Xbox 360 bardziej rodzinny?

Do tej pory w branży elektronicznej rozrywki przyjęło się patrzyć na konsole Microsoftu jak na zabawki skierowane do hardcore'owych graczy.

Fakt ten potwierdzała oferta gier na nie, w której raczej niewiele było produkcji zasługujących na miano rodzinnych. Wygląda jednak na to, że sytuacja się zmieni, a gigant z Redmond pójdzie w ślady Nintendo.

Peter Moore, wiceprezes Microsoftu, stwierdził, że jego firma jest pod wrażeniem sukcesu, jaki odniosło Wii wśród kobiet, dzieci oraz starszych ludzi. Przyznał, że jeżeli w przypadku X360 zostanie utrzymana ta sama grupa docelowa, którą miał pierwszy Xbox, może skończyć się tak, że nowa konsola nie znajdzie więcej nabywców niż stara i zatrzyma się na 25 milionach sprzedanych egzemplarzy, co dla Microsoftu jest liczbą o wiele za małą.

Reklama

Dlatego też producent X360 postanowił zmienić nieco swoją strategię rynkową. Jak donosi serwis Bloomberg, modyfikacji ulegnie oferta nadchodzących gier, która zostanie rozszerzona o więcej familijnych produkcji. Więcej uwagi zostanie również poświęcone wypromowaniu tytułów dla dzieci.

Dyrektor do spraw marketingu Xboxa potwierdził słowa Moore'a: "Pomimo wielkiego sukcesu tytułów pokroju Gears of War, firma chce, by Xbox 360 nie był postrzegany jedynie jako urządzenie dla hardcore'owych graczy".

Analitycy na wieść o planowanych przez Microsoft zmianach, podali jeszcze jedną sugestię - obniżkę ceny, która miałaby nakłonić więcej osób do nabycia konsoli. Póki co jednak producent nie wyraził zainteresowania tym rozwiązaniem.

Gry-Online
Dowiedz się więcej na temat: Xbox | xbox 360
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy