Reklama

Dziś premiera polskiego wydania książki "Jacked. Chuligańska historia Grand Theft Auto"

​Grand Theft Auto, w skrócie GTA, to jedna z najpopularniejszych i najważniejszych serii gier wideo w historii, a przy okazji najbardziej obrazoburcza z nich. Jej historia rozpoczęła się wraz z premierą pierwszej części 25 lat temu i trwa do dzisiaj, a ostatnia, piąta odsłona pobiła w momencie premiery 7 rekordów Guinnessa - takie jak najlepiej sprzedająca się gra w 24 godziny czy marka rozrywkowa, która najszybciej osiągnęła przychód rzędu miliarda dolarów.

Ta sama Księga rekordów Guinnessa przyznała GTA tytuł najbardziej kontrowersyjnej serii gier w historii. Dwukrotnie. A jej twórcy, studio Rockstar, swego czasu doprowadzili na skraj przepaści i cykl, i swoją firmę.

Uznany i nagradzany autor David Kushner (m.in. Masters of Doom) przygląda się w Jacked tym wydarzeniom, zabierając czytelnika na nieautoryzowaną przejażdżkę po dynamicznym świecie największych graczy w branży gier i ich zażartych hejterów, gdzie wysokiemu ryzyku towarzyszy wysoki zysk. Odkrywa nieznaną historię ludzi tworzących produkt, który zdefiniował jedno pokolenie i rozwścieczył inne.

Reklama

Jacked. Chuligańska historia Grand Theft Auto to pierwsze polskie wydanie książki, która zadebiutowała w 2012 roku w Stanach Zjednoczonych. Autorem przekładu jest Bartosz Czartoryski. Książkę można kupić już dziś w sklepie Wydawnictwa Open Beta w promocyjnej cenie 44,99 złotych.

Poznaj losy GTA

Jak grupa młodych, niedocenianych marzycieli z niewielkim doświadczeniem może zmienić kulturę i przemysł? W przypadku branży gier wideo wartej 75 miliardów dolarów pomaga to, że misji przewodzi zuchwały obrazoburca z wizją godną renegata, ale i purytańską etyką pracy - na dodatek wychowany w miłości do filmów gangsterskich, gier wideo i rapu. Nie zawadzi, jeśli jego firma tworzy najbardziej rewolucyjną, kontrowersyjną i hitową serię gier wideo w historii - Grand Theft Auto.

Czerpiąc z tworzonych przez ponad dekadę własnych artykułów, wywiadów i grania w gry, David Kushner zanurza się w w procesie tworzenia Grand Theft Auto (GTA), który długo był spowity mgłą tajemnic, pogłosek i mitów. Przygląda się też kulturowym i politycznym konsekwencjom, które uderzyły w sprzedaż gier z serii, a nawet zagroziły jej dalszemu istnieniu.

To popkulturowa historia na miarę przełomu wieków. Zaczyna się w bocznych uliczkach szkockiego Dundee, gdzie genialne geeki z DMA Design wymyśliły GTA. Początkujący marketingowiec i gracz-rebeliant Sam Houser widział w grze ogromny potencjał, więc naciskał DMA, by uczynić ją jeszcze większą, dzikszą i bardziej zabawną, pozwalając graczom eksplorować do woli ziarniste miasta i kreować zadymę, gdzie tylko im się podobało. Dzięki przełomowym innowacjom i filmowemu zacięciu, GTA szybko stało się siłą napędową nowej firmy Housera, Rockstar Games, a przy okazji najgorętszą grą na świecie. Ale jeden z najsłynniejszych amerykańskich wojowników kulturowych, Jack Thompson, wyruszył na własną misję - usunięcia GTA ze sklepowych półek za deprawowanie młodzieży, a przy okazji rzucenia Rockstar na kolana. Nawet jeśli oznaczało to wściekłość samych graczy.

GTA, ze swoim niezwykłym poziomem artyzmu i satyry, a także dzięki niezliczonym artykułom prasowym, odniosło sukces komercyjny i artystyczny na całym świecie, bijąc rekord Guinnessa dla najbardziej udanej premiery produktu rozrywkowego w historii. Ale gdzieś głęboko wśród miejskich nieużytków krył się pewien mały, paskudny sekret - seks-minigra "Hot Coffee". Wkrótce miała oznaczać ogromne kłopoty dla Rockstar Games, doprowadzając konflikt Housera i jego rywala Thompsona na skraj.

Niezależnie od tego, którą stronę trzyma czytelnik, Jacked oferuje nowe spojrzenie na zyskującą na sile branżę gier oraz grę, która ją zdefiniowała.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy