najważniejszych serii gier wideo w historii, a przy okazji najbardziej obrazoburcza z nich. Jej historia rozpoczęła się wraz z premierą pierwszej części 25 lat temu i trwa do dzisiaj, a ostatnia, piąta odsłona pobiła w momencie premiery 7 rekordów Guinnessa - takie jak najlepiej sprzedająca się gra w 24 godziny czy marka rozrywkowa, która najszybciej osiągnęła przychód rzędu miliarda dolarów.

Ta sama Księga rekordów Guinnessa przyznała GTA tytuł najbardziej kontrowersyjnej serii gier w historii. Dwukrotnie. A jej twórcy, studio Rockstar, swego czasu doprowadzili na skraj przepaści i cykl, i swoją firmę.

Uznany i nagradzany autor David Kushner (m.in. Masters of Doom) przygląda się w Jacked tym wydarzeniom, zabierając czytelnika na nieautoryzowaną przejażdżkę po dynamicznym świecie największych graczy w branży gier i ich zażartych hejterów, gdzie wysokiemu ryzyku towarzyszy wysoki zysk. Odkrywa nieznaną historię ludzi tworzących produkt, który zdefiniował jedno pokolenie i rozwścieczył inne.

Reklama

Jacked. Chuligańska historia Grand Theft Auto to pierwsze polskie wydanie książki, która zadebiutowała w 2012 roku w Stanach Zjednoczonych. Autorem przekładu jest Bartosz Czartoryski. Książkę można kupić już dziś w sklepie Wydawnictwa Open Beta w promocyjnej cenie 44,99 złotych.

Poznaj losy GTA

Jak grupa młodych, niedocenianych marzycieli z niewielkim doświadczeniem może zmienić kulturę i przemysł? W przypadku branży gier wideo wartej 75 miliardów dolarów pomaga to, że misji przewodzi zuchwały obrazoburca z wizją godną renegata, ale i purytańską etyką pracy - na dodatek wychowany w miłości do filmów gangsterskich, gier wideo i rapu. Nie zawadzi, jeśli jego firma tworzy najbardziej rewolucyjną, kontrowersyjną i hitową serię gier wideo w historii - Grand Theft Auto.

Czerpiąc z tworzonych przez ponad dekadę własnych artykułów, wywiadów i grania w gry, David Kushner zanurza się w w procesie tworzenia Grand Theft Auto (GTA), który długo był spowity mgłą tajemnic, pogłosek i mitów. Przygląda się też kulturowym i politycznym konsekwencjom, które uderzyły w sprzedaż gier z serii, a nawet zagroziły jej dalszemu istnieniu.

To popkulturowa historia na miarę przełomu wieków. Zaczyna się w bocznych uliczkach szkockiego Dundee, gdzie genialne geeki z DMA Design wymyśliły GTA. Początkujący marketingowiec i gracz-rebeliant Sam Houser widział w grze ogromny potencjał, więc naciskał DMA, by uczynić ją jeszcze większą, dzikszą i bardziej zabawną, pozwalając graczom eksplorować do woli ziarniste miasta i kreować zadymę, gdzie tylko im się podobało. Dzięki przełomowym innowacjom i filmowemu zacięciu, GTA szybko stało się siłą napędową nowej firmy Housera, Rockstar Games, a przy okazji najgorętszą grą na świecie. Ale jeden z najsłynniejszych amerykańskich wojowników kulturowych, Jack Thompson, wyruszył na własną misję - usunięcia GTA ze sklepowych półek za deprawowanie młodzieży, a przy okazji rzucenia Rockstar na kolana. Nawet jeśli oznaczało to wściekłość samych graczy.

GTA, ze swoim niezwykłym poziomem artyzmu i satyry, a także dzięki niezliczonym artykułom prasowym, odniosło sukces komercyjny i artystyczny na całym świecie, bijąc rekord Guinnessa dla najbardziej udanej premiery produktu rozrywkowego w historii. Ale gdzieś głęboko wśród miejskich nieużytków krył się pewien mały, paskudny sekret - seks-minigra "Hot Coffee". Wkrótce miała oznaczać ogromne kłopoty dla Rockstar Games, doprowadzając konflikt Housera i jego rywala Thompsona na skraj.

Niezależnie od tego, którą stronę trzyma czytelnik, Jacked oferuje nowe spojrzenie na zyskującą na sile branżę gier oraz grę, która ją zdefiniowała.

INTERIA/materiały prasowe
Dowiedz się więcej na temat: Grand Theft Auto
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy